  • 51. Data: 2018-04-19 11:22:37
    Temat: Re: Wyciek danych aero2 darmowy internet !!!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pb9ila$k8t$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-04-19 o 09:23, J.F. pisze:

    >Bez znaczenia, jak kompletu nie będzie pracownik który udzielał
    >kredyty jest pierwszym podejrzanym.

    Dlatego zakladam ze przekazal i ma pokwitowanie.
    O ile tam w ogole jakies pokwitowania wydaja, ale moze ma choc liste
    przekazanych dokumentow ... ktora archiwista powinien sprawdzic,
    podpisac, odeslac ...

    No i ciagle zakladamy, ze gdzies jeszcze mamy zapisane, ktory
    pracownik umowe zawarl, i ktorego scigac.
    Dziwne byloby, aby w komputerze tego nie bylo, ale cuda sie zdarzaja.

    >Skoro nie mają umowy to bezprawnie żądają spłaty a przy okazji
    >wykonali już kilka innych czynności, też bezprawnie.

    wtedy mieli :-)

    "
    -panie adwokacie, pozyczylismy 10 tys i zgubilismy pokwitowanie, co
    robic.
    -wyslijcie list, zeby zwrocili 20 tys.
    -bylo tylko 10.
    -no wlasnie - oni odpowiedza ze bylo tylko 10 - i to bedzie wasze
    potwierdzenie
    "

    > Albo komputer, ktory prawidlowy skan wybielil :-)

    Nie wymyślaj, zasranym obowiązkiem pracownika jest sprawdzenie czy
    skan który zrobił jest czytelny.

    No przeciez byl, sprawdzilem osobiscie, zawsze sprawdzam :-)

    >To już jest problem banku.
    >A niezależnie kto wpisał do komputera ważne jest kto stworzył
    >dokumentacje papierową.

    A papieru nie ma. Kto nie przekazal do archiwum ?
    Kolezanka przeciez, skoro ona w systemie wpisana :-)

    Sam napisales, ze nie sa lepsze :-)

    J.

  • 52. Data: 2018-04-19 14:18:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-19 o 11:22, J.F. pisze:

    > Dlatego zakladam ze przekazal i ma pokwitowanie.
    > O ile tam w ogole jakies pokwitowania wydaja, ale moze ma choc liste
    > przekazanych dokumentow ... ktora archiwista powinien sprawdzic,
    > podpisac, odeslac ...

    W przypadkach jakie znamy te dokumenty nie zginęły i posłużyły
    do weryfikacji. Podpis pracodawcy wyglądał podobnie do podpisu
    "pożyczkobiorcy". :-)
    Zgadzały się tylko dane i numerki z dowodu a adres i miejsce
    pracy już nie.

    > No i ciagle zakladamy, ze gdzies jeszcze mamy zapisane, ktory pracownik
    > umowe zawarl, i ktorego scigac.
    > Dziwne byloby, aby w komputerze tego nie bylo, ale cuda sie zdarzaja.

    W komputerze było i na podstawie tego co w komputerze ścigali
    figuranta za niespłacanie.

> [...]
    > -wyslijcie list, zeby zwrocili 20 tys.
    > -bylo tylko 10.
    > -no wlasnie - oni odpowiedza ze bylo tylko 10 - i to bedzie wasze

    Nie tak.
    Na stronie bank twierdził że pożyczka została udzielona i ma być
    spłacana lub bank ma dostać wyrok sądowy że "pożyczkobiorca"
    nie jest pożyczkobiorcą. I jakiś prawnik to podejście momentalnie
    obalił i wyśmiał.

    > Nie wymyślaj, zasranym obowiązkiem pracownika jest sprawdzenie czy
    > skan który zrobił jest czytelny.
    >
    > No przeciez byl, sprawdzilem osobiscie, zawsze sprawdzam :-)

    Czyli kłamie lub nie sprawdził skoro po roku jest nie czytelny.

