  • 101. Data: 2016-06-19 11:20:51
    Temat: Re: zatrzymuja się niepotrzebnie.
    Od: Czesław <m...@d...kd>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:575da8f9$0$654$65785112@news.neostrada.pl...

    > Co więcej: jeśli pieszy chce przejść, to ja się zatrzymuję, żeby mu to
    > umożliwić. Wbrew poglądom wyrażanym przez jakichś cieciów, że pieszy
    > powinien sobie czekać.
    >
    > Akarm

    Pojawiło się trochę cieciów zatrzymujących sie przed przejściem
    niepotrzebnie. Ruch pojazdów jest tu minimalny i pieszy nie czekałby
    dłużej niż jedną minutę.
    Najprawdopodobniej tacy ciecie nie obserwują w lusterku co się dzieje z
    tyłu.

  • 102. Data: 2016-06-19 11:31:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19.06.2016 o 11:20, Czesław pisze:
    > Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pojawiło się trochę cieciów zatrzymujących sie przed przejściem
    > niepotrzebnie.

    Trochę?
    Ja obserwuję że ich ilość niestety rośnie coraz bardziej.
    Kretynizm czystej wody, takie stawanie na pustej jezdni.
    Na pokaz i do niczego więcej nie służący.

    No może jeszcze generujący zagrożenie, gdy jezdnia ma więcej niż jeden pas.

  • 103. Data: 2016-06-19 12:20:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 19.06.2016 11:31, Cavallino wrote:

    > No może jeszcze generujący zagrożenie, gdy jezdnia ma więcej niż jeden pas.

    I jest w końcu szansa, że się za was wezmą.

    Shrek.

  • 104. Data: 2016-06-19 12:25:55
    Od: Czesław <m...@d...kd>

    > I jest w końcu szansa, że się za was wezmą.
    >
    > Shrek.

    Za was, czyli za kogo ?

  • 105. Data: 2016-06-19 12:26:54
    Temat: Re: Wypadek
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.06.2016 15:53, Marek wrote:

    > Stąd odpowiedź na pytanie, czy powierzchnia styku opon w warunkach
    > drogowych ma wpływ na tarcie (i przyczepność) brzmi: tak.

    I miałby rację, gdyby nie glupia uwaga o kupowaniu świadectw. Akurtat w
    szkołach uczyli, że nie zależy;)

    A co do praktyki - motocykle hamują generalnie gorzej i powierzchnia
    jest tylko jednym z czynników.

    Generalnie profesjonalny jezdziec na dobrym superbiku z porządnymi
    hamulcami i oponami wyciagnie podobną drogę hamowania jak dres w golfie
    TDI. A w praktyce różnice są jeszcze większe, bo żeby hamować dobrze
    moto trzeba umieć znacznie więcej niż samochodem, gdzie _generalnie_
    awaryjnie to się depcze do podłogi i trzyma.

    Shrek

  • 106. Data: 2016-06-19 12:28:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 19.06.2016 12:25, Czesław wrote:

    > Za was, czyli za kogo ?

    Za wyprzedzających na pasach.

    Shrek

  • 107. Data: 2016-06-19 12:57:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jun 2016 12:28:28 +0200, Shrek napisał(a):

    > Za wyprzedzających na pasach.

    Nie "wyprzedzajacych", tylko dajacych sie zmylic przez "uprzejmego
    kierowce"

    Nie przez najblizsze 3 lata. No chyba, ze podsuniesz jednym pomysl na
    dobra zmiane, a innym podsuniesz, zeby nie przypominali, ze to ich
    pomysl byl :-)

    J.

  • 108. Data: 2016-06-19 13:15:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 19.06.2016 12:57, J.F. wrote:

    > Nie "wyprzedzajacych", tylko dajacych sie zmylic przez "uprzejmego
    > kierowce"

    To się nie myl. Zasada nie wyprzedzać/omijać na psach wydaje się prosta
    - jak nie wiesz po co hamuje, to też hamuj i tyle. Jak ktoś zwalnia
    przed pasami, to czego się kurwa spodziewasz - okrętu, że cię zmylił?

    > Nie przez najblizsze 3 lata. No chyba, ze podsuniesz jednym pomysl na
    > dobra zmiane, a innym podsuniesz, zeby nie przypominali, ze to ich
    > pomysl byl :-)

    Myślę, że temat zrobił się już na tyle medialny, że w końcu was nauczą.
    Tym bardziej, że przepisy już są, tylko trzeba zacząć punkty rozdawać, a
    do tego wystarczy, że komendant dostanie rozkaz, że ma zrobić akcję
    "bezpieczne przejście".

    Shrek.

  • 109. Data: 2016-06-19 13:57:26
    Od: Czesław <m...@d...kd>

    > Za wyprzedzających na pasach.
    >
    > Shrek

    Poprzednio napisałeś, że wezmą się za tych co generują zagrożenie,
    czyli za tych co zatrzymują się niepotrzebnie przed przejściem.

  • 110. Data: 2016-06-19 13:58:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jun 2016 13:15:54 +0200, Shrek napisał(a):

    > To się nie myl. Zasada nie wyprzedzać/omijać na psach wydaje się prosta
    > - jak nie wiesz po co hamuje, to też hamuj i tyle. Jak ktoś zwalnia
    > przed pasami, to czego się kurwa spodziewasz - okrętu, że cię zmylił?

    To jest miasto, tu sie co chwila zwalnia i przypiesza.

    Moze skrecic zamierza 100m za przejsciem, a ja sie jednak wole patrzec
    na droge przed soba niz w bok na jego swiatla.
    Ktore sie zreszta nie musza zapalic, noge z gazu zdejmie, a ja ciezkie
    przestepstwo popelnie, bo go na pasach wyprzedze.

> [...]
    > Tym bardziej, że przepisy już są, tylko trzeba zacząć punkty rozdawać, a
    > do tego wystarczy, że komendant dostanie rozkaz, że ma zrobić akcję

    Do tej pory nie dostal ... no, to od dobrej zmiany moze dostac :-)

    J.