  • 21. Data: 2017-03-24 18:59:28
    Temat: Re: Wyłączenie 2G a identyfikacja modułu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.03.2017 o 18:32, Marek pisze:

    > No właśnie, czyli kompatybilność wsteczna przez emulację jest możliwa....

    czy aby na pewno? Czy dzisiejsze telefony "dla oldies" mają g3? Bo ja
    mam parę telefonów które dobrze działają, ale tylko na g2. No i zasięg!
    jak mam problemy z zasięgiem, to się przełączam na "tylko gsm" i z
    jednej lub dwóch "kreseczek zasięgu" robi mi się "na maksa" Obojętnie
    czy jestem nad morzem, czy w 200tyś miescie
    ToMasz

  • 22. Data: 2017-03-24 23:44:10
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-03-24 o 18:11, J.F. pisze:

    > Troche watpie. Bylyby pewnie interwencje w UKE, potrzebne by byly cuda
    > cenikowo/prawne.

    Ja to widzę tak - koncesje na GSM z 1995 roku mają w sobie obowiązek
    świadczenia powszechnej usługi GSM do roku XXXX. Dzień po wygaśnięciu
    obowiązku operatorzy oświadczą, że kończą z GSM, ale będą świadczyć
    "usługę kompatybilności" dla użytkowników starych urządzeń, której
    cennik o to ogłaszamy:
    (cennik GSM z 1995 roku :D )
    Użytkownicy starych urządzeń szybko przestawią się na nowszy sprzęt.

  • 23. Data: 2017-03-25 10:10:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Mar 2017 18:59:28 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
> [...]
    > jednej lub dwóch "kreseczek zasięgu" robi mi się "na maksa"
    Obojętnie
    > czy jestem nad morzem, czy w 200tyś miescie

    Ale co z tego, jak transfer spada do poziomu gprs. Nie daje się
    korzystać z współczesnego www. Dzisiaj klasyczne połączenia głosowe
    to promil ruchu w sieci.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2017-03-25 15:51:04
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ..
    > Ale co z tego, jak transfer spada do poziomu gprs. Nie daje się korzystać
    > z współczesnego www. Dzisiaj klasyczne połączenia głosowe to promil ruchu
    > w sieci.

    Mnie tam wystarczy, jak mi BLIK przy płaceniu przejdzie w akceptowalnym
    czasie. A strona z rozkładami jazdy nie jest znowu aż tak przeładowana, by
    LTE potrzebować, więc korzystam. A na fejsa nie włażę, bo po co?

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 25. Data: 2017-03-25 22:49:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.03.2017 o 10:10, Marek pisze:
    > zasięg!
    > Obojętnie
    >
    > Ale co z tego, jak transfer spada do poziomu gprs. Nie daje się
> [...]
    Ale fajniej mieć g2 niż nic. co do www - zgadzam się. ale rozpoznawanie
    mowy, podany adres w google maps, działa na edge wystarczająco szybko

    ToMasz

  • 26. Data: 2017-03-26 09:07:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Mar 2017 23:44:10 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Ja to widzę tak - koncesje na GSM z 1995 roku mają w sobie obowiązek
    > świadczenia powszechnej usługi GSM do roku XXXX.

    Hm, nie pamietam, ale przydzial czestotliwosci byl zapewne na iles lat
    - czekaja nas przetargi ?

    Usluga powszechna to chyba byl telefon stacjonarny ?
    A teraz powinien byc komorkowy :-)

> [...]
    > cennik o to ogłaszamy:
    > (cennik GSM z 1995 roku :D )
    > Użytkownicy starych urządzeń szybko przestawią się na nowszy sprzęt.

    Usluga kompatybilnosci ... no moze.
    Bo za podwyzke uslugi powszechnej, to sie moze UKE wsciec.

    J.

  • 27. Data: 2017-03-26 09:13:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Mar 2017 17:26:52 +0100, Marek napisał(a):
    > On Fri, 24 Mar 2017 16:59:11 +0100, "J.F."
    >
    > Play w Toruniu i Częstochowie wyłączył już 2G na 900Mhz. 2G na 1800
    > zostawili.

    I GPRS tez znikl ?

    Jak to sprawdzic ? najstarszy telefon to chyba mam 900/1800

    J.

  • 28. Data: 2017-03-26 09:27:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Mar 2017 16:55:50 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Chodzi o to, że dla przeciętnego Kowalskiego UMTS nic nie mówi. Po
    > prostu kolejny akronim. Natomiast ileś-G robi wrażenie gdy cyfra coraz
    > większa.

    Mowi mowi, to juz rola marketingu, zeby klient wiedzial, ze UMTS to
    jest "lepsza komorka".

    Tylko ze to nie to samo. 2/3/4G to takie okreslenia ogolne, 3G w
    Europie realizowane na UMTS, a w USA na CDMA2000.
    W samym UMTS tez bylo kilka odmian, a potem sie pojawilo HSDPA.

    > Najciekawsze jest to, jak obecnie wszyscy reklamują 4G, chociaż nikt
    > przy obecnej technologii nie jest w stanie zaoferować *prawdziwego* 4G,
    > które stanowi, m.in. stabilna przepustowość 100MBit/s pomiędzy dwoma
    > dowolnymi użytkownikami sieci 4G.

    Ale co by nie mowic - LTE potrafi byc szybkie.

    J.

  • 29. Data: 2017-03-26 19:17:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Mar 2017 09:27:27 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W samym UMTS tez bylo kilka odmian, a potem sie pojawilo HSDPA.

    Pociesz hsdpa/hsupa to tylko sposób pakietowania w umts/3G, nie jest
    niczym kolejnym po 3G.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2017-03-26 20:15:29
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Usluga kompatybilnosci ... no moze.
    > Bo za podwyzke uslugi powszechnej, to sie moze UKE wsciec.

    ...Jak do kieszeni nie zacznie ciec...?
    Ja tylko podpytuję...

    (C) Kabaret Neo-Nówka.