    > A papieru nie ma. Kto nie przekazal do archiwum ?
    > Kolezanka przeciez, skoro ona w systemie wpisana :-)

    Nie kombinuj, jakby nie było papieru to nie mogli by się
    domagać spłaty kredytu od "pożyczkobiorcy" a mogli by się
    domagać zwrotu od pracownika który tej "pożyczki" udzielił.

    :-)

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2018-04-19 14:48:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W przypadkach jakie znamy te dokumenty nie zginęły i posłużyły
    >do weryfikacji. Podpis pracodawcy wyglądał podobnie do podpisu
    >"pożyczkobiorcy". :-)

    Ale to "punkt franczyzowy" byl

    >Zgadzały się tylko dane i numerki z dowodu a adres i miejsce
    >pracy już nie.

    Ciekawe ... jakby tak na bezczelnego wyslac pisemko z prosba o
    potwierdzenie zarobkow.
    W mniejszym zakladzie kadrowa chyba zacznie od kontaktu z
    pracownikiem,
    ale w jakiejs hucie czy kopalni ...

    >W komputerze było i na podstawie tego co w komputerze ścigali
    >figuranta za niespłacanie.

    Byly dane figuranta, a nie wiemy czy byly dane pracownika ktory umowe
    sporzadzal.

> [...]
    >spłacana lub bank ma dostać wyrok sądowy że "pożyczkobiorca"
    >nie jest pożyczkobiorcą. I jakiś prawnik to podejście momentalnie

    Prawnik wysmial podejscie prawidlowo - skoro macie umowe, to scigajcie
    osobe, ktora umowe zawarla, a to na pewno nie jest moj klient :-)

    Ale my chyba o czym innym - bank mysli ze umowe ma,
    raty wplywaja, jak przestana wplywac, to moga ponaglenie wyslac, nie
    biegajac do archiwum aby sprawdzic, czy umowa tam jest.

    Zreszta nawet jak w archiwum papieru nie ma, to bank umowe zawarl.
    A przynajmniej tak uwaza - i do czasu gdy figurant nie zakwestionuje,
    to IMO dobrze uwaza.

    A wplywajace raty formalnie rzecz biorac potwierdzaja fakt zawarcia
    umowy.

    >Czyli kłamie lub nie sprawdził skoro po roku jest nie czytelny.

    Nigdy ci komputer danych nie stracil ? Szczesciarz.

    >Nie kombinuj, jakby nie było papieru to nie mogli by się
    >domagać spłaty kredytu od "pożyczkobiorcy" a mogli by się

    tylko, ze w praktyce, to sie domagaja na podstawie systemu
    komptuterowego.
    Ten pilnuje czy raty wplywaja, a jak nie, to daje dyspozycje
    "przypomniec".

    >domagać zwrotu od pracownika który tej "pożyczki" udzielił.

    No, niby tak.
    Ale ... jakby pracownik mial takze kase, to by bylo "nie rozliczyl sie
    ze srodkow".
    Ale kasa osobno. Albo w ogole przelewem.
    Wiec jakas tam podstawa do wyplaty byla, chocby ta sfalszowana umowa.

    I jesli ja potem archiwum zgubilo ... to co pracownik temu winien ?

    J.

  • 54. Data: 2018-04-19 15:53:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-19 o 14:48, J.F. pisze:

    > Ale to "punkt franczyzowy" byl

    Z punktu widzenia klienta był to punkt bankowy, z właściwym logiem
    na drzwiach czy nad drzwiami.

    > Ciekawe ... jakby tak na bezczelnego wyslac pisemko z prosba o
    > potwierdzenie zarobkow.
    > W mniejszym zakladzie kadrowa chyba zacznie od kontaktu z pracownikiem,
    > ale w jakiejs hucie czy kopalni ...

    Zacznij od spytania czy jakakolwiek kadrowa udzieli takiej informacji
    komuś z innej firmy?

    > Byly dane figuranta, a nie wiemy czy byly dane pracownika ktory umowe
    > sporzadzal.

    Też były. Podstawowe dane to dane pożyczkobiorcy, jak dokonano
    wypłaty i kto z pracowników pożyczki udzielał (czyli wypełniaj
    kwity i odpowiada za ich poprawność).

