  • 41. Data: 2018-04-15 12:37:21
    Temat: Re: Wyciek danych aero2 darmowy internet !!!
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-04-15 o 08:55, J.F. pisze:

    > Ze zdjeciem :-)
    >
    > Nie rozumiesz.
    > Wymien drugi obowiazkowy dokument.
    > Wiec moze ktos nie ma drugiego ?

    A co się martwisz czy ktoś ma drugi dokument czy nie. Niech on/ona szuka
    w domu jakiegoś drugiego dokumentu.

    > Ha, moze i daja.
    > Zdjecie w mojej ... no, widac, ze czarny nie jestem :-)

    To jednak tę książeczkę wojskową masz.

    > No i co - nie zamowisz tam sobie pieczatki naglowkowej z regonem ?

    Ja nie zamówię, bo nie mam firmy.
    Można posiadać też druki firmowe i pieczątki na górze nie trzeba
    przystawiać.
    Tylko na takim druku jest informacja jaka drukarnia to drukowała itd.

    > Poza tym
    > https://pieczatki-online.eu/porady/pieczatka-firmowa
    -czy-jest-obowiazkowa/
    Wklejam kawałek treści z tej strony.

    "Nie istnieje taki przepis, który nakłada na przedsiębiorców obowiązek
    posiadania pieczątek firmowych. Mimo iż na wielu urzędowych dokumentach
    możesz znaleźć pole ,,pieczęć i podpis", to żaden urzędnik nie ma prawa
    egzekwować od Ciebie odbicia na dokumencie firmowego stempla, nie może
    odmówić złożenia dokumentów lub podważyć ich wiarygodności z uwagi na
    brak pieczątki. Decyzja o tym, czy chcesz skorzystać z udogodnienia,
    jakim jest pieczątka, należy tylko i wyłącznie do Ciebie. Praktyka
    pokazuje jednak, że kwestia firmowych stempli nie jest tak oczywista, a
    różne instytucje interpretują prawo na swoje sposoby.
    Przepisy prawne a praktyka

    W świetle prawa to podpis jest poświadczeniem składanych dokumentów a
    nie pieczątka firmowa. Czy jest obowiązkowa? Procedury Urzędu Skarbowego
    i banków sprawiają, że wyrobienie pieczątki staje się niemal niezbędne.
    Dlaczego?

    Zdarza się, że osoby przyjmujące lub analizujące dokumenty nie mają
    świadomości, że posiadanie pieczątki nie jest konieczne. Możesz trafić
    na wyjątkowo zdeterminowanego urzędnika, który nie będzie chciał dać
    wiary, że dokument nie musi zawierać firmowego stempla. Zdecydowanie
    łatwiej jest wyrobić pieczątkę i nie narażać się na tłumaczenia, że jej
    posiadanie nie jest niezbędne.
    Pieczątka firmowa - czy jest obowiązkowa

    pieczątka firmowa

    Instytucje, które nie są organami administracji, takie jak banki lub
    firmy ubezpieczeniowe, w regulaminach często określają własne wymogi i
    np. podczas zakładania konta firmowego, pracownik banku może poprosić
    Cię o odbicie stempla na dokumencie. Praktyka pokazuje, że w kontaktach
    z instytucjami finansowymi posiadanie pieczątki z danymi firmy jest
    niezbędne.
    Co powinna zawierać pieczątka firmowa?

    Choć przedsiębiorcy nie mają obowiązku posiadania pieczęci firmowej, to
    istnieje prawo mówiące o tym, że w obrocie gospodarczym należy ujawnić
    określone dane. Za niezastosowanie się do tego przepisu grozi grzywna w
    wysokości nawet do pięciu tysięcy złotych. W tej sytuacji pieczęć
    firmowa może okazać się niezwykle pomocna. Oto co powinna zawierać
    pieczątka firmowa, aby spełnić wymogi Ustawy o swobodzie działalności
    gospodarczej:

    nazwę firmy;
    NIP;
    adres siedziby (powinien być taki sam jak adres podany we wnioskach
    rejestracyjnych działalności).

