  • 91. Data: 2014-10-25 23:18:39
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, October 25, 2014, 9:10:07 PM, you wrote:

    > To juz 3 lata wkrotce mina, a raportu koncowego ciagle nie ma.
    > Badaja ten bezpiecznik i badaja, a ja ciagle nie potrafie sie we
    > wstepnych raportach doczytac ani ze
    > -piloci sprawdzili bezpieczniki i byly wcisniete,
    > ani
    > -piloci nie sprawdzali bezpiecznikow, bo nie bylo takiego punktu w
    > instrukcji :-)

    Bo to trochę głupio oczerniać pilota, który od prezydenta wielkie
    odznaczenie dostał...

    > Kpt Wrona zdazyl ksiazke napisac.

    Wstydu nie ma :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2014-10-26 09:02:15
    Od: depros <d...@g...com>

    > Toz przeciez nie proponuje byle czego, tylko innego sterownika ze
    > stosownymi certyfikatami. O ile w ogole sa jakies wymagane - ale
    > przynajmniej sterownika z referencjami.

    Nawet ekran drogowy musi mieć certyfikaty;]
    http://www.multicert.pl/oferta/oznakownanie_ce/ekran
    y_akustyczne
    Więc o czym ty do mnie piszesz?;]

    Oświetlenie uliczne zobacz ile ma obostrzeń
    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCkQFjAB&url=http%3A%
    2F%2Fzikit.krakow.pl%2Fattachments%2F1782_za%25C5%25
    82.%2520nr%25207%2520-%2520wymagania%2520stawiane%25
    20o%25C5%259Bwietleniu%2520i%2520elementom%2520o%25C
    5%259Bwietlenia%2520ulicznego.pdf&ei=p6lMVMehA5ftaOr
    WgcAH&usg=AFQjCNEW_K-DOtagT9SJYjv70uasiz6p-Q&bvm=bv.
    77880786,d.d2s

    > Ale co chcesz ekspertyzowac ? Slupy, sygnalizatory, kable ?

    Wszystko po kolei.

  • 93. Data: 2014-10-26 09:24:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-10-24 23:31, depros pisze:

    > Skąd możesz wiedzieć na jakim poziomie była awaria? Tu chodzi o życie
    > ludzkie! Boeing 767 po awaryjnym lądowaniu bez wyciągniętych kół nie
    > poleci już w przestworza, jest to ekonomicznie nieuzasadnione. Taniej
    > jest kupić nową maszynę. To nie pralka że wymienisz sterownik i a nóż
    > się uda. Każdy element w tej instalacji musi być certyfikowany i
    > odebrany. Wyraźnie ludzie mówią w audycji radiowej że było dużo
    > dzwonów a kierujący widzieli zielone. Powinno zostać wymienione
    > wszystko bo koszta pomiarów i ekspertyz mogą kosztować więcej niż nowe
    > powtarzalne bebechy;]

    Na wszelki wypadek jeszcze powinno się wymienić jezdnie do 1km od
    skrzyżowania oraz grunt w promieniu 1km i głębokości 100m ;)

  • 94. Data: 2014-10-26 09:26:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Oct 2014 09:02:15 +0100, depros napisał(a):

    > Nawet ekran drogowy musi mieć certyfikaty;]
    > http://www.multicert.pl/oferta/oznakownanie_ce/ekran
    y_akustyczne
    > Więc o czym ty do mnie piszesz?;]

    Teraz bardzo duzo rzeczy musi miec certyfikat CE. Cala budowlanka i
    urzadzenia elektryczne chocby. Czyli np cegla i klej do kafelek, a
    takze np komputer, telefon i ladowarka do niego.

    Tylko ten certyfikat w wiekszosci wystawia sam producent.
    Nie wiem czy na sygnalizacje sa jakies wieksze wymagania.
    Oczywiscie nawet jak producent sam wystawia, to powinien sie na czyms
    oprzec, gdy norma podaje jakis wymog.

> [...]
    5%259Bwietlenia%2520ulicznego.pdf&ei=p6lMVMehA5ftaOr
    WgcAH&usg=AFQjCNEW_K-DOtagT9SJYjv70uasiz6p-Q&bvm=bv.

    A to zalacznik to rozporzadzenia czy przetargu ?
    I na sygnalizatory czy na latarnie ?

    > Wszystko po kolei.

    No i co - myslisz ze slup zamienia czerwone na zielone ?
    A moze sygnalizator zarowki przeklada ?

    J.

  • 95. Data: 2014-10-26 19:16:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    y_akustyczne

    > Teraz bardzo duzo rzeczy musi miec certyfikat CE.