    > Prawnik wysmial podejscie prawidlowo - skoro macie umowe, to scigajcie
    > osobe, ktora umowe zawarla, a to na pewno nie jest moj klient :-)

    Też nie to. Pożyczkę wyłudzono na dane klienta.
    Ale skoro bank już wiedział że wyłudzono to nie miał prawa nękać
    i ponaglać osoby której dane wykorzystano.

    > Ale my chyba o czym innym - bank mysli ze umowe ma,
    > raty wplywaja, jak przestana wplywac, to moga ponaglenie wyslac, nie
    > biegajac do archiwum aby sprawdzic, czy umowa tam jest.

    Do działu windykacji aby ten ponaglenie wysłał musi trafić umowa bądź
    jej kopia.

> [...]
    > IMO dobrze uwaza.
    >
    > A wplywajace raty formalnie rzecz biorac potwierdzaja fakt zawarcia umowy.

    Formalnie nie, musiałbyś sprawdzić od kogo są te wpłaty a i tak nie ma
    przepisu który by coś takiego sankcjonował.

    > Nigdy ci komputer danych nie stracil ? Szczesciarz.

    Komputer dane "stracił" wielokrotnie, tyle że ważne dane
    to trzymam więcej niż w jednym miejscu. Więc taka strata
    to tylko ileś godzin danych na ponowne zainstalowanie
    oprogramowania i systemu.

    > tylko, ze w praktyce, to sie domagaja na podstawie systemu komptuterowego.
    > Ten pilnuje czy raty wplywaja, a jak nie, to daje dyspozycje "przypomniec".

    A pewny tego jesteś?
    Wedle mojej wiedzy dział windykacji banku nie wysyła monitów na
    podstawie wpisu do jakiejś bazy danych tworzonej przez kogoś innego.
    Dostaje właściwe dokumenty lub ich kopie i to jest podstawą do
    pisania i wysyłania monitów.

> [...]
    > Wiec jakas tam podstawa do wyplaty byla, chocby ta sfalszowana umowa.
    >
    > I jesli ja potem archiwum zgubilo ... to co pracownik temu winien ?

    Jeśli się zgubiło to na pewno pracownik jest temu winien.
    Nie ma jeszcze dokumentacji z własną świadomością i nogami która
    sobie wyjdzie na spacer, zabłądzi a potem nie wróci.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2018-04-19 17:09:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zacznij od spytania czy jakakolwiek kadrowa udzieli takiej informacji
    >komuś z innej firmy?

    Dlatego do pisemka dolaczamy wniosek pracownika o przekazanie danych
    bankowi, data, czytelny podpis.
    Myslisz, ze kadrowa bedzie sprawdzala charakter pisma ?

    Raczej zadzwoni i spyta, czy ma wyslac.

    >Też były. Podstawowe dane to dane pożyczkobiorcy, jak dokonano
    >wypłaty i kto z pracowników pożyczki udzielał (czyli wypełniaj
    >kwity i odpowiada za ich poprawność).

    Tez mi sie tak wydaje, ale skoro takie cuda sie dzieje, to moze rzeczy
    oczywiste nie sa dla wszystkich oczywiste :-)

    [...]

    >Do działu windykacji aby ten ponaglenie wysłał musi trafić umowa bądź
    >jej kopia.

    Teraz, w dobie komputerow ?
    Wyskoczy informacja i wykreci numer telefonu.

    Mogloby nawet list wyslac i to automatycznie, ale jak widac - niektore
    banki tego nie lubia
    (a moze adres byl falszywy).

    >Formalnie nie, musiałbyś sprawdzić od kogo są te wpłaty a i tak nie
    >ma
    >przepisu który by coś takiego sankcjonował.

    To co to bylo - darowizna ?

    >Komputer dane "stracił" wielokrotnie, tyle że ważne dane
    >to trzymam więcej niż w jednym miejscu. Więc taka strata
    >to tylko ileś godzin danych na ponowne zainstalowanie
    >oprogramowania i systemu.

    i znalezenia odpowiedniego backupu, w ktorym dane jeszcze sa ... a jak
    sie przed backupem zmienily ?

