  • 21. Data: 2019-12-06 11:41:37
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny się wzbudza
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Rail to rail nie jest za free.

    Tak... ja tam nie potrzebuję rail-to-rail. Może w ogóle zmienić ten
    wzmacniacz np. na TL071, i zasilić go bezpośrednio z 12V (ew. przez
    filtr RC)?

  • 22. Data: 2019-12-06 13:01:34
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Będzie lepiej, wejście od wyjścia jest dość daleko i rozdzielone masą,
    > zastanawia mnie tylko czemu rozdzieliłeś masy przy wzm. Sekcja zasilania
    > na wejściu nie jest dobrym
    > pomysłem, daj ją z lewej na prawą stronę tak aby masa zasilania i
    > wyjściowa była wspólnym punktem i od niego dopiero poprowadź do wejścia.

    Hmm, czy jeśli chcę wylać masę po drugiej stronie, to nadal powinienem w
    ten sposób prowadzić masę?

    Podejście kolejne -- zmieniłem wzmacniacz na TL071 w DIP8.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/amp4.png
    http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/pcb4.png

    Będę chciał to dziś wieczorem / jutro wytrawić i zobaczyć, jak się
    zachowa.

    Laminat dwustronny nic mnie nie kosztuje, więc chcę go użyć i właśnie
    wylać masę po drugiej stronie. Chyba że przez zwiększoną pojemność
    każdej ze ścieżek do masy zrobi to więcej szkody niż pożytku...?

  • 23. Data: 2019-12-06 15:38:00
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.12.2019 o 13:01, Queequeg pisze:

> [...]
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/pcb4.png
    >
    > Będę chciał to dziś wieczorem / jutro wytrawić i zobaczyć, jak się

    Tak dla spokoju sumienia, dodałbym jeszcze mały kondensator równolegle
    do potencjometru. A przynajmniej miejsce na niego na płytce.

    P.P.

  • 24. Data: 2019-12-06 18:22:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-06 o 13:01, Queequeg pisze:

> [...]
    > wylać masę po drugiej stronie. Chyba że przez zwiększoną pojemność
    > każdej ze ścieżek do masy zrobi to więcej szkody niż pożytku...?

    Powinno być ok.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2019-12-08 23:47:00
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > Tak dla spokoju sumienia, dodałbym jeszcze mały kondensator równolegle
    > do potencjometru. A przynajmniej miejsce na niego na płytce.

    Dodałem. Nie lutowałem go, ale zrobiłem miejsce.

    Niestety... nadal nie ma sukcesu. Tym razem oscylacje wyglądają tak:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/osc5.png

    To przy PR-ku skręconym na minimum. Przy zwiększaniu wzmocnienia amplituda
    oscylacji odpowiednio rośnie.

    I tak samo jak poprzednio -- pojawiają się po dołączeniu whipa.

    Co jeszcze mogę sprawdzić, zmienić...? Może pojemność ścieżek do wylanej
    po drugiej stronie masy robi swoje?

  • 26. Data: 2019-12-09 08:59:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 23:47, Queequeg pisze:

> [...]
    > oscylacji odpowiednio rośnie.
    >
    > I tak samo jak poprzednio -- pojawiają się po dołączeniu whipa.
    Testujesz na starej płytce czy już na nowej?

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2019-12-09 10:55:41
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Testujesz na starej płytce czy już na nowej?

    Na nowej.

  • 28. Data: 2019-12-09 12:26:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-09 o 10:55, Queequeg pisze:

    > Na nowej.

    To cienko, kable wejściowy i wyjściowy masz ekranowane?
    bo może po nich się sprzęga, chociaż 15khz to trochę za mało na kable,
    to chyba po zasilaniu.

    --
    Janusz

  • 29. Data: 2019-12-09 12:36:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > To cienko, kable wejściowy i wyjściowy masz ekranowane?

    Tak. Zasilający i do LEDa nie są ekranowane (LED jest wyprowadzony na
    obudowie na krótkim przewodzie), ale oba sygnałowe są.

    > bo może po nich się sprzęga, chociaż 15khz to trochę za mało na kable,
    > to chyba po zasilaniu.

    Masz pomysł, jak to jeszcze ugryźć?

    Będę chciał najpierw spróbować zmniejszyć R2, nawet 10x (i proporcjonalnie
    zwiększyć C9, ale teraz C9 i tak jest odłączony, nie podłączałem jeszcze
    przełączników filtrów). Tylko R2 = 1k wprowadzi... nie wiem jak to
    określić -- nierównomierność impedancji? Na wyjściu mini-whipa jest
    wtórnik z rezystorem 220R w emiterze. Zastanawiam się, czy i jak wpłynie
    to na filtr R2 + C9.

  • 30. Data: 2019-12-09 12:57:40
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2019-12-09 o 12:36, Queequeg pisze:

> [...]
    > określić -- nierównomierność impedancji? Na wyjściu mini-whipa jest
    > wtórnik z rezystorem 220R w emiterze. Zastanawiam się, czy i jak wpłynie

    Obawiam się, że nic Cię nie uchroni przed wlezieniem na dach i
    poblokowaniem zasilania na płytce przy antenie.

    P.P.