  • 11. Data: 2015-01-24 19:20:06
    Temat: Re: XILINX - VIVADO
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 stycznia 2015 18:52:44 UTC+1 użytkownik Mario napisał:

> [...]

    Słusznie!! Pomyśl i wyjaśnij!!

    > Wtrącę się troszkę chociaż ogólnie masz rację.
    > Schemat może być robiony hierarchicznie, więc da się podzielić pracą w
    > grupie.

    Guzik ma rację. Też projektuję hierarchicznie. Dlaczego? Bo jeden rzut oka na
    malunek. Antek robi syfrówę, Józek przetwornik AC, Zenek robi FPGA, Zocha robi PCB.

    Rzut oka i wszystko jasne!! Mogę dla jaj podesłać swój projekt FPGA w postaci VHDL -
    strukturalny + niektóre podzespoły behavioralnie. Te drugie to raczej załapiecie
    prawie od strzału.

    Zaś pierwsze..., ni wuja !! Sam po tygodniu przerwy mam z tym problemy. Na grafice,
    wystarczy godzinka...

  • 12. Data: 2015-01-24 20:27:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-24 18:52, Mario wrote:
    > Schemat może być robiony hierarchicznie, więc da się podzielić pracą w
    > grupie.

    A plików tekstowych *NIE* trzeba dzielić. Od czasu systemów kontroli
    wersji z mergowaniem. I znowu schemat przegrywa.

  • 13. Data: 2015-01-24 20:36:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-24 18:53, s...@g...com wrote:
    > Przestań!! Jak się na czymś nie znasz, to się nie mędrkuj. TestBenche istotnie
    pisze się w dowolnym HDL

    Przegapiłeś ostatnie jakieś 10 lat. Zadanie domowe z googla:
    SystemVerilog i UVM. Przed UVM było trochę innych. I bedzie pare
    nastepnych, prawie na 100%. Dynamika tu jest kosmiczna.

    I powtarzam: nie tylko gołe testy. Asercje, contrains, randomizacje,
    TLM. To jest pisane w HDLu i *WPLATANE* w kod. Bo asercja jest naturalną
    częścią kodu. W schemacie nie masz możliwosci postawienia głupiej
    asercji. Odcinasz w ten sposób bardzo ważne mechanizmy zwiększające
    jakość i ulatwiające debugowanie.

    Świat naprawdę zna lepsze metody opisu elektroniki na dowolnym poziomie
    od tranzystorów po transakcje. Lepsze od schematów. Naprawdę.

    >, ale guano ma to wspólnego ze środowiskiem projektowym

    *NIE* jest to takie proste. Miało kiedyś. Przez ostatnie 10 lat wiele
    się zmieniło. Ewentualnie engine zbierający wyniki może mieć formę
    środowiska. Testy obecnie pisze się w tym samym języku co implementację,
    akurat taka moda. Obecnie na topie jest SystemVerilog. Jutro pewnie coś
    głupszego od veriloga choć nie wiem czy nie osiągnięto już dna.

  • 14. Data: 2015-01-24 20:44:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-24 19:20, s...@g...com wrote:
    > Słusznie!! Pomyśl i wyjaśnij!!

    Dla schematow nie dorobiliśmy się jeszcze sensownych:
    a) wygodnego komparatora zmian (niezbędne przypracy zespołowej)
    b) wygodnej metody łaczenia zmian wykonywanych przez różnych developerów
    (niezbedne przy pracy zespołowej)
    c) środowisk które pozwalają te operacje zintegrować z systemami
    kontroliwersji
    d) formatu pliku który jest przyjazny dla systemów kontroli wersji
    e) wygodnego edytora (90% znanych mi edytorów schematów nie ma
    funcjonalności rozpychania elementów czy automatcznego routingu drutów,
    a to tylko mały kawałek braków)
    f) wsparcia dla konwersji hdl->sch która nie robi kupy

    Jesli chodzi o edytowanie schematów to mamy gdzies okolice
    średniowiecza. Bez względu na cenę jaką płaciszza software. Złożonośc
    problemu jest ogromna. I nie warta ceny.

    >Antek robi syfrówę, Józek przetwornik AC, Zenek robi FPGA, Zocha robi PCB.

    A czemu AC nie mogą robić Józek i Marek? Bo się *NIE* da? Coś Cię ogranicza?