    W przypadku spółek z ograniczoną działalnością można zamieścić też
    informację o kapitale zakładowym i numerze KRS. Przepisy kodeksu spółek
    handlowych mówią, że pisma i zamówienia handlowe powinny zawierać te dane."

    Proponuję już EOT, bo nie chce mi się już maglowac tego tematu.
    Pozdrawiam.

    --
    animka

  • 42. Data: 2018-04-15 13:19:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-14 o 16:49, J.F. pisze:

    > Pojdzie na policje, tam spisza zeznania ... i prosze czekac az cos
    > ustalimy. Bo o o tym oskarzycielu to nie wspomna :-)

    A chcesz żeby sam znalazł sprawcę, powód i przyczynę?
    Ciężko będzie bo nie ma takich uprawnień jak policja.

    > A potem w jakism "997" widac, ze i to jest problem.
    > Ale moze klamia.

    Bo problem jest i nawet pisałem jaki.
    Długo to trwa.

    > Ja o policji mowie.

    W takich sprawach nawet policja nie spieszy się z aresztowaniami.

    > Albo rzekomego klienta wysla na policje.

    Też możliwe.

    > A sprawdza ... jak maja sprawdzic, skoro pracownik tych wnioskow ma
    > kilkaset na miesiac ?

    Metoda pasywna, czekają na kolejne podobne zgłoszenia i sprawdzą
    który pracownik banku miał możliwość, aktywna to dzwonienie do
    osób z listy które nie spłacają i pytanie czy wiedzą o pożyczce.

    > Panstwo najpierw nie moglo sobie poradzic z rejestrem skradzionych
    > dokumentow, a jak go w koncu zrobilo, to tez nie mozna sprawdzic czy
    > takowy jest autentyczny, a tylko czy nie byl utracony.
    >
    > Chinski "kolekcjonerski" dowod na fikcyjne dane jest dobry :-)

    To czego ne głosujesz w wyborach na takich co to poprawią?

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2018-04-16 09:07:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-15 o 12:37, Animka pisze:

    > Ja nie zamówię, bo nie mam firmy.

    Ale jakbyś chciała, to byś mogła.

    J.F., czo możesz nie wyciągać tej debilki na światło dzienne, bo potem
    tylko obniża poziom internetu?

    --
    Liwius

  • 44. Data: 2018-04-16 09:21:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup

    >A co się martwisz czy ktoś ma drugi dokument czy nie. Niech on/ona
    >szuka w domu jakiegoś drugiego dokumentu.

    A jak nigdy takowego nie mial ?

    >To jednak tę książeczkę wojskową masz.

    Ale Ty nie masz.

    Ja ... dlugo by szukac. ale jakbym nawet znalazl ... korzystanie z
    niej przez bank powinno byc zabronione.
    Albo odrzucone - pan nie jest podobny do zdjecia :-)

    >Ja nie zamówię, bo nie mam firmy.

    Sprobuj. To sie dowiesz czy to jest przeszkoda :-)

    >Można posiadać też druki firmowe i pieczątki na górze nie trzeba
    >przystawiać.
    >Tylko na takim druku jest informacja jaka drukarnia to drukowała itd.

    Nie ma.
    A nawet jesli jest - myslisz ze tak trudno wydrukowac z drukarki, albo
    zamowic w drukarni ?
    Wiec to znow zadne zabezpieczenie.

    A bank czasem chce na wlasnym druku to zaswiadczenie.

    J.

  • 45. Data: 2018-04-16 14:42:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A chcesz żeby sam znalazł sprawcę, powód i przyczynę?
    >Ciężko będzie bo nie ma takich uprawnień jak policja.

