  • 11. Data: 2017-03-20 21:42:06
    Temat: Re: Wyłącznik timer o pracy cyklicznej
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-03-20 o 21:38, t-1 pisze:

    > Np. To:
    > http://polskiproducent.pl/protech-adrian-kuglin/digi
    timer-cyfrowy-timer-497

    A raczej to:
    http://www.jorc.eu/en/products/timers/d-lux-timer/sp
    ecifications

  • 12. Data: 2017-03-20 21:52:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    news:58d02f3a$0$15201$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > naturalne ograniczenia takiego, wszak prostego, urządzenia...

    > A z tym, to nie spotkałem się nigdy. Może masz za słabe pingle, i nie
    > zauważasz, że jest tam "on", oraz "off" zaznaczone wyraźnie?

    > Można w takim razie użyć... dwóch takich! No ale, że można spowodować
    > konflikt fazy, z kontrfazą, to trzeba mieć pełną wiedzę, o tym, jak tego
    > uniknąć. Oraz pewność, że ktoś, kto takiej wiedzy nie ma - nie będzie
    > przekładał tyczek. Czy mam szczegółowo opisać, jak połączyć dwa takie
    > zegary, aby mieć w sumie 40 włączeń/wyłączeń?

    Można też połaczyć je "szeregowo", tylko trzeba sprytnie je zaprogamować.
    Odpadnie niebezpieczeństwo zwarcia przy manipulacji wtyczkami.

    > Tam jest mały akumulatorek, a wieczny on nie jest. Żywotność, jaką
    > zaobserwowałem w jednym przypadku, to jakieś 8 lat. Są takie aku do
    > nabycia na Allegro, więc warto wybrać dostawcę timera, który sprzedaje
    > też owe aku, i od razu zaopatrzyć się na zapas.

    Mam podobny, kupiony w 2002 czy 2003, leżał nieużywany 10-12 lat i nadal
    dobrze działa w nim zegarek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2017-03-20 22:55:04
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-03-20 o 21:52, yabba pisze:
    > Można też połaczyć je "szeregowo", tylko trzeba sprytnie je
    > zaprogamować. Odpadnie niebezpieczeństwo zwarcia przy manipulacji
    > wtyczkami.

    Aaaa, faktycznie. Nie wiem co za zaćma mnie dopadła, że chciałem to
    robić równolegle :(

  • 14. Data: 2017-03-21 07:39:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 20:36:27 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

> [...]
    > nabycia na Allegro, więc warto wybrać dostawcę timera, który sprzedaje
    > też owe aku, i od razu zaopatrzyć się na zapas.

    I po latach jak padnie ta w urządzeniu to sie okaże że ta w szufladzie też już
    padła;)

  • 15. Data: 2017-03-21 07:59:41
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-03-21 o 07:39, Kris pisze:

    > I po latach jak padnie ta w urządzeniu to sie okaże że ta w
    > szufladzie też już padła;)

    Akumulatorki (luzem) warto trzymać w lodówce (byleby powyżej zera). Zaś
    co do zużycia, to jednak kolejne cykle ładowania jakoś szybciej ją
    degradują. Natomiast dla trzymanych na zapas warto ustalić optymalny
    stan naładowania, który zależy od typu ogniwa. Bo *podobno* jedne lepiej
    przechowywać rozładowane, i to dość mocno - tak tu wywodził jeden z
    uczestników, choć w necie widziałem instrukcje *fabryczne*, aby jednak
    były naładowane gdzieś w 75%
    No i nadal nie mam pewności, gdzie jest racja.

  • 16. Data: 2017-03-21 08:39:29
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-03-21 o 07:59, JaNus pisze:

    > co do zużycia, to jednak kolejne cykle ładowania jakoś szybciej ją
    > degradują.

    Aaa, to mi przypomniało, dlaczego "w pierwszym podejściu" wykluczyłem
    to, aby dwa timery zespolić szeregowo (proponowałem równolegle, co
    byłoby rozwiązaniem mooocno ryzykownym): przy poł. równoległym każdy
    timer miałby napięcie cały czas, zaś gdy się je sprzęgnie szeregowo, to
    "ten drugi" będzie przez kilka cykli (co najmniej 4) pozbawiany na jakiś
    czas zasilania, co będzie przeplatane jego powrotem. A to przecież
    przyspieszy zużycie akumulatorka, bo będzie kilka razy na dobę ładowany,
    i rozładowywany. A jak widać jest on niewielki, ot 12 mm średnicy:
    http://allegro.pl/mh80b2-akumulator-ni-mh-2pin-1-2v-
    80mah-kinetic-i5978504284.html
    - no i pojemność też mikra: 80 mAh-in ;-)
    Dlatego doradzałem aby wątkotwórca nie omieszkał zaopatrzyć się w
    zapasik, wszak cena jednego to 2,45 zł, co w zestawieniu z kosztami
    wysyłki, od 6,90 zł do 11,90 należy uznać chyba za rozsądne?

