  • 11. Data: 2016-07-20 23:03:39
    Temat: Re: Wyrywkowa kontrola trzeźwości niezgodna z prawem?
    Od: masti <g...@t...hell>

    T. wrote:

    > Jechał podejrzanie krzywo, źle mu z oczu patrzyło, jechał za wolno, za
    > szybko, patrzył w bok... Zawsze jakiś powód się znajdzie :-)

    jeśli bedą to potrafili udowodnić. Nie zeznaniem. Dowodem.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2016-07-20 23:18:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-20 o 23:03, masti pisze:

    > jeśli bedą to potrafili udowodnić. Nie zeznaniem. Dowodem.

    Zeznanie to też dowód.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2016-07-20 23:27:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

    > Zeznanie to też dowód.

    dlatego piszę, że dowodem twardym. nie "a bo widziałem!"

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2016-07-21 00:23:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 20 Jul 2016 11:51:43 +0200, AL napisał(a):

    > dziwne (bo idea słuszna),

    Trochę słuszna, a trochę nie za bardzo.

    Podobnie słuszna jak inne wyrywkowe sprawdzanie czy popełniłeś przestępstwo
    - rewizja w Twoim domu w celu poszukiwania skradzionych rzeczy, narkotyków
    itp. Przetrzepanie Ci komputera czy czasem pedofilii jakieś tam nie
    trzymasz itp. itd.

  • 15. Data: 2016-07-21 06:00:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-21 o 00:23, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > - rewizja w Twoim domu w celu poszukiwania skradzionych rzeczy, narkotyków
    > itp. Przetrzepanie Ci komputera czy czasem pedofilii jakieś tam nie

    Trochę kiepska analogia. Jeśli już, to o tyle słuszna, o ile
    sprawdzanie, czy jadąc samochodem, masz uprawnienia do jego prowadzenia.
    A jeśli już o pedofilii - to "no nie, nie możesz przetrzepać trzech
    mieszkań w tym bloku, ale jeśli pan komisarz chce przetrzepać wszystkie
    125, to proszę bardzo!".

    No i co to w ogóle za idea - jak tamujemy ruch i sprawdzamy wszystkich,
    to ok, ale jak płynnie kontrolujemy wyrywkowo, to już nie?

    Coś mi to wygląda na zbytni formalizm - gdzie właśnie dochodzimy do
    absurdu, że "co drugiego" skontrolować nie można, ale każdego już tak.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2016-07-21 06:46:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2016 19:44:27 +0200, T. napisał(a):

    > Jechał podejrzanie krzywo, źle mu z oczu patrzyło, jechał za wolno, za
    > szybko, patrzył w bok... Zawsze jakiś powód się znajdzie :-)

    Ale tak wlasnie nie mozna, bo to jest dyskryminacja tych, co nie
    umieja jechac prosto, np z powodu ADHD.

    J.

  • 17. Data: 2016-07-21 06:55:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.07.2016 06:00, Liwiusz wrote:

    > Coś mi to wygląda na zbytni formalizm - gdzie właśnie dochodzimy do
    > absurdu, że "co drugiego" skontrolować nie można, ale każdego już tak.

    Z grubsza tak właśnie wygląda - nadmierny formalizm. Z tym, że to nie
    kierowcy zaczęli. Policja od dawna zajmuje się wyrabianiem statystyk
    przy pomocy wycinków z co głupszych przepisów lub głupio umieszczonych
    znaków, a w dupie ma rzeczywiste bezpieczeństwo. Jak cię dorwą to będzie
    - "głupie czy nie, takie jest prawo X punktów i XXX PLN - takie jest
    prawo", czy słynne już "ale Polska nie leży w europie zachodniej". Więc
    działa to w również w drugą stronę "przykro mi, nie możecie kontrolować
    co 10 - takie jest prawo";)

    A że bez sensu tak naprawdę? "we didn't start the fire";)

    Druga sprawa, że obecna władza po prostu zawłaszczyła sobie państwo,
    więc będę ich traktował jak okupanta - jak mogę im coś utrudnić to
    spróbuję:P

    Shrek

  • 18. Data: 2016-07-21 07:04:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2016 06:00:07 +0200, Liwiusz napisał(a):
    > Coś mi to wygląda na zbytni formalizm - gdzie właśnie dochodzimy do
    > absurdu, że "co drugiego" skontrolować nie można, ale każdego już tak.

    Patrz na USA, gdzie prawo chroni obywatela przed przesladowaniem ze
    strony wladz (przynajmniej w teorii).

    Co drugiego mozna. Czy co piatego. Ale trzeba liczyc i naprawde co
    drugiego, a nie "ten cos krzywo jedzie".

    J.

  • 19. Data: 2016-07-21 16:39:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-21 o 07:04, J.F. pisze:

    > Patrz na USA, gdzie prawo chroni obywatela przed przesladowaniem ze
    > strony wladz (przynajmniej w teorii).
    >
    > Co drugiego mozna. Czy co piatego. Ale trzeba liczyc i naprawde co
    > drugiego, a nie "ten cos krzywo jedzie".

    No ale przecież wyrywkowe kontrole nie polegały na tym, że ktoś krzywo
    jedzie.

    No i co to znaczy, że krzywojeżdżącego nie można? Jak ktoś jedzie pijany
    zygzakiem, to nie można go zatrzymać, bo jedzie pijany krzywo zygzakiem?

    Im więcej przepisów, tym głupsze sądy.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2016-07-21 17:51:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >No i co to znaczy, że krzywojeżdżącego nie można? Jak ktoś jedzie
    >pijany zygzakiem, to nie można go zatrzymać, bo jedzie pijany krzywo

    Jak jedzie wyraznym zygzakiem, to mozna, a nawet trzeba.

    Jak takim niewyraznym, calkiem prosto to to nie jest, trzeba
    sprawdzic, bo moze pijany ... to nie wolno, bo to jest dyskryminacja.
    Potem ciebie beda co kawalek legitymowac, bo lysy, wiec pewnie ukradl,
    albo brzuchaty, czy ciemny na twarzy, wiec terrorysta.

    >Im więcej przepisów, tym głupsze sądy.

    A widziales, aby ktoras ustawa zostala uproszczona ? Zawsze tylko
    rozbudowuja :-)

    My tego problemu nie czujemy, ale zobacz np tu
    https://en.wikipedia.org/wiki/Random_checkpoint#Sobr
    iety_checkpoints

    Tylko trzeba zyc w kraju o rozwinietych swobodach obywatelskich.

    J.