    A tak to sie dowie "umorzono z powodu ..." :-)

    P.S. Historia jednego kredytu ... a nawet dwoch
    https://prnews.pl/wyludzili-kredyt-getin-zadal-splat
    y-od-klienta-14925

    >Metoda pasywna, czekają na kolejne podobne zgłoszenia i sprawdzą
    >który pracownik banku miał możliwość, aktywna to dzwonienie do
    >osób z listy które nie spłacają i pytanie czy wiedzą o pożyczce.

    Ale jak pracownicy zawiaza spoldzielnie, to sie okaze, ze za duzo osob
    by trzeba podejrzewac :-)

    Bo tacy nie kandyduja :-)

    J.

  • 46. Data: 2018-04-16 16:30:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-16 o 14:42, J.F. pisze:

    > A tak to sie dowie "umorzono z powodu ..." :-)
    >
    > P.S. Historia jednego kredytu ... a nawet dwoch
    > https://prnews.pl/wyludzili-kredyt-getin-zadal-splat
    y-od-klienta-14925

    I jak rozumiem jednak nie umorzyli. :-)
    Co do zachowania banku to brak wytłumaczenia poza totalnym burdelem.

    > Ale jak pracownicy zawiaza spoldzielnie, to sie okaze, ze za duzo osob
    > by trzeba podejrzewac :-)

    Im więcej osób będzie w "spółdzielni" tym szybciej jakaś się
    złamie i zakapuje pozostałych.

    Nagłaśniaj problem, ktoś się znajdzie.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2018-04-18 12:46:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    y-od-klienta-14925

    >I jak rozumiem jednak nie umorzyli. :-)

    Trzeba by wyguglac ciag dalszy. Zlapali, czy umorzyli ? :-)

    Ale czasem łapia.

    To chyba ta sama sprawa ....
    http://www.dzienniklodzki.pl/strefa-biznesu/pieniadz
    e/a/pracownica-getin-banku-wyludzila-kredyt-bank-chc
    e-by-splacil-go-klient,3472719/

    popatrz - w czerwcu 2014 juz wiedza wszystko, a w lipcu wola nie pisac
    o co chodzi ... czy po prostu swiadka nie poinformowano o rozwoju
    wydarzen ?
    Bo tez i nie ma takiego obowiazku, ani zwyczaju :-)

    >Co do zachowania banku to brak wytłumaczenia poza totalnym burdelem.

    Ale co masz na mysli - nekanie klientow to IMO burdel polowiczny.

    Za to ciekawi mnie ... jakby tak pracownik umowe kredytowa po paru
    miesiacach wykradl, czy ktos by zauwazyl ?
    Nie ma w archiwum i nikt nie wie dlaczego.
    System komputerowy powinien pamietac kto umowe zawarl ... ale skoro
    nie ma papieru, to moze i to jest nieprawdą ?

    Placowki franczyzowej to nie dotyczy, i jak widac w tym drugim -
    papiery sie znalazly.
    Ale jakby tak mialy wspolnika w banku ?

    Teraz jeszcze modne archiwa cyfrowe, skany trudniej usunac ... ale
    moze mozna czyste kartki zeskanowac, i nikt sie nie zorientuje ...

    >Im więcej osób będzie w "spółdzielni" tym szybciej jakaś się
    >złamie i zakapuje pozostałych.

    Ale musisz posadzic na 3 miesiace, a przeciez "odchodzimy od tych
    metod" :-)

    >Nagłaśniaj problem, ktoś się znajdzie.

    No, dobrze radzisz, obywatelsko. A jednak problem co chwila sie
    naglasnia, a poprawic nikt nie chce :-)

    Demokracja to bardzo zly ustroj, ale lepszego nie znamy :-)

    J.

  • 48. Data: 2018-04-18 23:07:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-18 o 12:46, J.F. pisze:

> [...]
    > co chodzi ... czy po prostu swiadka nie poinformowano o rozwoju wydarzen ?
    > Bo tez i nie ma takiego obowiazku, ani zwyczaju :-)

    Bank jako spora instytucja wykonuje czynności niezgodne z prawem.
    Zawsze można ich pozwać, jak już będziesz miał wyrok w sprawie
    "nie bycia stroną umowy".

