  • 1. Data: 2012-12-17 22:59:10
    Temat: Wybór taniej używanej karty graficznej
    Od: "Fred" <p...@g...pl>

    Witam, potrzebuję jakiejś w miarę współczesnej (lowendowej) karty graficznej
    PCI-E.
    Ma być do komputera o parametrach:
    - Płyta: Gigabyte GA-M55plus-S3G
    - CPU: AMD Athlon 64X2 @ 2650MHz
    - RAM: 3GB DDR2 @ 800MHz
    - HDD: Caviar 640GB SATA
    - DVD-RW
    - Zasilacz Chieftec GPS-450AA-101A
    Obecnie działa z kartą graficzną nVidia 7300GT (PCI-E, 64MB)

    Cel taki, aby sporadycznie zagrać w jakąś w miarę współczesną grę - np. GTA4
    przy niezbyt wygórowanych parametrach.
    Myślałem o czymś w rodzaju używanej nVidia 9600GT, 512MB DDR3 w okolicach do
    150zł.
    Jakieś lepsze propozycje?

    PS: Komputer do grania wykorzystywany jest bardzo sporadycznie - czasami
    dziecko w coś zagra - głównie jakieś wyścigi.
    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2012-12-17 23:39:15
    Temat: Re: Wybór taniej używanej karty graficznej
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    >
    > PS: Komputer do grania wykorzystywany jest bardzo sporadycznie - czasami
    > dziecko w coś zagra - głównie jakieś wyścigi.

    więc jakiś radeon byłby lepszy bo się mniej grzeje. dołóż trochę kasy,
    bo na 9600 to marnie będzie szło. (może coś z seri 57xx?)
    ToMasz

  • 3. Data: 2012-12-17 23:42:22
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:50cf9f13$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
    > więc jakiś radeon byłby lepszy bo się mniej grzeje. dołóż trochę kasy, bo
    > na 9600 to marnie będzie szło. (może coś z seri 57xx?)
    > ToMasz

    No a Radeon 4850? za 150zł da się kupić.

  • 4. Data: 2012-12-17 23:50:30
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 17.12.2012 23:42, Przemolo pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    > wiadomości news:50cf9f13$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > No a Radeon 4850? za 150zł da się kupić.

    http://www.benchmark.pl/komparator-gpu.html

    +100zł da Ci 2razy tyle klatek w Crisisie :)
    ToMasz

  • 5. Data: 2012-12-18 10:52:38
    Od: "Piotr S." <s...@i...pl>

    W dniu 2012-12-17 23:39, ToMasz pisze:

    > więc jakiś radeon byłby lepszy bo się mniej grzeje. dołóż trochę kasy,
    > bo na 9600 to marnie będzie szło. (może coś z seri 57xx?)
    > ToMasz

    9600 GT marnie? Kłóciłbym się... Ta karta jest całkiem całkiem pomimo
    jej wieku. Sam taką posiadam. W Max Payne'3 na przykład bardzo
    przyjemnie się gra. Wiadomo, że nie w HD, ale w niższych
    rozdzielczościach chodzi perfect.

    Piotr S.

  • 6. Data: 2012-12-18 17:32:36
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Coś z AMD. Raz że mają mniejsze obciążenie procesora przez sterownik grafiki
    (ważne przy 2-rdzeniowych CPU), a dwa że biorą mniej prądu niż Geforce.

  • 7. Data: 2012-12-18 20:43:43
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 18.12.2012 10:52, Piotr S. pisze:

> [...]
    > jej wieku. Sam taką posiadam. W Max Payne'3 na przykład bardzo
    > przyjemnie się gra. Wiadomo, że nie w HD, ale w niższych

    też taką miałem, w wiedzminie się cięła. teraz mam 5770 cisza spokój.
    ToMasz

  • 8. Data: 2012-12-23 10:03:31
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Coś z AMD. Raz że mają mniejsze obciążenie procesora przez sterownik
    > grafiki (ważne przy 2-rdzeniowych CPU), a dwa że biorą mniej prądu niż
    > Geforce.
    To co powiecie na HD5450 (od ok. 100zł) lub 5570 ew. 5670? cena tej
    ostatniej to ok. 190-200zł. Jak już mówiłem, zależy mi na optimum między
    wydajnością i zużyciem energii gdyż nie jest to karta dla nałogowego gracza
    aczkolwiek miło by było móc sobie np. takie GTA4 uruchomić.

  • 9. Data: 2012-12-24 19:36:04
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > To co powiecie na HD5450 (od ok. 100zł)

    Zapomnij o wszelkich kartach z magistralą 64-bit.

    > lub 5570

    To pierwsza którą wartoby rozważyć.

    > ew. 5670? cena tej ostatniej to ok. 190-200zł.

    Biorąc pod uwagę że nówki 6670 można dostać za niewiele wyższą cenę (na
    DDR3) to tego 5670 można wziąść tylko pod warunkiem że jest na DDR5.

    > Jak już mówiłem, zależy mi na optimum między wydajnością i zużyciem
    > energii gdyż nie jest to karta dla nałogowego gracza aczkolwiek miło by
    > było móc sobie np. takie GTA4 uruchomić.

    Jeśli tylko okazyjnie będzie na niej grane to prądożerność karty można olać
    (bo przez dużą większość czasu karta będzie w idle, zużywa wtedy dużo mniej
    prądu niż podczas grania).

  • 10. Data: 2012-12-24 23:14:53
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    > Jeśli tylko okazyjnie będzie na niej grane to prądożerność karty można
    > olać (bo przez dużą większość czasu karta będzie w idle, zużywa wtedy dużo
    > mniej prądu niż podczas grania).

    Chodzi mi właśnie o to, aby karta działając w komputerze, który działa długi
    czas wyświetlając "pulpit" nie brała mi 100W mocy. Dlatego patrząć na testy
    wszelakie ta 5670 mi się najbardziej spodobała. 4580 np. bierze wg testów
    znacznie więcej prądu - a jak jest w idle? tego nie wiem :(