  • 11. Data: 2019-07-17 15:16:29
    Temat: Re: Yellow box
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-07-16 o 14:51, p...@g...com pisze:
    > http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,2499792
    4,yellow-box-sprawdzone-londynskie-rozwiazanie-wkrac
    za-na.html

    Z bardzo prostego powodu będzie to kolejna maszynka do zdzierania
    pieniędzy i nic więcej. Już objaśniam: Mamy 2 krzyżujące się ruchliwe
    ulice. Tzn. może nie ruchliwe, a raczej bezruchliwe, w każdym razie dużo
    pojazdów. Pojazdy z ulicy A jadą prosto, a z B chcą skręcić w A.
    Ponieważ za skrzyżowaniem A jest zapchana jeszcze bardziej, to co zmianę
    świateł startują samochody z B, a na A korek sięga Sydney, bo ci z A nie
    mają po co ruszać. Podobna sytuacja może się ustalić na A, wtedy ci z B
    nie mają po co wyjeżdżać z domu w tym tygodniu.
    Można tylko liczyć na szczęśliwy dzwon na któreś z ulic i wtedy ci z
    przeciwnej mogą jechać. Jeśli jednak dzwon zdarzy się na A za
    skrzyżowaniem, to całe miasto może sobie zrobić dzień bez samochodu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2019-07-17 18:22:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >ci z A nie mają po co ruszać. Podobna sytuacja może się ustalić na A,
    >wtedy ci z B nie mają po co wyjeżdżać z domu w tym tygodniu.

    W podobnej sytuacji we Wrocku policja regulowala ruchem i wpuszczala
    "sprawiedliwie". Troche z B, potem troche z A.

    Ciekawe ... za przeprogramowanie swiatel trzeba by zaplacic, a
    policjant byl za darmo ?

    J.

  • 13. Data: 2019-07-17 18:51:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    On 2019-07-17 12:58, J.F. wrote:

    >Musisz doprecyzowac zagadke, bo nie widze w niej niczego konkretnego.

    Nic szczegolnego .. ale w ktorym momencie ruszasz, bo przeciez musisz
    sie upewnic, ze dasz rade zjechac.

    >Natomiast co do zasady ruszam tak, ze jesli znam skrzyzowanie i
    >wyczuwam
    >jego fazy ruchu i sytuacje na nim, to co najwyzej zaczynam wjazd na
    >nie
    >na poczatku zielonego, wiedzac ze bedacy na nim zdaza w tym czasie
    >ruszyc dalej i bedzie dla mnie miejsce.

    Ale jestes 4-ty w kolejce ...

    >Jesli jest ostry kociol, albo nie znam miejsca, to stoje przed
    >wjazdem
    >na skrzyzowanie w takim punkcie ktory nie przecina sie z innymi
    >kierunkami jazdy i czekam do kolejnej zmiany swiatel. Nie pakuje sie
    >w ryzyko staniecia na srodku jak totalna sierota na ktora ruszajacy
    >z poprzecznego ruchu beda sie wsciekac.

    Dawaj film, zobaczymy, ze pewnie cale miasto znasz :-)

    A teraz wyobraz sobie, ze wszyscy kierowcy sa tacy niepewni czy moga
    przejechac.

    A w Londynie
    https://www.youtube.com/watch?v=iaH_T7XolBE
    Zaplaci, na drugi raz bedzie bardziej uwazal.

    Ale to chyba jakies drugorzedne skrzyzowanie, skoro swiatel tam nie
    ma.

    I przejscia dla pieszych nie ma, moga sobie miec pierwszenstwo :-)

    P.S. Sprawdzic gdzie przejscie ... 50m za skrzyzowaniem i korki robi ?

    sAvP8MwsYlkrV/view
    >Dokladnie, o tym mowie.

    G* prawda.
    Jak sie przyjrzysz, to trzy ulice wylotowe zablokowane sa ... wiec
    czwarta pewnie tez.
    Blokowanie sie kierowcow na tym skrzyzowaniu nie ma zadnego znaczenia,
    bo i tak nigdzie nie pojada.

    No ale tramwaje maja wydzielone torowiska, to ich nie powinny
    samochody blokować.

    Za to ciekaw jestem kiedy bys przejechal ... bo jak nie wjedziesz, to
    zaraz z boku ktos wjedzie i znow nie bedziesz mogl wjechac :-)

    >Aha, i dywan rozwiniety. Jak sobie wyobrazasz inzynierie ruchu
    >projektowana pod bezmozgich kierowcow? Ma miec szklana kule
    >przewidujaca na nastepnym skrzyzowaniu faze ruchu dopasowana
    >nie do tego co sie na nim dzieje, tylko blokujacych ruch
    >skrzyzowanie wczesniej?

    Dlaczego przewidujaca ?
    Na nastepnym skrzyzowaniu zielone powinno sie zapalic tak, zeby
    umozliwic opuszczenie skrzyzowania na tym skrzyzowaniu.

    >Trzeba przestrzegac przepisow i myslec, a nie szukac rozwiazan
    >od zadniej strony. Jedyna metoda to wlasnie egzekwowanie przepisow
    >takie jak w Londynie. Obecny stan jest taki, ze pelno kierujacych
    >nawet nie wie o co chodzi jak ich strobia, wlacznie z komentarzami
    >ktore wydaje im sie, ze ich usprawiedliwiaja. "przeciez nie mam
    >gdzie zjechac". No wlasnie. Gdyby posypaly sie mandaty, polaczone
    >z akcja przypominajaca o Art 25. 4. 1) to moze by sie cos zmienilo.

