  • 21. Data: 2018-06-17 20:53:23
    Temat: Re: Z cyklu czyja wina
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-17 o 15:59, p...@g...com pisze:

    > Współwinny może być ? No i ktory kapelusznik ma dwie kamery w aucie ?

    nie powinien zostać uznany współwinnym.
    A który ma? ten który ten filmik nagrał.
    Naprawdę myślisz że tylko zapierdalacze się zabezpieczają
    kamerkami?

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2018-06-17 20:53:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.06.2018 o 19:19, spider pisze:

    > Może to że w manualu zazwyczaj ludzie depczą hamulec razem ze sprzęgłem
    > i przy pomyłce hamulca z gazem co najwyżej silnik wskoczy na wysokie
    > obroty ale auto nie przyspieszy. W automacie przyzwyczajony jesteś do
    > deptania tylko prawą nogą i jak spanikujesz i źle trafisz to kończy się
    > to tak: https://www.youtube.com/watch?v=nCJ1PQQBV0o

    Ma to jakiś sens, ale nigdy mi się zdarzyło pomylić gazu z hamulcem;)

    Shrek

  • 23. Data: 2018-06-17 21:37:31
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-17 12:49, p...@g...com wrote:
    > http://www.gs24.pl/motofakty/aktualnosci/a/szczecini
    anie-nagminnie-jezdza-lewym-pasem-efekt-sypia-sie-ma
    ndaty,12187299/

    > Jeżdżący nieprawidłowo lewym czy środkowym pasem powodują niebezpieczne sytuacje i
    dobrze że policja ich leczy. Tego w Mietku niestety nie zdążyła.

    Ale co to ma do rzeczy - tutaj, ze przed zmiana pasa należy się upewnić,
    że jest wolny i można wykonać manewr?

    --
    mk4

  • 24. Data: 2018-06-17 22:32:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 16 Jun 2018 06:34:28 -0700 (PDT), w
    <6...@g...c
    om>,
    p...@g...com napisał(-a):

    > http://www.gs24.pl/motofakty/aktualnosci/a/wypadek-n
    a-ul-gdanskiej-w-szczecinie-jak-do-tego-doszlo-ten-f
    ilm-sporo-wyjasnia-wideo,13262921/

    > Warunki brzegowe:
    > 3 pasy (w miejscu zdarzenia)
    > Ograniczenie do 70 km/h
    > Nagrywający jedzie lewym a później srodkowym pasem

    Kierowca mietka całkowicie niewinny - mogł zjechać, ale może zjeżdżał w lewo na
    następnym skrzyż. (poza tym widać, że ci z prawego mają strzałki w prawo, więc
    może nie chciał stać w korku - z dalszego wideo widać, że nie tylko on).

    Kierowca forda powinien zastanowić się nad swoją karierą jako kierowcy.

  • 25. Data: 2018-06-17 23:13:32
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-17 12:40, p...@g...com wrote:
    > --Ale pomijając ten fakt to załóżmy że gość z Mietka jednak zjechał na
    > prawy, Mazda pojechałaby zapewne dalej środkowym i też mogłaby się z
    > Fordem spotkać w momencie jak on zapragnął zmienić pas. Więc
    > doszukiwanie się tu pośrednio winy gościa z kamerką jest wg mnie z dupy
    > wzięte.
    >
    > Nie rozumiem jak doszedłeś do takiego wniosku. Ten w Fordzie minął Mietka więc
    zakładając że nie był niewidomy widział auto na środkowym pasie więc
    najprawdopodobniej zobaczyłby też Mazdę. To co go zaskoczyło to auto wskakujące z
    prawego na środek.

    Ta, zaskoczyło. Kolejny ślepiec. W mieście to jedna z ważniejszych spraw
    - pilnować czy ktoś się z prawego nie ładuje na środkowy właśnie. No bo
    przecież ten z prawej na pierwszeństwo.

    Zatem jak to go zaskoczyło? po prostu ślepowron nie patrzył tylko jechał
    "na pamięć". A pamięć podpowiada, ze wyprzedził kogoś i przed tamtym
    nikogo nie było więc można się ładować. No i na czas nie spojrzał tylko
    zdecydowanie za późno. A miał obowiązek przed podjęciem manewru.

    Spojrzał jak już zdecydował się zmieniać pas. A tu klops.

    Tylko nie wiem po co szukać winnych wkoło jak winny jest jeden. Ten co
    miał obowiązek się upewnić i tego nie zrobił.

