  • 31. Data: 2009-12-09 23:28:40
    Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 9 Gru, 20:42, "W.Bicz" <o...@o...pl> wrote:

    > Jest bardzo prosty: w momencie, kiedy szybkość obiektu równa jest
    > szybkości powietrza nie ma żadnego ruchu ośrodka względem obiektu. Nie
    > ma więc możliwości napędzenia czegokolwiek, bo do tego wymagana jest
    > różnica prędkości.

    Rozpatrzmy chwile, gdy pojazd ma predkosc dokladnie rowna predkosci
    wiatru:

    z punktu widzenia pojazdu i smigla powietrze stoi. Jednak ziemia
    porusza sie pod pojazdem -> kreca sie kolka -> kreci sie smiglo.

    Mamy wiec krecace sie(we wlasciwa strone:) smiglo w stojacym
    powietrzu!

    Oporow aerodynamicznych nie ma, czy przekraczamy predkosc wiatru
    zalezy tylko i wylacznie od tego, czy opor 'mechaniczny' (toczenie,
    lozyska,
    sila hamujaca kolka wywolana oporem kreconego sie smigla smigla)
    jest mnijeszy niz sila ciagu smigla.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 32. Data: 2009-12-09 23:50:17
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 9 Gru, 16:19, adam <a...@w...de> wrote:

    > http://i46.tinypic.com/2ujo9jn.gif
    > http://i46.tinypic.com/15q1y8n.gif

    Dobre linki:)

    A ten eksperyment jest swietny:
    http://www.youtube.com/watch?v=MCB1Jczysrk

    pokazuje co trzeba i jest prostrzy do wykonania niz pojazd na prostej
    drodze.

    Przydalo by sie sfilmowac to od gory i odtworzyc orginalnie
    oraz tak kręcac obrazem, aby płyta była nieruchoma.
    Tak trzeba wytezac wyobraznie zeby zobaczyc te nieruchome podloze
    i staly wiatr. Za to widac dokladnie moment 'przekroczenia predosci
    wiatru'.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 33. Data: 2009-12-10 00:34:10
    Od: adam <a...@w...de>

    On 10 Dez., 00:50, bartekltg <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > oraz tak kręcac obrazem, aby płyta była nieruchoma.
    > Tak trzeba wytezac wyobraznie zeby zobaczyc te nieruchome podloze

    Ten sam facet zrobil potem obrotowy tunel areodynamiczny, bo chyba nie
    dowierzal wzglednosci ruchu:
    http://www.youtube.com/user/swerdna123#p/u
    Ale do symulacji stalego wiatru, ten obrotowy stol jest lepszy: mniej
    wirow.

  • 34. Data: 2009-12-10 01:26:05
    Od: Simp <a...@i...pl>

    On 10 Gru, 00:28, bartekltg <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > lozyska,
    > sila hamujaca kolka wywolana oporem kreconego sie smigla smigla)

    Może turbina świetlna też pójdzie szybciej od światła?

    Podmieniamy tylko hasła:
    strumień atomów (wiatr), na strumień fotonów (światło).

  • 35. Data: 2009-12-10 01:39:28
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 10 Gru, 02:26, Simp <a...@i...pl> wrote:

    > Może turbina świetlna też pójdzie szybciej od światła?
    >
    > Podmieniamy tylko hasła:
    > strumień atomów (wiatr), na strumień fotonów (światło).

    Wystepuje wtedy dodatkowy problem:)

    Zastanomow, co dzieje sie na tym obrazku,
    http://i46.tinypic.com/2ujo9jn.gif
    gdy 'air' to swiatlo.

    Co dzieje sie z belką, gdy jej 'oswietlany'
    kawalek porusza sie z predkoscia swiatla?

    Jej dalszy kawalek porusza sie szybciej niz swiatlo?

    To ten sam problem co: dlaczego machajac bardzo dlugi kijem
    nie przekrocze predkosci swiatla.
    Dlaczego brzeg dysku obracajacego sie jeden obrot na sekunde
    i majacego 300 000km nie osiagnie predkosci 2pi c:)

    PS: ten eksperyment nie przekonuje?

