  • 21. Data: 2019-07-19 12:06:28
    Temat: Re: Yellow box
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-07-19 10:20, elmer radi radisson wrote:
    > On 2019-07-18 16:52, J.F. wrote:
    >
    > (ciach)
    >
    > "4. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    >
    > 1) wjeżdżania na skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma
    > miejsca do kontynuowania jazdy"

    Skasowałbym ten przepis.

    > Nie za bardzo widzę, nad czym tu dalej dyskutować i toczyć rozwlekłe
    > rozważania.

    Rozważmy rondo.

  • 22. Data: 2019-07-19 12:11:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    On 2019-07-18 16:52, J.F. wrote:
> [...]
    >ma miejsca do kontynuowania jazdy"

    >Nie za bardzo widzę, nad czym tu dalej dyskutować i toczyć rozwlekłe

    Nad tym, ze przepis glupi :-P

    Ewentulanie przepis sobie, zycie sobie, tylko u nas jeszcze nie ma
    yellow boxow ... z kamerami.

    J.

  • 23. Data: 2019-07-19 13:35:02
    Od: p...@g...com

    Na Sprzymierzonych jest policyjny monitoring więc Kościuszki też może być. To będzie
    półautomatyczna, na miarę naszych możliwości ;-)

  • 24. Data: 2019-07-19 14:44:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-19 12:06, kk wrote:

    > Skasowałbym ten przepis.

    W jakim celu? Zeby usankcjonowac blokowanie skrzyzowan i korkowanie
    miasta? Brak respektowania tego przepisu widze regularnie w DC, czesto
    nie mogac przedostac sie, wraz z innymi kierowcami, przez skrzyzowanie
    blokowane przez takich ktorzy tego przepisu nie rozumieja.

    --

    memento lorem ipsum

  • 25. Data: 2019-07-19 14:44:27
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-19 12:11, J.F. wrote:

    > Nad tym, ze przepis glupi :-P

    bez komentarza.

    --

    memento lorem ipsum

  • 26. Data: 2019-07-19 18:48:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    On 2019-07-19 12:11, J.F. wrote:
    >bez komentarza.

    Pojezdzij tak z tydzien, ze nie ruszysz z zielonego, zanim sie nie
    upewnisz, ze dasz rade zjechac.

    J.

  • 27. Data: 2019-07-19 19:24:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 10:35 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    4,yellow-box-sprawdzone-londynskie-rozwiazanie-wkrac
    za-na.html

    > A ma ktos film, jak to dziala w Londynie ?
    >
    > Bo na wielu polskich skrzyzowaniach to sobie nie wyobrazam.
    > Tzn wyobrazam, ale przepustowosc spadnie dramatycznie.

    Filmu nie mam, ale jeżdżdę od wielu lat do Hiszpanii (teraz też tu jestem)
    i te żółte koperty są praktycznie wszędzie, w dużych i małych miastach,
    bez różnicy.
    Trzeba myśleć na drodze i tyle. W takim Madrycie czy Sewilli mimo, że aut
    wiecej jak w Wawie - jedzie się płynniej.
    Nauczyli się Hiszpanie - Polacy też się nauczą :-)

    PS. Nie było mnie tu z pół roku i po kilku dniach już się przestawiłem na
    ich jazdę - z bezsensownie agresywnej warszawskiej, na spokojną
    południowo-hiszpańską.
    Dużo jeszcze mamy do nadgonienia w nauce jazdy po autostradach w stosunku
    do Hiszpanów czy Franzuzów...

    TG

  • 28. Data: 2019-07-19 19:39:27
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-07-19 14:44, elmer radi radisson wrote:

> [...]
    > nie mogac przedostac sie, wraz z innymi kierowcami, przez skrzyzowanie
    > blokowane przez takich ktorzy tego przepisu nie rozumieja.

    Kogo obchodzi przepis? Jedziemy by osiągnąć cel. Nie czekamy aż wszyscy
    zjadą ze skrzyżowania i za nim by na nie wjechać bo byśmy zatamowali ruch.

  • 29. Data: 2019-07-19 20:03:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
> [...]

    >Filmu nie mam, ale jeżdżdę od wielu lat do Hiszpanii (teraz też tu
    >jestem) i te żółte koperty są praktycznie wszędzie, w dużych i

    Ale czy mandatuja czesto, czy sporadycznie ? Bo to jest istotne :-)

    >Trzeba myśleć na drodze i tyle.

    A tu bez koperty nie ma myslenia :-)

> [...]

    >na spokojną południowo-hiszpańską.
    >Dużo jeszcze mamy do nadgonienia w nauce jazdy po autostradach w

    Hm, jak pamietam statystyki, to poludniowe kraje byly gorsze niz
    Niemcy.

    Ale teraz patrze ... Hiszpania ma 15 tys km autostrad. Wiecej niz
    Niemcy.
    Dobrze wykorzystali unijne fundusze :-)

    https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roa
    dsafety/files/pdf/ersosynthesis2018-motorways.pdf

    Na hiszpanskich zginelo 277 osob, na francuskich 298, a na niemieckich
    414.
    Tylko jak to przeliczyc - na km, na obywatela, na samochod ?
    Bo Niemcow jednak dwa razy wiecej.

    A u nas 61 - niech przyjezdzaja do nas i sie ucza :-)

    P.S. w 2006 w Hiszpanii bylo 776 ofiar, a w Niemczech 645.
    Hiszpanie mieli wtedy 11432km a Niemcy 12363

    Mandatami ich nauczyli ? Czy samochody lepsze ?
    Bo luzniejsze autostrady ... chyba nie.

    Niemcom kilometrow moze malo przybylo, ale czesto sie poszerzyly do 3
    pasow ... i zdjeli ograniczenie predkosci :-)

    J.

  • 30. Data: 2019-07-19 20:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Pojezdzij tak z tydzien, ze nie ruszysz z zielonego, zanim sie nie
    > upewnisz, ze dasz rade zjechac.

    Jakos mi sie udaje to ocenic i nie blokowac, w ostatecznosci zjechac
    gdzies na bok tak zeby nie blokowac.
    Ludzie ktorzy bloluja skrzyzowania to debile ktorym od razu powinno sie
    odbierac prawko. Za głupote.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,