> [...]
    > System komputerowy powinien pamietac kto umowe zawarl ... ale skoro nie
    > ma papieru, to moze i to jest nieprawdą ?

    To by było za proste.
    Najpierw te dokumenty sa u pracownika który je wystawił.
    Zgubi czyli jest podejrzany o kombinacje.
    A potem jak przekazuje do archiwum to sam tam nie wejdzie,
    jak z jakiegoś powodu chce je dostać to pobierze za pokwitowaniem.

> [...]
    >
    > Teraz jeszcze modne archiwa cyfrowe, skany trudniej usunac ... ale moze
    > mozna czyste kartki zeskanowac, i nikt sie nie zorientuje ...

    To winny jest pracownik który dokumentację tworzył (i skanował).

    > Ale musisz posadzic na 3 miesiace, a przeciez "odchodzimy od tych metod"
    > :-)

    Można i bez sadzania. Pytane czy prokuratorzy o tm wiedzą?

    > No, dobrze radzisz, obywatelsko. A jednak problem co chwila sie
    > naglasnia, a poprawic nikt nie chce :-)

    Panowie władni poprawić problem zajmują się poprawianiem innych.

    > Demokracja to bardzo zly ustroj, ale lepszego nie znamy :-)

    Znamy.
    Ale one nie są lepsze.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2018-04-19 09:23:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:07:15 +0200, RadoslawF napisał(a):
> [...]

    > To by było za proste.
    > Najpierw te dokumenty sa u pracownika który je wystawił.
    > Zgubi czyli jest podejrzany o kombinacje.

    Chyba ze juz na tym etapie - nie ma umowy, to nie wiadomo kto wystawil
    i kto zgubil :-)

    Ale pare rat wplacaja, wiec pracownik jest czysty i wysyla do
    archiwum.

    > A potem jak przekazuje do archiwum to sam tam nie wejdzie,
    > jak z jakiegoś powodu chce je dostać to pobierze za pokwitowaniem.

    Hm, czy to to aby takie proste ... tzn takie formalne.
    Bo moze "nie mamy umowy i nie wiemy dlaczego" :-)

    > To winny jest pracownik który dokumentację tworzył (i skanował).

    Albo komputer, ktory prawidlowy skan wybielil :-)

    Jeszcze jest wersja "na innego pracownika".
    Kazdy ma indywidualne haslo, ale praktyka mowi, ze sie loguja na
    kolezanke, bo tak czasem latwiej :-)

    > Znamy.
    > Ale one nie są lepsze.

    Czyli lepszego nie znamy.

    J.

  • 50. Data: 2018-04-19 10:05:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-19 o 09:23, J.F. pisze:

> [...]
    > i kto zgubil :-)
    >
    > Ale pare rat wplacaja, wiec pracownik jest czysty i wysyla do

    Bez znaczenia, jak kompletu nie będzie pracownik który udzielał
    kredyty jest pierwszym podejrzanym.

    > Hm, czy to to aby takie proste ... tzn takie formalne.
    > Bo moze "nie mamy umowy i nie wiemy dlaczego" :-)

    Skoro nie mają umowy to bezprawnie żądają spłaty a przy okazji
    wykonali już kilka innych czynności, też bezprawnie.

    > Albo komputer, ktory prawidlowy skan wybielil :-)

    Nie wymyślaj, zasranym obowiązkiem pracownika jest sprawdzenie czy
    skan który zrobił jest czytelny.

    > Jeszcze jest wersja "na innego pracownika".
    > Kazdy ma indywidualne haslo, ale praktyka mowi, ze sie loguja na
    > kolezanke, bo tak czasem latwiej :-)

    To już jest problem banku.
    A niezależnie kto wpisał do komputera ważne jest kto stworzył
    dokumentacje papierową.

    > Czyli lepszego nie znamy.

    Są po prostu inne. Trudno powiedzieć czy na pewno gorsze.