    Co do połączenia tych dwóch timerów, to zalecić można, by
    zminimalizowany został czas odcinania zasilania "temu drugiemu" (w
    szeregu), co zaoszczędzi trwałość jego akumulatorkowi. A gdy aku padnie
    (co się ujawni w gubieniu nastaw), to zanim jeszcze się weźmie za jego
    wymianę, pozostaje zamienienie kolejności timerów, aby ten ze sprawnym
    aku stał się "tym drugim", z odcinanym zasilaniem.

    Ale chyba lepszym rozwiązaniem będzie pojedynczy, i dużo prostszy timer,
    który został wskazany przez Michała:
    W dniu 2017-03-20 o 21:19, michal pisze:
    > Być może wszystko co potrzebujesz to przekaznik czasowy. Na przykład
    > taki prosty: http://www.fif.com.pl/produkt/36/1197

    - tylko nie widzę tam ceny, a rozrzut może być dość spory, więc może
    się okazać, że taniej wypadną dwa takie "rozbudowane", bo widziałem już
    za 13,39+6 zł za przesyłkę

  • 17. Data: 2017-03-21 08:51:14
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-03-20 20:36, JaNus pisze:

    > A z tym, to nie spotkałem się nigdy. Może masz za słabe pingle, i nie
    > zauważasz, że jest tam "on", oraz "off" zaznaczone wyraźnie?

    Sprawdze w weekend, chyba rzeczywiscie ma buttonik ganiający on,
    program, off. Inaczej dziala, gdy w "prog" wejdzie sie z On-a i
    inaczej, gdy z Off-a. Majac wpisany program np. zalaczania o 10.00
    mozna spowodowac, ze wylaczony czeka do 10 i zalacza albo odwrotnie:
    pracuje do 10. i wylacza. Ot - taka negacja.

    Ma jeszcze myk "Random", który kiedys mi sie przypadkiem wkliknal.

    Ustawiajac date ON móglby inicjowac OFF na to samo. Niestety,
    trzeba objeżdżać dookola On-em i tak samo Off-em.

    Jakos podejrzanie dziala w okolicy 00.00 w trybie "kazdy dzien tak samo"
    - moze lać wodę całą dobę.

    Jednak znam prostsze rzeczy w programowaniu.

    pozdro
    --
    A S

  • 18. Data: 2017-03-22 08:19:44
    Od: Piotr Grzesiak <g...@o...pl>

    W dniu 2017-03-20 o 21:42, t-1 pisze:

    timer-cyfrowy-timer-497

    > A raczej to:
    > http://www.jorc.eu/en/products/timers/d-lux-timer/sp
    ecifications

    A Może tutaj coś znajdzie
    http://www.zamel.pl/pl,48,0,przekazniki-czasowe
    może da się jakoś zapętlić przekaźnik żeby sam siebie wyzwalał (sygnał z
    przekaźnika podać na wejście) i tylko odpowiednio dobrać czasy włączenia
    i wyłączenia

    Gejzero

  • 19. Data: 2017-03-22 10:58:55
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-03-22 o 08:19, Piotr Grzesiak pisze:

> [...]
    > może da się jakoś zapętlić przekaźnik żeby sam siebie wyzwalał (sygnał z
    > przekaźnika podać na wejście) i tylko odpowiednio dobrać czasy włączenia

    I to jest chyba strzał w dziesiątkę
    ustawienie czasu załączenia i przerwy niezależnie
    http://www.zamel.pl/pl,47,40,przekaznik_czasowy_pcm1
    0.html

  • 20. Data: 2017-03-22 14:07:44
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-03-22 o 10:58, Roman Rogóż pisze:

    > I to jest chyba strzał w dziesiątkę
    > ustawienie czasu załączenia i przerwy niezależnie
    > http://www.zamel.pl/pl,47,40,przekaznik_czasowy_pcm1
    0.html

    To może nowocześniej?
    http://allegro.pl/zdalnie-sterowany-wlacznik-wylaczn
    ik-gniazdko-wifi-i6128289081.html#thumb/3