  • 41. Data: 2009-12-10 10:16:35
    Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "adam" <a...@w...de> napisal w wiadomosci
    news:70daffda-77b2-4305-aa52-a6212659de78@z41g2000yq
    z.googlegroups.com...

    > Nie ten sam. Twoj model przeklada sile z ziemi na ziemie, co jest bez
    > sensu. Ten wozek ze smiglem przeklada sile z ziemi na powietrze, ktore
    > ma wzgledem wozka mniejsza predkosc niz ziema.

    Jakbys subtelnie nie wycial kontekstu widzialbys zalozenie "pojazd ma
    predkosc dokladnie rowna predkosci wiatru"

    Mysle, ze wystarczy - EOT.

  • 42. Data: 2009-12-10 10:46:06
    Od: adam <a...@w...de>

    On 10 Dez., 11:16, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jakbys subtelnie nie wycial kontekstu widzialbys zalozenie "pojazd ma
    > predkosc dokladnie rowna predkosci wiatru"

    A w jaki sposob to co napisalem jest poza tym kontekstem? Przeciez
    "jak pojazd ma predkosc dokladnie rowna predkosci wiatru", to
    powietrze ma wzgledem wozka mniejsza predkosc niz ziema.

    Ja tylko wytlumaczylem dlaczego twoj model nie ma nic wspolnego z
    rozwazanym tutaj wozkiem wyprzedzajacym wiatr.

  • 43. Data: 2009-12-10 11:32:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 10 Gru, 02:26, Simp <a...@i...pl> wrote:

    >PS: ten eksperyment nie przekonuje?
    >http://www.youtube.com/watch?v=MCB1Jczysrk

    Ani wiatru, ani pojazdu... jakis gramofon i tyle.

    Nie zastanowilo Was czemu buduje sie takie rozne smieszne konstrukcje,
    rysuje animacje, przesuwa linijkami, a ni cholery normalnego pojazdu? Hint:
    po tym zwykle poznaje sie bzdety, mnostwo analogii, autorytetow itp. ino
    brakuje tego o czym wlasciwie mowa. Coz UFO tez ma swoich zwolennikow.

  • 44. Data: 2009-12-10 12:08:20
    Od: adam <a...@w...de>

    On 10 Dez., 12:32, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:4ff65e5e-ae69-41aa-b0c8-9d9dcf4282ac@
    n35g2000yqm.googlegroups.com...

    > Ani wiatru, ani pojazdu...

    Wiatr to ruch powietrza wzgledem nawierzchni po ktorej jedzie pojazd.
    A pojazd jest, ino na uwiezi.

    > Nie zastanowilo Was czemu buduje sie takie rozne smieszne konstrukcje,

    Zeby przetestowac zasade dzialania w praktyce

    > rysuje animacje, przesuwa linijkami,

    Zeby wytluamczyc zasade dzialania w prosty sposob

    > a ni cholery normalnego pojazdu?

    Normalny to jaki? Z pasazerem? Byl jeden:
    http://projects.m-qp-m.us/donkeypuss/wp-content/uplo
    ads/2009/06/Bauer-Faster-Than-The-Wind-The-Ancient-I
    nterface.pdf
    http://projects.m-qp-m.us/donkeypuss/wp-content/uplo
    ads/2008/11/bauer_cart.jpg
    Buduja nowy:
    http://www.fasterthanthewind.org
    Nie ma wiecej, bo nikomu za bardzo taki pojazd pasazerski nie jest
    potrzebny. To raczej zabawka dla celow edukacyjnych.

    Po za tym jak dziala maly (http://www.youtube.com/watch?
    v=1BRvYZd81AQ), to dlaczego duzy ma nie dzialac?

    > Hint: po tym zwykle poznaje sie bzdety,

    Hint: Naucz sie troche fizyki, to bedziesz bzdety od niebzdetow
    odroznial przez ich zrozumienie, a nie przez kobieca intuicje.

  • 45. Data: 2009-12-10 12:39:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...de> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >Normalny to jaki? Z pasazerem? Byl jeden:
    >http://projects.m-qp-m.us/donkeypuss/wp-content/upl
    oads/2009/06/Bauer-Faster-Than-The-Wind-The-Ancient-

    Szkoda, ze to tylko kolejny rysunek - tym razem z 1969. No, ale moze
    starozytne gumisie potrafily budowac perpetuum mobile.