  • 36. Data: 2009-12-10 06:58:56
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    Użytkownik "W.Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że można np. w pojeździe kołowym wykorzystać ruch kół do
    > napędu np. dodatkowego silnika. Ale w momencie, kiedy obiekt osiągnie
    > prędkość ośrodka będzie ostro hamowany, bo wtedy to, co go napędza
    > będzie działało jako hamulec.

    Wytłumacz żeglarzowi bojerowemu, ze jego żagiel na pewnych
    kursach działa jak hamulec.
    Albo pogódź się z tym, że pewnych spraw nie rozumiesz.

  • 37. Data: 2009-12-10 07:32:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "adam" <a...@w...de> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > Doswiadczenie do tego (http://i46.tinypic.com/15q1y8n.gif) to mozesz
    > sobie sam zrobic:
    > http://www.youtube.com/watch?v=E7vcQcIaWSQ
    > troche inny wariant:
    > http://www.youtube.com/watch?v=k-trDF8Yldc

    Jak podasz zadane doswiadczenie z wiatrem a nie kolejny "model do medelu,
    modelowego perpetuum mobile", to byc moze (ale tylko byc moze) sie przyjrze
    gdzie jest oszustwo, a poki co zieeew...

    > Myslisz ze Profesor Drela wierzy w perpetuum mobile?

    Mysle, ze nie chce mi sie juz Ciebie karmic.

  • 38. Data: 2009-12-10 07:46:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

> [...]

    >porusza sie pod pojazdem -> kreca sie kolka -> kreci sie smiglo.

    >Mamy wiec krecace sie(we wlasciwa strone:) smiglo w stojacym

    Jak mialem moze szesc lat tez wymyslilem taki pojazd, tez dzialalo tylko w
    ruchu - przednie kola pobieraly naped od podloza, pasem transmisyjnym szlo
    to na tylne kola, ktore to z kolei popychaly pojazd do ruchu. To jest
    dokladnie ten sam model. BTW Smiglo zawsze wyrzuca powietrze w kierunku
    przeciwnym do napedu.

  • 39. Data: 2009-12-10 07:50:29
    Od: "Maciej Wozniak" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > przyjrze gdzie jest oszustwo, a poki co zieeew...

    > Mysle, ze nie chce mi sie juz Ciebie karmic.

    Widzisz, Adam. Tak wlasnie dziala umysl scisly. Pewniki sa
    prawdziwe, bo sa pewnikami, a skoro sa prawdziwe, to, co im
    przeczy, musi byc oszustwem. Ghost to przypadek skrajny, ale nie
    ze wzgledu na sposób myslenia (bo kazdy umysl scisly tak dziala),
    a ze wzgledu na wyjatkowo niska jakosc jego pewników.

    W niektórych wypadkach, takich, jak powyzszy, wyglada to
    fatalnie, ale generalnie to jednak dziala.

  • 40. Data: 2009-12-10 09:17:17
    Od: adam <a...@w...de>

    On 10 Dez., 08:46, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > przednie kola pobieraly naped od podloza, pasem transmisyjnym szlo
    > to na tylne kola, ktore to z kolei popychaly pojazd do ruchu. To jest
    > dokladnie ten sam model.

    Nie ten sam. Twoj model przeklada sile z ziemi na ziemie, co jest bez
    sensu. Ten wozek ze smiglem przeklada sile z ziemi na powietrze, ktore
    ma wzgledem wozka mniejsza predkosc niz ziema. Dzieki tej roznicy
    predkosci sila napedowa na simglo jest wieksza niz sila hamujaca na
    kolach.

    Po prostu dziwignia: Mala sila, duza predkosc z jednej strony. Duza
    sila, mala predkosc z drugej strony. Moc (= sila * predkosc) ta sama,
    minus straty.

    Zrobiles eksperyment?
    http://www.youtube.com/watch?v=E7vcQcIaWSQ

    Rozumiesz jak dziala zwykly kijek?