    Byle nie tak, ze na zielonym kierowca poczeka, az ten przed nim
    przejedzie skrzyzowanie i zostawi troche miejsca.
    Bo wtedy to przejada trzy samochody na zmiane.

    P.S. Jest jeden wyjatek ... przejazd kolejowy.
    Np ten filmujacy zle pojechal (sam poczatek)
    https://www.youtube.com/watch?v=lwbkCOCtzO8

    J.

  • 14. Data: 2019-07-17 20:08:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,249979
    24,yellow-box-sprawdzone-londynskie-rozwiazanie-wkra
    cza-na.html

    Odstep.
    Odstep trzeba trzymac mały :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=lhHJXBWZeCA

    Czlowieka tam maja, czy juz komputer namierza ?

    J.

  • 15. Data: 2019-07-17 23:01:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Slyszalem jak tam bylem ze do ichniego skynetu podlaczone.

  • 16. Data: 2019-07-18 12:08:45
    Od: p...@g...com

    fobi fotke (w okreslonej pozycji jesli obrotowa) z automatu ida te rozne od tla w
    okreslonym zakresie i na koncu byc moze ludek decyduje choc niekoniecznie jest
    statystycznie malo bledow robia :-)

  • 17. Data: 2019-07-18 14:47:04
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-17 18:51, J.F. wrote:

    > Nic szczegolnego .. ale w ktorym momencie ruszasz, bo przeciez musisz
    > sie upewnic, ze dasz rade zjechac.

    No to wlasnie napisalem w poprzednim poscie.

    > Ale jestes 4-ty w kolejce ...

    To jak dojade do krawedzi skrzyzowania oceniam ile czasu minelo od
    zapalenia zielonego i co sie dzieje z przodu, czy inne auta przede mna
    maja gdzie ruszyc. I jade dalej albo nie.

    Serio, musisz zadawac takie pytania?

    > Dawaj film, zobaczymy, ze pewnie cale miasto znasz :-)

    Ale widzisz to, co napisalem ze jak nie znam sytuacji i nie wyczuwam,
    to wowczas zdecydowanie nie jade i czekam na kolejny cykl?
    I tak powinien robic kazdy myslacy kierowca. I nie bedacy egoista.

    > A teraz wyobraz sobie, ze wszyscy kierowcy sa tacy niepewni czy moga
    > przejechac.

    Doskonale. Nie zablokuja skrzyzowania. Marze o takim momencie.
> [...]
    > bo i tak nigdzie nie pojada.
    >
    > No ale tramwaje maja wydzielone torowiska, to ich nie powinny samochody

    Wlasnie sobie sam zaprzeczasz, bo to zdjecie jest najlepszym przykladem
    ze egoizm wjezdzajacych spowodowal wlasnie zablokowanie conajmniej
    tramwajow. Poza tym, to ma byc zelazna regula i jeszcze raz to napisze,
    to jest istniejacy przepis, ze sie nie pakujesz i kropka. Guzik cie
    obchodzi ze wydaje Ci sie, ze to nie zmieni sytuacje bo rzekomo
    gdzies dalej jest zapchany zjazd. A i przepis nie pisze ze sa od tego
    wyjatki, wiec nalezy go przestrzegac i koniec.
> [...]
    > umozliwic opuszczenie skrzyzowania na tym skrzyzowaniu.

    Na nastepnym skrzyzowaniu zielone powinno sie zapalic tak, zeby
    regulowac prawidlowo ruch na nastepnym skrzyzowaniu. I ew. zapewnic
    zielona fale. A nie regulowac ruch pod osoby lamiace Art 25. 4. 1).

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2019-07-18 16:52:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    On 2019-07-17 18:51, J.F. wrote:

> [...]

    >zapalenia zielonego i co sie dzieje z przodu, czy inne auta przede
    >mna
    >maja gdzie ruszyc. I jade dalej albo nie.

    Bo to szerokie skrzyzowanie. Jak ten przed toba tez sie zatrzyma i
    popatrzy,
    to ty juz nie bedziesz mial dylematu. Ruszysz na nastepnym zielonym
    jako pierwszy :-)

    Wiec musze spytac, czy aby na pewno tak robisz. A na dowod daj film.
    Z dzwiekiem :-P

    >Doskonale. Nie zablokuja skrzyzowania. Marze o takim momencie.

    Jasne. Korek sie zrobi na 10 skryzowan wczesniej ..

    >Wlasnie sobie sam zaprzeczasz, bo to zdjecie jest najlepszym
    >przykladem
    >ze egoizm wjezdzajacych spowodowal wlasnie zablokowanie conajmniej
    >tramwajow.

    No przeciez wyraznie napisalem jaka prawda, to bylo sie przyjrzec.
    Nie co najmniej tramwajow, a tylko tramwajow.

    >Na nastepnym skrzyzowaniu zielone powinno sie zapalic tak, zeby
    >regulowac prawidlowo ruch na nastepnym skrzyzowaniu. I ew. zapewnic
    >zielona fale. A nie regulowac ruch pod osoby lamiace Art 25. 4. 1).

    No - zielona fala w korku, troche inaczej wyglada :-)

    J.

  • 19. Data: 2019-07-19 08:54:53
    Od: p...@g...com

    https://radioszczecin.pl/1,391884,pierwsze-yellow-bo
    xy-juz-na-ulicach-szczecina-zd

  • 20. Data: 2019-07-19 10:20:44
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-18 16:52, J.F. wrote:

    (ciach)

    "4. Kierującemu pojazdem zabrania się:

    1) wjeżdżania na skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma
    miejsca do kontynuowania jazdy"

    Nie za bardzo widzę, nad czym tu dalej dyskutować i toczyć rozwlekłe
    rozważania.

    --

    memento lorem ipsum