    CE to nie jest certyfikat tylko deklaracja zgodności wystawiana przez
    producenta. Wiele urządzeń oprócz tego musi mieć certyfikaty wystawiane
    przez odpowiednie instytucje. Za drobną opłatą oczywiście :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 96. Data: 2014-10-27 10:08:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Oct 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello J.F.,
    [...]
    > Bo to trochę głupio oczerniać pilota, który od prezydenta wielkie
    > odznaczenie dostał...

    Z drugiej strony, pilot helikoptera który posadził na autorotacji
    premiera Millera i parę innych szych, miał kilka procesów,
    przy czym najbardziej nie rozumiem zarzutu UMYŚLNOŚCI:
    http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1512078
    ,1,winny-czy-niewinny-rozmowa-z-pilotem-premiera-mil
    lera.read
    (zakładam że sam opowiadający nie przekręcił)

    > Wstydu nie ma :(

    Czy ja wiem... jak nie elektronik to nie ma zakodowane
    że "z zasilaniem lepiej działa" :>, z drugiej jest
    fucha to wziął, a z trzeciej opis "czego nie robić"
    ma sens ;)
    Formalnie sprawa rozbija się jako mniemam o procedury
    (tak od niechcenia, prawo działa FORMALNIE), jeśli "nie
    mógł wiedzieć" lub "mógł nie wiedzieć" to trudno pilota
    obwiniać - przetestowanie wciągania kółek na ziemi jest
    trudne, a to że TERAZ sprawdzenie bezpieczników każdemu
    wydaje się oczywistością jest niewąpliwe ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 97. Data: 2014-10-27 10:13:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Oct 2014, masti wrote:

    > CE to nie jest certyfikat tylko deklaracja zgodności wystawiana przez
    > producenta.

    Nie licząc, że jest to również zastrzeżony znak towarowy :>
    (mam na myśli China Export oczywiście)

    > Wiele urządzeń oprócz tego musi mieć certyfikaty

    Można ogłosić konkurs, ktore z wymienionych w jeszcze poprzednim
    poście i dlaczego zasilacze ;)

    pzdr, Gotfryd
    (no dobra, offtopicznie, ale tak mnie naszło)

  • 98. Data: 2014-10-27 10:34:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Monday, October 27, 2014, 10:08:33 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > trudne, a to że TERAZ sprawdzenie bezpieczników każdemu
    > wydaje się oczywistością jest niewąpliwe ;)

    Ja jestem laikiem. Ale jak patrzyłem na zdjęcia tej tablicy z
    wywalonym bezpiecznikiem, to nie musiałem go szukać - on kłuł w oczy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 99. Data: 2014-10-27 10:38:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    > Ja jestem laikiem. Ale jak patrzyłem na zdjęcia tej tablicy z
    > wywalonym bezpiecznikiem, to nie musiałem go szukać - on kłuł w oczy.

    Żeby nie być gołosłownym:
    http://www.wprost.pl/ar/348782/Stankiewicz-rzadowa-k
    omisja-rzuci-cien-na-kapitana-Wrone/

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 100. Data: 2014-10-27 11:58:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello Gotfryd,
    > Ja jestem laikiem. Ale jak patrzyłem na zdjęcia tej tablicy z
    > wywalonym bezpiecznikiem, to nie musiałem go szukać - on kłuł w
    > oczy.

    Lotnictwo troche inaczej dziala - jest awaria, to pilot siega po
    ksiege, otwiera na wlasciwej stronie i czyta stosowna procedure.
    A tam jest krok po kroku napisane co robic.
    Postepowanie inne jest nawet niebezpieczne, bo taki samolot to dzis
    skomplikowane bydle, zaleznosci moze miec kupe, o ktorych pilot nie
    wie, albo wie ... tylko ze sie zmienily, albo nawet go pol roku temu
    jakos uczyli, a od 3 miesiecy jest w ksiedze errata.

    Oczywiscie jak to w zyciu - moze sie okazac ze przypadku nie ma
    opisanego, albo jest zle opisany, czy ze zakladaja ze bezpieczniki sie
    zawsze sprawdza i nie wymaga to opisu.

    >Żeby nie być gołosłownym:
    >http://www.wprost.pl/ar/348782/Stankiewicz-rzadowa-
    komisja-rzuci-cien-na-kapitana-Wrone/

    Tylko to bylo wiadome w dniu wypadku.
    A do dzis powstalo kilka roznych dokumentow i w zadnym nie napisali
    jasno ze piloci sprawdzili ani ze nie sprawdzili :-)
    Zakladam tez ze konsultowali sie i z mechanikami LOT i moze Boeinga
    ... i tez nie napisano ze nakazano kontrole czy ze nie nakazano

    Mozliwe tez ze pilot odwrocil glowe, pobieznie obejrzal ... no i nie
    zauwazyl, czy bezpiecznik wyskoczyl jakos niewidocznie.
    A po ladowaniu wyskoczyl na dobre ...

    J.