    --
    mk4

  • 26. Data: 2018-06-18 07:35:17
    Od: p...@g...com

[...]

    wez sie ogarnij i obejrzyj w street view :-) Gdanska to jest szczecinska patologia
    tam kazdy kolek ktory skreca za 3-5 km jedzie lewym lub srodkiem :-)

    --Kierowca forda powinien zastanowić się nad swoją karierą jako kierowcy.

    mial dwojke dzieci na pokladzie wiec chyba juz to zrobil

  • 27. Data: 2018-06-18 08:10:12
    Od: p...@g...com

    --Ta, zaskoczyło. Kolejny ślepiec. W mieście to jedna z ważniejszych spraw
    - pilnować czy ktoś się z prawego nie ładuje na środkowy właśnie. No bo
    przecież ten z prawej na pierwszeństwo.

    to jest prawda

[...]

    to tez jest prawda

    --Spojrzał jak już zdecydował się zmieniać pas. A tu klops.

    uscislijmy klopsa :-) kierowca Mazdy zirytowany Mietkiem jadacym przepisowa
    predkoscia srodkiem przyspieszyl, przekroczyl dozwolona predkosc i wyprzedzil prawym
    pakujac sie rownolegle do Forda.

    Auta z lewego musza zmienic pas i wlasnie w tym momencie kierowca Mazdy zdecydowal
    sie na wyprzedzenie Mietka.

    https://www.google.de/maps/@53.4140037,14.5732559,3a
    ,37.1y,137.58h,80.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRGKpttjiWo
    D8ilwVnVbHHg!2e0!7i13312!8i6656

    --Tylko nie wiem po co szukać winnych wkoło jak winny jest jeden. Ten co
    miał obowiązek się upewnić i tego nie zrobił.

    oczywiscie lecz jego zachowanie jest symptomatyczne dla wiekszosci kierowcow, lecisz
    lewym powyzej dozwolonej (bo przed chwila wciales sie na zwezce) wiec podobny manewr
    z drugiej strony calkowicie cie zaskakuje :-)

  • 28. Data: 2018-06-18 09:35:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Jun 2018 19:19:15 +0200, spider

    > W automacie przyzwyczajony jesteś do
    > deptania tylko prawą nogą i jak spanikujesz i źle trafisz to kończy się
    > to tak: https://www.youtube.com/watch?v=nCJ1PQQBV0o

    Ale to się może zdarzyć tylko jak ma się 80+ lat. Sprawny człowiek po
    chwili zakapuje że przyśpiesza, tego się nie da nie zauważyć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2018-06-18 10:32:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-18 o 08:10, p...@g...com pisze:

> [...]
    lecisz lewym powyzej dozwolonej (bo przed chwila wciales sie na zwezce) wiec podobny
    manewr z drugiej strony calkowicie cie zaskakuje :-)

    Nie zaskakuje a na pewno nie powinien.
    Zanim rozpocznie manewr zmiany pasa ma zasrany obowiązek sprawdzić
    czy ma na to miejsce a nie sugerować się tym że skoro zapierdalał
    jak idiota to nikt tam nie powinien jeszcze wjechać.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2018-06-18 10:44:47
    Od: j...@g...com

    W dniu niedziela, 17 czerwca 2018 12:49:12 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]
    dobrze że policja ich leczy. Tego w Mietku niestety nie zdążyła.

    Nic takiego ten nagrywający nie zrobił, co miałoby doprowadzić do wypadku. W
    aglomeracjach pomiędzy skrzyżowaniami zazwyczaj zajęte są oba pasy, chociażby ze
    względu na obowiązek skrętu w lewo z lewego pasa, o czym każdy mistrz prostej
    powinien pamiętać. Kierowca, który spowodował wypadek jechał po prostu o wiele za
    szybko. I nawet samochód "blokujący" lewy pas nie jest żadnym usprawiedliwieniem.
    Po prostu usprawiedliwiasz karygodne zachowania na ulicy, w tym wyścigi,
    niedostosowanie prędkości do warunków itp..... w ogóle jak w mieście można tak
    jechać, żeby jeszcze przeskoczyć torowiska i tak rozbić inny samochód?! Był pijany
    czy co..? Dla mnie, i dla milionów innych kierowców samochód jadący lewym pasem
    50-70 km/h (jak ten Mietek) nie jest problemem.