    >Hint: Naucz sie troche fizyki, to bedziesz bzdety od niebzdetow
    >odroznial przez ich zrozumienie, a nie przez kobieca intuicje.

    Dobrze, ale to juz bez Ciebie.

    PLONK

  • 46. Data: 2009-12-10 13:08:02
    Od: adam <a...@w...de>

    On 10 Dez., 13:39, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]
    b2g2000yqi.googlegroups.com...

    oads/2009/06/Bauer...

    > Szkoda, ze to tylko kolejny rysunek - tym razem z 1969.

    To nie tylko rysunek, tylko opis tego pojazdu:
    http://projects.m-qp-m.us/donkeypuss/wp-content/uplo
    ads/2008/11/bauer_cart.jpg

    > No, ale moze starozytne gumisie potrafily budowac perpetuum mobile.

    Tylko ty twierdzisz ze to jakies perpetuum mobile, ale obliczen nie
    pokazales. A wiec na jakiej podstawie tak twierdzisz? Tylko wiara i
    intuicja?

  • 47. Data: 2009-12-10 16:40:13
    Od: Simp <a...@i...pl>

    On 10 Gru, 02:39, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Wystepuje wtedy dodatkowy problem:)
    >
    > Zastanomow, co dzieje sie na tym obrazku,http://i46.tinypic.com/2ujo9jn.gif
    > gdy 'air' to swiatlo.
    >
    > Co dzieje sie z belką, gdy jej 'oswietlany'
    > kawalek porusza sie z predkoscia swiatla?
    >
    > Jej dalszy kawalek porusza sie szybciej niz swiatlo?

    cóż, jest taka prastara zależność w przyrodzie:
    dla każdego dodatniego x: x + 1 > x;

    w praktyce działa to np. tak: masz 6 jabłek,
    zjadasz jedno i masz o jedno mniej - czyli: 5 + 1 > 5.
    Albo masz pi litrów wody, wypijasz litr... itd.

    Poćwicz sobie na różnych dziedzinach, zbiorach,
    elementach, procesach, aż poczujesz sens tej reguły...

    > To ten sam problem co: dlaczego machajac bardzo dlugi kijem
    > nie przekrocze predkosci swiatla.
    > Dlaczego brzeg dysku obracajacego sie jeden obrot na sekunde
    > i majacego 300 000km nie osiagnie predkosci  2pi c:)

    Kijem może nie uda się... ale dla pewności sprawdź to praktycznie.

    Widziałeś te 4 kwazary (słynny cross Alberta)
    wyraźnie obracające wokół centrum
    z prędkością kątową kilku stopni na rok?

    > PS: ten eksperyment nie przekonuje?http://www.youtube.com/watch?v=MCB1Jczysr
    >
    > pozdrawiam
    > bartekltg

    Do czego ma przekonywać?
    Wylicz maksimum mocy takiego urządzenia
    (napędzanego wiatrem o danej prędkości).

  • 48. Data: 2009-12-10 17:49:51
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    > Przydalo by sie sfilmowac to od gory i odtworzyc orginalnie
    > oraz tak kręcac obrazem, aby płyta była nieruchoma.
    > Tak trzeba wytezac wyobraznie zeby zobaczyc te nieruchome podloze
    > i staly wiatr. Za to widac dokladnie moment 'przekroczenia predosci
    > wiatru'.

    Ale co to udowadnia ? Wymuszony ruch podłoża. Ale ruch jest względny,
    więc możemy mieć wymuszony ruch wózka po nieruchomym podłożu. Tylko
    po co ? To mi trochę przypomina spalanie benzyny, żeby napędzić
    prądnicę i użycie prądu elektrycznego do napędzenia jakiegoś układu
    mechanicznego. Po co tracić energię po drodze ?

    Rozumiem, ze trickiem tu są pewne nieintuicyjne zastosowania prostych
    praw. Natomiast piękno fizyki to na przykład płynięcie żaglówką pod
    wiatr.

  • 49. Data: 2009-12-10 17:58:47
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    >
    > Rozumiem, ze trickiem tu są pewne nieintuicyjne zastosowania prostych
    > praw. Natomiast piękno fizyki to na przykład płynięcie żaglówką pod

    Idealnie pod wiatr?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 50. Data: 2009-12-10 18:06:31
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"

    > Idealnie pod wiatr?

    Jak się bardzo, bardzo uprzesz. Tylko po co.