  • 15. Data: 2015-01-24 20:54:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-24 18:43, s...@g...com wrote:
    > Zaprogramuj w np. TTL'ach for( i = 1; i <= 10; i++ )

    Tego się nie programuje. To się syntezuje. Innymi slowy wynik tej
    syntezy może być diametralnie różnyw zalezności od tego co jest w środku
    pętli. I być może niemożliwy.

    W ogólności jeśli ktoś w FPGA zamierza liczyć silnie za pomocą
    rekurencji to jest idiotą. Tylko co z tego wynika w dyskusji nad
    kiepskością schematów w HDL? Na schemacie tej pętli nie zrobisz. LabView
    probował - kupa wyszła.

    > W opisie behawioralnym np., multiplekser o dowolnej szerokości szyn wejściowych da
    się opisać w paru linijkach kodu.
    > Strukturalnie, na bramkach też się da opisać. Na 8-mio bitowych danych, idę o
    zakład, że za Wuja Wacka nie załapiesz opisu tak "od strzału"

    Po co mam opisywać multiplekser na poziomie bramek skoro poziom wyżej
    też się syntezuje i działa tak samo?

    > Na schemacie, byle rzut oka i wszystko jasne.

    Na te kilkaset bramek? Gratuluje. Kolesie od weryfikacji formalnej
    hardware mają czasem problem z podobną skalą komplikacji. Ale oni mają
    zazwyczaj tylko 8 rdzeni po 5GHz i kilka godzin pracy kompa.

  • 16. Data: 2015-01-25 00:19:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > A plików tekstowych *NIE* trzeba dzielić. Od czasu systemów kontroli
    > wersji z mergowaniem. I znowu schemat przegrywa.

    Nawet w takich przypadkach zwykle programiści jednak dzielą się
    modułami i 3 z nich nie robi na raz zmian w jednej 5-linijkowej funkcji.

    Ale faktem jest, że graficznemu podejściu brakuje wsparcia kontroli wersji.

  • 17. Data: 2015-01-30 23:21:04
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 stycznia 2015 20:36:47 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Przegapiłeś ostatnie jakieś 10 lat. Zadanie domowe z googla:
    > SystemVerilog i UVM. Przed UVM było trochę innych. I bedzie pare
    > nastepnych, prawie na 100%. Dynamika tu jest kosmiczna.

    SystemVerilog istotnie może być ważny dla kogoś, kto pisze w Verilogu, kto pisze
    doktorat lub pracę habilitacyjną. Weryfikacja funkcjonalna działania projektowanego
    urządzenia jest istotna i bezdyskusyjna. Na wstępie z poziomu symulatorów.

> [...]
    > TLM. To jest pisane w HDLu i *WPLATANE* w kod. Bo asercja jest naturalną
    > częścią kodu. W schemacie nie masz możliwosci postawienia głupiej

    Istotnie, na schemacie tego nie zobaczysz. Czego?! A na przykład constrais'ów.
    Bo i po co? Przecież byle student wie/powinien wiedzieć, że z projektem należy
    skojarzyć 'constraintsy'. A z drugiej strony, jest to ino kwestia edytora schematów.
    Istotnie, nie znam takowego, który wyświetlałby na schemacie 'constrains'y'.
    Chociaż.... Np. Altium ma taką możliwość.

    > Odcinasz w ten sposób bardzo ważne mechanizmy zwiększające
    > jakość i ulatwiające debugowanie.

    Niczego nie odcinam. Piszesz tylko o debugowaniu. To zupełnie inna bajka niż projekt
    urządzenia. Istotnie, testbenche 'nasmarowane' graficznie, to jakieś SF.

    > Świat naprawdę zna lepsze metody opisu elektroniki na dowolnym poziomie
    > od tranzystorów po transakcje. Lepsze od schematów. Naprawdę.

    Zaprojektuj latarkę, albo coś w tym stylu metodą opisową. Da się? Jasne, że się da!!
    I pokaż to dajmy na to 7-latkowi. Zrobi coś z Twojego "schematu"? Ni Wuja!!

> [...]
    > akurat taka moda. Obecnie na topie jest SystemVerilog. Jutro pewnie coś
    > głupszego od veriloga choć nie wiem czy nie osiągnięto już dna.

    Ciągle marudzisz o testach.. Też je robię, testbencze smaruję w VHDL'u, ale toplevel
    urządzenia robię hierarchicznie i z poziomu schematu.