  • 11. Data: 2014-10-22 13:27:46
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 10:35, Liwiusz pisze:

    > Umorzenie nie oznacza, że jesteś niewinny.

    Jak nie? Prawomocny wyrok skazujący mnie oznacza, że jestem winnym,
    każde inne rozstrzygnięcie oznacza, że jestem niewinny.

    --
    anacron

  • 12. Data: 2014-10-22 13:29:04
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 11:05, Liwiusz pisze:

    > Nie wiem, nie znam sprawy.
    > Co warte odnotowania, nie zostałeś uniewinniony od postawionych zarzutów.

    Ty chyba nie jesteś prawnikiem. Niewinnym byłem cały czas, a winnym (w
    świetle prawa) stałbym się dopiero w momencie uprawomocnienia się
    skazującego mnie wyroku.

    --
    anacron

  • 13. Data: 2014-10-22 13:34:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 13:29, anacron pisze:

    > Ty chyba nie jesteś prawnikiem. Niewinnym byłem cały czas, a winnym (w
    > świetle prawa) stałbym się dopiero w momencie uprawomocnienia się
    > skazującego mnie wyroku.

    Radzę się jednak dokształcić.

    I nie uczepiaj się tej winności. Jakbyś zbił mi szybę, to niekoniecznie
    byłoby to wykroczenie lub przestępstwo, ale odpowiedzialność cywilna
    zostaje.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2014-10-22 13:37:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 13:27, anacron pisze:

    > Jak nie? Prawomocny wyrok skazujący mnie oznacza, że jestem winnym,
    > każde inne rozstrzygnięcie oznacza, że jestem niewinny.

    Lektura odpowiednich ustaw pozwoli ci pozbyć się młodzieńczych błędnych
    przekonań.

    Gdybyś rzeczywiście był niewinny, wyrok powinien być uniewinniający, a
    nie umarzający.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2014-10-22 14:36:41
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 13:37, Liwiusz pisze:

    > Lektura odpowiednich ustaw pozwoli ci pozbyć się młodzieńczych błędnych
    > przekonań.
    >
    > Gdybyś rzeczywiście był niewinny, wyrok powinien być uniewinniający, a
    > nie umarzający.

    A słyszałeś o czymś takim jak przedawnienie?

    --
    anacron

  • 16. Data: 2014-10-22 14:37:36
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 13:34, Liwiusz pisze:

    > Radzę się jednak dokształcić.
    >
    > I nie uczepiaj się tej winności. Jakbyś zbił mi szybę, to niekoniecznie
    > byłoby to wykroczenie lub przestępstwo, ale odpowiedzialność cywilna
    > zostaje.

    Mówimy o dwóch różnych rzeczach.

    --
    anacron

  • 17. Data: 2014-10-22 14:40:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 14:36, anacron pisze:

    > A słyszałeś o czymś takim jak przedawnienie?

    Jak dawkujesz fakty, to nie oczekuj pogłębionej analizy. Zatem umorzono
    sprawę z uwagi na przedawnienie karalności wykroczenia, dlaczego jednak
    uważasz, że Allianz niesłusznie wypłacił odszkodowanie?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2014-10-22 14:41:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 14:37, anacron pisze:

    > Mówimy o dwóch różnych rzeczach.

    Nie wiem o czym mówimy, bo się plączesz w opisie.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2014-10-22 15:22:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Wednesday, October 22, 2014, 2:36:41 PM, you wrote:

    > A słyszałeś o czymś takim jak przedawnienie?

    To też nie jest uniewinnienie.

    BTW: roszczenia cywilne przedawniają się po 3 latach - zdajesz sobie z
    tego sprawę?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2014-10-22 15:23:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Wednesday, October 22, 2014, 2:37:36 PM, you wrote:

    > Mówimy o dwóch różnych rzeczach.

    Pytałeś o odszkodowanie z Twojego ubezpieczenia OC. Muszę przypominać,
    co oznacza ,,OC"?

    --
    Best regards,
    RoMan