  • 11. Data: 2018-06-17 10:23:36
    Temat: Re: Z cyklu czyja wina
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2018-06-17 o 08:15, p...@g...com pisze:

    > Pomijając błędy kierowcy Galaxy sytuacja została sprowokowana przez kierowcę Mietka
    który powinien zająć prawy pas po minięciu opla a nie blokować środkowy. Jak spotka
    się taka triada: szybki jak błyskawica, mistrz środkowego pasa i nerwus to kończy się
    7-mioma osobami w szpitalu.

    W Szczecinie jazda środkowym czy lewym pasem mimo że prawy jest wolny to
    jest taka świecka tradycja.
    Ale pomijając ten fakt to załóżmy że gość z Mietka jednak zjechał na
    prawy, Mazda pojechałaby zapewne dalej środkowym i też mogłaby się z
    Fordem spotkać w momencie jak on zapragnął zmienić pas. Więc
    doszukiwanie się tu pośrednio winy gościa z kamerką jest wg mnie z dupy
    wzięte. Gość w Fordzie po prostu nie ogarnął sytuacji, spanikował. Może
    go przestraszył jakiś system wykrywania pojazdu w martwym polu, albo
    żona siedząca obok się na niego wydarła i wyszło jak wyszło. Na koniec
    chyba jeszcze pomylił gaz z hamulcem bo nie widać hamowania.

  • 12. Data: 2018-06-17 10:30:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.06.2018 o 09:04, Uncle Pete pisze:
> [...]

    IMHO nic. No dobra - czasem na początku można w dziwnych sytuacjach
    wcisnąć "sprzęgło" co kończy się testowaniem pasów w czasie manewrów,
    albo refeksu następnika przy dojeżdzaniu do świateł;) Ale to
    nadprogaramowe heblowania, więc nie wiem co przedpisca miał na myśli.

    Shrek

  • 13. Data: 2018-06-17 12:36:07
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-16 17:16, p...@g...com wrote:
    > Tak ale on już poniósł konsekwencje. Mnie interesuje rola nagrywającego który sunie
    środkiem prowokując nerwusa z tyłu do wyprzedzania prawym. Zjazd z Trasy Zamkowej to
    dwa pasy przechodzące w 3 na Gdańskiej i nagrywający w Mietku ciągnie lewym mija Opla
    ale nie zjeżdża na prawy mimo że ma miejsce tylko blokuje środek co powoduje agresję
    i ryzykowny manewr tego z tyłu. Na video tego dokładnie nie widać ale ten w Galaxy ?
    chyba pociągnął po martwym polu więc panic mode miał już załączony.

    Skąd się tacy troglodyci jak ty w ogóle biorą?

    Jakie tu są wątpliwości? Co ma koleś jadący środkiem do tego? Może i
    mandat mu się należy - ale to bez znaczenia w kontekście wypadku.

    Tamten co zjeżdżał na prawo na środkowy pas miał pewne obowiązki,
    których niedopełnił. Całkowicie jego wina. Koniec kropka.

    --
    mk4

  • 14. Data: 2018-06-17 12:40:41
    Od: p...@g...com

[...]

    Nie rozumiem jak doszedłeś do takiego wniosku. Ten w Fordzie minął Mietka więc
    zakładając że nie był niewidomy widział auto na środkowym pasie więc
    najprawdopodobniej zobaczyłby też Mazdę. To co go zaskoczyło to auto wskakujące z
    prawego na środek.

  • 15. Data: 2018-06-17 12:49:09
    Od: p...@g...com

    http://www.gs24.pl/motofakty/aktualnosci/a/szczecini
    anie-nagminnie-jezdza-lewym-pasem-efekt-sypia-sie-ma
    ndaty,12187299/

    Jeżdżący nieprawidłowo lewym czy środkowym pasem powodują niebezpieczne sytuacje i
    dobrze że policja ich leczy. Tego w Mietku niestety nie zdążyła.

  • 16. Data: 2018-06-17 13:51:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-17 o 12:40, p...@g...com pisze:

> [...]
    najprawdopodobniej zobaczyłby też Mazdę. To co go zaskoczyło to auto wskakujące z

    Dwaj durni zapierdalacze nie mogący jechać jak inni z czego jeden
    (ten z lewej) nie dość że mało spostrzegawczy to jeszcze nie panujący
    nad kierownicą.
    Doszukiwanie się winy kapelusznika jadącego spokojnie środkowym
    to spore nadużycie.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2018-06-17 15:59:10
    Od: p...@g...com

    Współwinny może być ? No i ktory kapelusznik ma dwie kamery w aucie ?

  • 18. Data: 2018-06-17 19:12:16
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

> [...]
    najprawdopodobniej zobaczyłby też Mazdę. To co go zaskoczyło to auto wskakujące z

    Obejrzyj film jeszcze raz, w drugim ujęciu widać że Mazda już dobre 3
    sekundy znajduje się na środkowym pasie zanim gość z Forda zaczyna
    wykonywać manewr, wystarczająco dużo czasu by dało się go zauważyć.

  • 19. Data: 2018-06-17 19:19:15
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2018-06-17 o 10:30, Shrek pisze:

> [...]
    > albo refeksu następnika przy dojeżdzaniu do świateł;) Ale to
    > nadprogaramowe heblowania, więc nie wiem co przedpisca miał na myśli.

    Może to że w manualu zazwyczaj ludzie depczą hamulec razem ze sprzęgłem
    i przy pomyłce hamulca z gazem co najwyżej silnik wskoczy na wysokie
    obroty ale auto nie przyspieszy. W automacie przyzwyczajony jesteś do
    deptania tylko prawą nogą i jak spanikujesz i źle trafisz to kończy się
    to tak: https://www.youtube.com/watch?v=nCJ1PQQBV0o

  • 20. Data: 2018-06-17 20:28:53
    Od: p...@g...com

    Czasowo tak ale kierowca forda błędnie założył że juz Mietek jest z tyłu i nic tam
    nie powinno być stąd ta panika. Trochę podobna sytuacja przydarzyła mi się na
    wjeździe na Trasę Zamkową, mijam gościa kierunek do zmiany pasa a ten nagle daje w
    palnik. Odbijam na lewy patrzę o co halo i tak oczywiście prawy pas jest wolny.