eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Z wiatrem szybciej od wiatru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 95

  • 91. Data: 2009-12-14 08:08:22
    Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>


    Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał w wiadomości
    news:hg4p8l$f8k$1@opal.futuro.pl...
    >
    > Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl>
    > napisał w wiadomości news:hftqp3$t64$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >> Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>
    >> napisał w wiadomości news:hft3g3$dd0
    >>
    >>
    >>>> Robisz szyne po ktorej bojery moga sie przesuwac.
    >>>> Na szynie sa tak zawiszone ze moga sie obracac.
    >>>
    >>> Pisałem o połączeniu SZTYWNYM, prawda?
    >>
    >> Szkoda tylko, że ja nie.
    >
    > Szkoda że nie napisałeś zatem O CZYM piszesz.

    Hehe, niedoczekanie.



  • 92. Data: 2009-12-14 09:08:50
    Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Od: adam <a...@w...de>

    On 14 Dez., 08:11, "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> wrote:

    > Jakie nie-sztywne połączenie pasuje do wyobrażenia
    > połączenia dwu jachtów wspólnym pokładem...?

    Juz ci podalem przyklady:

    Szyna naklada wiezy mechaniczne: Pozwala tylko na
    przesuwanie wzdluz szyny i obrcanie wokol osi pionowej.
    Poklad mozesz sobie zbudowac na tej szynie, albo na
    ramie tego ustrojstwa:
    http://www.youtube.com/watch?v=IMEerIkOVZ0

    Tu nie chodzi o to zeby takie cos jak powyzej budowac, tylko
    zasadniczo o to ze: Pojazd napedzany wiatrem moze ten wiatr
    wyprzedzic, jadac dokladnie z wiatrem.


  • 93. Data: 2009-12-14 15:59:29
    Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Od: adam <a...@w...de>

    On 14 Dez., 17:21, Sebastian Kaliszewski
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> wrote:

    > > Jak zaczynasz przekracza pr dko wiatru, to opory aerodynamiczne si
    > > pojawiaj . Chyba, e pojazd ma Cx=0. Ale takich pojazd w nie ma.
    > > I co z tym fantem zrobisz?
    >
    > Po to masz przelozenie -- sila na smigle bedzie mniejsza od sily
    > hamujacej na kolach,

    Odwrotnie. Przelozenie jest takie, ze sila napedowa simigla jest
    wieksza od sily hamujacej na kolach.

    Przelozenie w systemie wozka wyglada tak:
    Powietze : duza sila, mala predkosc
    Ziemia : mala sila, duza predkosc


  • 94. Data: 2009-12-14 16:21:19
    Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    j...@f...adres.to wrote:
    > bartekltg wrote:
    >> On 9 Gru, 20:42, "W.Bicz"<o...@o...pl> wrote:
    >>
    >>> Jest bardzo prosty: w momencie, kiedy szybkość obiektu równa jest
    >>> szybkości powietrza nie ma żadnego ruchu ośrodka względem obiektu. Nie
    >>> ma więc możliwości napędzenia czegokolwiek, bo do tego wymagana jest
    >>> różnica prędkości.
    >>
    >> Rozpatrzmy chwile, gdy pojazd ma predkosc dokladnie rowna predkosci
    >> wiatru:
    >>
    >> z punktu widzenia pojazdu i smigla powietrze stoi. Jednak ziemia
    >> porusza sie pod pojazdem -> kreca sie kolka -> kreci sie smiglo.
    >>
    >> Mamy wiec krecace sie(we wlasciwa strone:) smiglo w stojacym
    >> powietrzu!
    >>
    >>
    >> Oporow aerodynamicznych nie ma,
    >
    > Jak zaczynasz przekraczać prędkość wiatru, to opory aerodynamiczne się
    > pojawiają. Chyba, że pojazd ma Cx=0. Ale takich pojazdów nie ma.
    > I co z tym fantem zrobisz?

    Po to masz przełożenie -- siła na śmigle będzie mniejsza od siły
    hamującej na kołach, ale i opór powietrza będzie dla prędkości (względem
    ziemi) niewiele większych od prędkości wiatru i tak mniejeszy (opór
    powietrza rośnie z kwadratem różnicy prędkości wózka, czyli początkowo
    po przekroczeniu prędkości wiatru rośnie wolno)

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 95. Data: 2009-12-15 11:51:57
    Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    adam wrote:
    > On 14 Dez., 17:21, Sebastian Kaliszewski
    > <s...@r...this.informa.and.that.pl> wrote:
    >
    >>> Jak zaczynasz przekracza pr dko wiatru, to opory aerodynamiczne si
    >>> pojawiaj . Chyba, e pojazd ma Cx=0. Ale takich pojazd w nie ma.
    >>> I co z tym fantem zrobisz?
    >> Po to masz przelozenie -- sila na smigle bedzie mniejsza od sily
    >> hamujacej na kolach,
    >
    > Odwrotnie. Przelozenie jest takie, ze sila napedowa simigla jest
    > wieksza od sily hamujacej na kolach.

    Oczywiście, mój błąd, zamieniłem miejscami :)

    >
    > Przelozenie w systemie wozka wyglada tak:
    > Powietze : duza sila, mala predkosc
    > Ziemia : mala sila, duza predkosc

    W rzeczy samej.


    Ciekawe jest za to to, że tylu ludzi zaprzecza na zasadzie "nie bo nie"
    nawet nie pomyślawszy przez chwilę :)

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

strony : 1 ... 9 . [ 10 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: