  • 11. Data: 2009-04-02 20:58:05
    Temat: Re: Wymiana płyty głównej a instalacja systemu
    Od: "xxx" <...@...be>

    Użytkownik "JAA" <no_spam@nie..com> napisał w wiadomości
    news:49d48f6f$0$29453$f69f905@mamut2.aster.pl...

    moj win xp ma juz z 5 lat / naszla reflekcja, dysk stary sie zrobil/
    zostal zainstalowany na amd xp 2500+ barton
    pozniej byla przesiadka na amd x2 4200+
    a teraz dziala na e7300

    zawsze byla to drastyczna zmiana, jedynie dysk z systemem zostawal ten sam,
    reszta inna
    przy przekladaniu nie robilem zadnych czary mary
    pierwsze uruchomienie w trybie awaryjnym, po czym restart,
    normalne uruchomienie, instalowanie wszelkiej masci sterownikow, znowu reset

    i dzila do dzisiaj
    moze nie dziala jak swierzy system, ale po paru instlkach dodatkowych
    programow dzialal by tak samo
    a tak mam swoje stare smieci od wiekow

  • 12. Data: 2009-04-02 23:05:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JAA pisze:
    > Hej. Trochę NTG, ale trochę jest to problem sprzętowy :)
    >
    > Ponieważ wymieniłem już grafę, twarde dyski oraz kartę muzyczną,
    > przyszło mi wymienić płytę główną, ram i procek. Mam pytanie: czy Win XP
    > odpali się normalnie po wymianie tych komponentów, czy trzeba będzie
    > postawić nowy system i formatować dysk?

    To nie Linux - nie ma tak łatwo.

    Formatować może niekoniecznie, ale instalacja "na czysto" od nowa będzie
    na 99% niezbędna.

  • 13. Data: 2009-04-03 02:20:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    wiadomości news:1vsfa6-vk1.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > To nie Linux - nie ma tak łatwo.
    >
    > Formatować może niekoniecznie, ale instalacja "na czysto" od nowa będzie
    > na 99% niezbędna.

    Raczej odwrotnie - w 99% się uda bez tego. Powinna ruszyć co najwyżej w
    trybie awaryjnym. I wtedy doinstalujesz brakujące sterowniki.

  • 14. Data: 2009-04-03 03:29:26
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces JAA <no_spam@nie..com> zwrócił błąd:

    > bede zmienial z AMD na Intela. z tego co widzę, czeka mnie reinstalka...
    > szkoda!

    Zmieniałem z AMD (Athlon 32-bit, dysk PATA) na c2d (64-bit, dysk SATA) i
    nie reinstalowałem XP. Ale ponieważ trochę znam się na systemie to
    wiedziałem co zrobić jak coś nie działało (a nie od razu działało).
    Radzę przeinstalować, bo tak będzie szybciej, mniej kłopotów, poza tym
    od tego czasu MS wypuszczał tyle poprawek że teraz może być trudniej.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 15. Data: 2009-04-03 16:10:45
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 02 Apr 2009 12:12:08 +0200, JAA napisał(a):

> [...]
    > przyszło mi wymienić płytę główną, ram i procek. Mam pytanie: czy Win XP
    > odpali się normalnie po wymianie tych komponentów, czy trzeba będzie

    Hint: by postawić nowy system nie trzeba formatować dysku. Nawet na XP

  • 16. Data: 2009-04-04 07:38:05
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    jak nie odpala od razu to zawsze pomaga opcja "napraw" v2
    przelatuje cała instalacja bez usuwania prywatnych rzeczy

  • 17. Data: 2009-04-04 23:44:06
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > bede zmienial z AMD na Intela. z tego co widzę, czeka mnie reinstalka...
    > szkoda!

    Może tylko reinstalacja naprawcza bez formatowania...

    Feromon

  • 18. Data: 2009-04-05 08:39:55
    Od: "jag" <j...@g...pl>

    Przed wymianą płyty zmień wszystkie drivery do dysku na standartowe, a nie
    będziesz miał kłopotu. Później tylko zainstalujesz to co Ci brakuje, i
    ewentualnie najnowsze drivery do chipset-u

  • 19. Data: 2009-04-06 20:39:11
    Od: kk <d...@t...pl>

    JAA pisze:
> [...]
    > przyszło mi wymienić płytę główną, ram i procek. Mam pytanie: czy Win XP
    > odpali się normalnie po wymianie tych komponentów, czy trzeba będzie

    1. robisz obraz dysku
    2. w menadżeże urządzeń odinstalowujesz wszystko co się wiąże z płytą
    główną (nie resetujesz)
    3. wyłaczasz kompa
    4. wymieniasz płytę
    5. uruchamiasz windowsa - możliwe że wstanie, jak nie, wracasz do
    oryginalnej płyty i przywracasz z obrazu.

    --
    www.karolkepka.com
    Fotografia ślubna