  • 11. Data: 2017-07-24 16:50:01
    Temat: Re: Wygodne fotele
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu sobota, 22 lipca 2017 00:29:54 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Najwygodniejsze z najwieksza iloscia regulcji sa w ciagnikach siodlowych,
    autokarach na dlugich trasach itp. W dostawczakach tez sa wygodne.

    No tak, z hydrauliczną amortyzacją :-) Tylko L200 to nie Actros, musiał bym dziurę w
    dachu wyciąć, żeby to zmieścić :-)

  • 12. Data: 2017-07-24 16:54:56
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu sobota, 22 lipca 2017 11:55:59 UTC+2 użytkownik LEPEK napisał:

    > No tak, ale co jest pewnie wygodne w pozycji z wyciągniętymi nogami, w
    > niskim wnętrzu nie koniecznie może pasować do pozycji zajmowanej w L200.

    Jako jednych z pierwszych szukałem właśnie z BMW, bardzo dobrze wspominam te auta w
    trasach - problem taki, że te wygodne wersje foteli są na alle.. albo w fatalnym
    stanie (większość), albo bardzo drogie, albo w wersjach z anglików - czyli pasażer
    miałby więcej regulacji.

  • 13. Data: 2017-07-24 16:59:00
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 21:40:56 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Fri, 21 Jul 2017 11:13:15 -0700 (PDT), w
    > <3...@g...c
    om>, Pablo Eldiablo

    om>, Pablo Eldiablo

    uniknięcia zabawy z elektryką)?

    ale czy da się tak podpiąć fotel innego producenta, żeby mata dawała właściwy sygnał?
    Olał bym poduszki boczne, ale prawidłowe działanie mat ma wpływ na działanie
    czołowych poduszek - a to jest istotne.

    > W Alfa mata daje chyba 3,2 ohma.
    > Podobno działa też wstawienie żarówki 5W z tablicy rozdzielczej :)
    >
    > A nie prościej jak sobie zmierzysz?

    Pewnie prościej, ale chyba skomplikuję sprawę i przełożę oryginalne maty do nowych
    foteli - zależy mi, żeby działanie poduszek było prawidłowe.

  • 14. Data: 2017-07-25 01:20:36
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-07-21 12:07, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
    > Fri, 21 Jul 2017 04:05:40 -0700 (PDT), w
    ><702ae820-9d7f-4aa8-82a6-9743b6b169e3@googlegroups.
    com>, Pablo Eldiablo

    uniknięcia zabawy z elektryką)?

    > Na pewno Alfa. Celuj w fotele od 156/159.

    156 nie jeździłem, ale od 159 są do niczego, chyba że lubisz leżeć.

  • 15. Data: 2017-07-25 07:15:12
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-07-21 o 13:05, Pablo Eldiablo pisze:
    > Czołem
    >
    > Jako, że fotel kierowcy w moim L200 dogorywa, a mając na uwadze, że nigdy nie był
    specjalnie wygodny, pomyślałem o podmianie foteli na coś innego, wygodniejszego. Na
    alle.. foteli jest zatrzęsienie, praktycznie do każdego auta, ale raczej nie mam
    możliwości każdego wypróbować osobiście ;-)

> [...]
    pasowało plug&play.

    > I pytanie: jakie samochody mają wygodne fotele, ustawiane manualnie (w celu

    Poliftowy Saab 9-5 2001-2005.

    http://rcn.nazwa.pl/allegro/saab/10.jpg

    Są wersje skórzane całkowicie manualne, do elektryki potrzebowałbyś
    tylko plusa i masę, nie ma żadnego dodatkowego modułu który jest
    wymagany by zadziałały, za to dupogrzej już potrzebuje zewnętrznego
    modułu, ale zawsze można uprościć układ o przekaźnik czasowy i swój
    włącznik niż ori wiązkę i moduł.
    Fotele lekko kubełkowe, z prawdziwej skóry a nie z ceraty, naprawdę wygodne.

    Ewentualnie saab 9000 Aero 95-97r wersja RECARO - masakra ale ciężko dostać

    https://f.allegroimg.com/original/01e7f6/6e2ebc25460
    893f47648cf6d31ef

    Te akurat mocno styrane ale mam w swoim i naprawdę są rewelacja.

    Co do airbagów, wystarczy rezystor ~3ohm żeby poduszka czołowa działała
    bezproblemowo a sterownik nie widział problemów fotela.
    Lewis

  • 16. Data: 2017-07-25 15:42:58
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 07:15:18 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
    [cut]

    > Co do airbagów, wystarczy rezystor ~3ohm żeby poduszka czołowa działała
    > bezproblemowo a sterownik nie widział problemów fotela.

    Problem z airbagami, jakiego się obawiam, to że jak podepnę emulator maty, to oba
    fotele będą dawały sygnał, że są zajęte. To oznacza pipczenie i zapaloną kontrolkę,
    albo konieczność zapinania pasa pasażera na pustym fotelu.

    Jeśli z kolei będę emulował niezajętość fotela, to airbag może nie odpalić.

  • 17. Data: 2017-07-25 21:40:31
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-07-25 o 15:42, Pablo Eldiablo pisze:
> [...]
    albo konieczność zapinania pasa pasażera na pustym fotelu.

    > Jeśli z kolei będę emulował niezajętość fotela, to airbag może nie odpalić.

    Wyłączyć alarm o pasach albo wpiąć przelotkę w pas?

    Lewis

  • 18. Data: 2017-07-25 22:28:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > albo w wersjach z anglików - czyli pasażer miałby więcej regulacji.

    Ta myśl że żona ma wygodniej, nie dawała by spać ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2017-07-25 23:24:18
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 21:40:37 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
    [cut]

    > Wyłączyć alarm o pasach albo wpiąć przelotkę w pas?

    No ale to takie nieeleganckie rozwiązania.. ;-)

  • 20. Data: 2017-07-25 23:29:34
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 22:28:38 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ta myśl że żona ma wygodniej, nie dawała by spać ;-)

    OK, źle się wyraziłem :-)
    Ja miałbym za mało regulacji ;-)
    A żona nie pamiętam nawet kiedy w tym aucie siedziała... Fotel pasażera mam prawie
    nieużywany, mógłbym go sprzedać jakiemuś Anglikowi, któremu się rozsypał jego fotel
    kierowcy - ale będzie miał problem ze zbyt małą ilością regulacji ;-)