  • 1. Data: 2009-11-21 16:36:51
    Temat: [protel 99se] autonumeracja
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    chodzi o biblitekę elementów do schematu, tworzę rysunki obudów układów
    salonych i dodaję piny... przy dodawaniu pinów do symbolu protel
    inkrementuje sobie numer pinu... ale jak kończę jeden element, po czym
    dodaję nowy to protel przy dodawaniu pinów do nowego symbolu autonumeracja
    nie zaczyna się od 1 tylko od numeru na jakim skończyłem poprzedni
    element... jak to poprawić, żeby przy tworzeniu nowego elementu schematu
    protel autonumerował dodawane piny ponownie od 1?

  • 2. Data: 2009-11-21 17:12:03
    Temat: Re: [protel 99se] autonumeracja
    Od: Konop <k...@g...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:
> [...]
    > poprzedni element... jak to poprawić, żeby przy tworzeniu nowego
    > elementu schematu protel autonumerował dodawane piny ponownie od 1?

    W nowszej wersji (w Altiumie) można edytować własności elementu
    wciskając TAB w czasie ustawiania (tzn. kiedy masz wybrane rozkładanie
    pinów, ale zanim położysz pierwszy). Wówczas można edytować numer itp.
    Wpisujesz za pierwszym razem 1, a później idzie autoinkrementacja :)..
    przydatne w czasie tworzenia schematów (np. postawienie kilku rezystorów
    o tej samej wartości...).
    Ale czy tak samo było w 99 to Ci nie powiem...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-11-21 17:57:56
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    dzięki! a może wiesz przy okazji, w pcb można przesuwać projekt naciskają
    prawy przycisk myszki i przesuwając... czy istnieje jakaś kombinacja
    klawiszy żeby podobnie jak w pcb przesuwać schemat?

  • 4. Data: 2009-11-21 21:22:45
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > naciskają prawy przycisk myszki i przesuwając... czy istnieje jakaś
    > kombinacja klawiszy żeby podobnie jak w pcb przesuwać schemat?

    No w Altiumie służy do tego także prawy przycisk ;)... lub też rolka
    :D... shift+rolka przesuwa w poziomie ;)... możesz popróbować też
    środkowy przycisk...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 5. Data: 2009-11-22 15:59:01
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    w 99 to nie działa, a może jeszcze mógłbyś mi powiedzieć czy w 99SE jest
    wyszukiwarka elementów na płytce PCB?

  • 6. Data: 2009-11-23 08:25:21
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    >w 99 to nie działa, a może jeszcze mógłbyś mi powiedzieć czy w 99SE jest
    >wyszukiwarka elementów na płytce PCB?

    Większość ludzi którzy dobrze znają program - czytaj używają do pracy na co
    dzień, używa chyba już Altiuma.
    Człowiek się szybko przyzwyczaja do lepszych funkcji.

    Tutaj jest edit->jump->component. Wydaje mi się, że w P99 też było.
    Na pewno też jest edit->move->component (jump to component)

    Oczywiście to dotyczy skoków do konkretnego desygnatora.

    Chyba to samo można osiągnąć, wybierając odpowiednio z listy i klikając.

    Myślę, że warto po prostu przeczytać jakiś tutorial na temat P99. Okazuje
    się, że człowiek który nawet długo pracuje z programem nie ma pojęcia o
    pewnych wygodnych funkcjach - dotyczy to szczególnie rozbudowanego Altiuma.
    Swoją drogą to P99 ma już 10 lat i jest nadal niezłym programem - szkoda, że
    się nie da tanio kupić.
    --
    Pozdr
    EM