  • 91. Data: 2016-06-18 14:01:50
    Temat: Re: Wypadek
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-18 o 12:38, Akarm pisze:

    > Nadal nie widzę nic o tarciu.
    > Natomiast co do powyższego zdania, to oczywiste dla mnie jest

    Dla każdego oczywiste jest co innego.
    Lepiej już nie brnij :-)

  • 92. Data: 2016-06-18 15:53:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 18 Jun 2016 12:53:43 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > "Od prędkości i współczynnika tarcia, czyli przy takiej samej
    prędkości
    > szybciej zahamuje pojazd, w którym jest większa powierzchnia styku
    > podłożem."

    I ma rację. Niezależność tarcia od pola powierzchni dotyczy tylko
    sytuacji, gdy ta sama masa jest rozłożona na różną powierzchnię a
    podłoża mają ten sam współczynnik tarcia. Tak jak w tym doświadczeniu
    z dziewczyną:

    http://www.youtube.com/watch?v=s1D4DAUEnYY

    W realnej sytuacji prawie nigdy tak nie ma, że zmienia się
    powierzchnia styku a nie zmienia jego siła nacisku (masa) ciała, od
    której już tarcie zależy. To raz.
    Dwa to zwiększenie powierzchni styku (szczególnie gdy to dotyczy
    opon) zawiększa prawdopodobieństwo, że cześć powierzchni trafi lub
    pozostanie na podłożu o większym współczynniku tarcia (suchy asfalt)
    niż pozostała część (mokra plama) a zmiana (średniego) współczynnika
    ma już wpływ na tarcie.
    Stąd odpowiedź na pytanie, czy powierzchnia styku opon w warunkach
    drogowych ma wpływ na tarcie (i przyczepność) brzmi: tak.

    --
    Marek

  • 93. Data: 2016-06-18 17:01:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    Słuchaj, głąbie, ...
    ---
    Nie nadajesz się tutaj

  • 94. Data: 2016-06-18 17:04:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-18 o 13:23, Akarm pisze:

    > Zgodnie z moimi zasadami (patrz stopka) już nie zobaczę twoich postów.

    Ojej, każdy ma prawo trwać w głupocie. Ja niestety nadal będę czytał
    twoje posty i ewentualnie wyłapywał nieuctwo (względnie: kupowanie
    świadectw).

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2016-06-18 17:06:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-18 o 15:53, Marek pisze:

    > W realnej sytuacji prawie nigdy tak nie ma

    Pisz na temat.

    Przypomnę bzdurę Akarma:

    "teoretycznie nie ma prawa zrównać"

    W praktyce wiadomo, że może być różnie, łącznie z tym, że motocykl
    lepiej zahamuje niż czołg.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2016-06-18 17:06:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-18 o 17:01, re pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Słuchaj, głąbie, ...
    > ---
    > Nie nadajesz się tutaj

    Zdanie głupka nie ma wartości. Bywaj.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2016-06-18 17:14:14
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.06.2016 o 17:01, re pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Słuchaj, głąbie, ...
    > ---
    > Nie nadajesz się tutaj

    Zgadza się, beton jak ty się tu nie nadaje.

    --
    Czarek

  • 98. Data: 2016-06-19 00:10:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 18 Jun 2016 00:10:32 +0200, w <nk1sh8$2dq$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > "szybciej zahamuje pojazd, w którym jest większa powierzchnia styku z
    > podłożem"

    I ma rację.

    W sieci można sobie poszukać nawet testów ADAC-a.

  • 99. Data: 2016-06-19 00:13:35
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Słuchaj, głąbie, ...
    > ---
    > Nie nadajesz się tutaj

    Zdanie głupka nie ma wartości. Bywaj.
    ---
    No właśnie to wszyscy widzimy

  • 100. Data: 2016-06-19 00:15:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Czarek"

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Słuchaj, głąbie, ...
    > ---
    > Nie nadajesz się tutaj

    Zgadza się, beton jak ty się tu nie nadaje.
    ---
    Obrona braku kultury ?