> [...]
    >podstawie wpisu do jakiejś bazy danych tworzonej przez kogoś innego.
    >Dostaje właściwe dokumenty lub ich kopie i to jest podstawą do

    Ktos raty nie wplacil, i teraz pracownik bedzie biegal do archiwum,
    wyciagal dokumenty, podpisywal pokwitowania, zeby klienta pogonic ?

    Takie rzeczy to raczej jak trzeba pozew do sadu przygotowac, a nie do
    monitu ...

    >Jeśli się zgubiło to na pewno pracownik jest temu winien.

    Tylko ktory, i czemu ten, ktory podpisywal umowe.

    >Nie ma jeszcze dokumentacji z własną świadomością i nogami która
    >sobie wyjdzie na spacer, zabłądzi a potem nie wróci.

    ale sa przeciagi, wiatraki, szczeliny za szafami :-)

    J.

  • 56. Data: 2018-04-19 18:32:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-19 o 17:09, J.F. pisze:

    > Dlatego do pisemka dolaczamy wniosek pracownika o przekazanie danych
    > bankowi, data, czytelny podpis.
    > Myslisz, ze kadrowa bedzie sprawdzala charakter pisma ?

    Nie wiem jak w dużej korporacji ale w typowej firmie sprawdzi czy
    pracownik wie o "swoim" wniosku. Jak nie wie to sprawa dla prokuratora.

    > Raczej zadzwoni i spyta, czy ma wyslac.

    W linkowanych przypadkach podane firmy nie istniały.

    > Tez mi sie tak wydaje, ale skoro takie cuda sie dzieje, to moze rzeczy
    > oczywiste nie sa dla wszystkich oczywiste :-)

    Przypadek który znam to była pracownica która pomagając dziecku
    i wnukom weszła w spirale pożyczek których nie mogła spłacić.
    Bank już jej nie chciał pożyczać to wykombinowała lewe pożyczki
    na cudze dane. A że na początku spłacała to nikt nic nie wiedział.
    Sprawa się wydała jak wygonili ją na emeryturę i nie mogła nowymi
    "pożyczkami" spłacać poprzednich.

    > [...]
    >
    > Teraz, w dobie komputerow ?
    > Wyskoczy informacja i wykreci numer telefonu.

    Bez znaczenia, podstawa prawna to umowa z pożyczkobiorcą.
    Nie muszę mieć oryginału, pewnie wystarcza elektroniczna
    kopia czyli skan. Bo oddziałów banku jest sporo a dział
    windykacji jeden na kraj lub województwo.

    > Mogloby nawet list wyslac i to automatycznie, ale jak widac - niektore
    > banki tego nie lubia
    > (a moze adres byl falszywy).

    Maja swoje procedury.
    Ale ponaglenie wysyłają na adres/adresy podane w umowie co w przypadku
    oszustw idzie w próżnię. Bank ze zwrotu pisma nie dostaje informacji
    wyprowadził się czy nie mieszkał tam wcale.

    > To co to bylo - darowizna ?

    Spłata "kredytu" poprzez osobę trzecią. Nie jest zabronione. :-)

    > i znalezenia odpowiedniego backupu, w ktorym dane jeszcze sa ... a jak
    > sie przed backupem zmienily ?

    Jak się zmieniły lub nie można ich znaleźć to oznacza ze trzeba
    zmienić informatyka który za to odpowiada.

> [...]
    > wyciagal dokumenty, podpisywal pokwitowania, zeby klienta pogonic ?
    >
    > Takie rzeczy to raczej jak trzeba pozew do sadu przygotowac, a nie do

    Poszukaj kogoś z działu windykacji i popytaj.

    > Tylko ktory, i czemu ten, ktory podpisywal umowe.

    Jeśli umowa jest na lewe dane to winisz dozorcę, kasjerkę czy
    pracownika który umowę spisywał i dokument pożyczkobiorcy
    miał obowiązek sprawdzić i skserować?

    > ale sa przeciagi, wiatraki, szczeliny za szafami :-)

    To są błędy konkretnych ludzi którzy powinni za nie odpowiedzieć.