  • 1. Data: 2012-11-15 23:56:00
    Temat: Za ile można kupić samochód?
    Od: Piotr <b...@b...pl>

    Witam!

    Od razu powiem, że nie znam się kompletnie na samochodach i nigdy nie
    znałem. Wiem,że moje pytanie jest dziwne... ale może komuś uda się
    odpowiedzieć.

    Potrzebuje samochód głównie do jeżdżenia po dużym mieście (Wrocław). Nie
    też jakoś strasznie dużo, niekoniecznie codziennie. Nie mam jakoś
    strasznie dużo kasy, ale też i wymagań. Wiadomo, że auto używane, to
    różnie można trafić. Chodzi mi jednak generalnie o samochód, który po
    prostu będzie w miarę jeździł, w miarę bezawaryjnie. Żeby nie był cały
    rozklekotany, tylko taki po prostu żeby w miarę przyjemnie dało się
    jeździć i żeby nie było wstydu. :)

    Wiem, że opis bardzo subiektywny, ale może ktoś wyrazi opinie? Czy za 5
    tys. zł (łącznie z ubezpieczeniem i jakimiś obowiązkowymi opłatami) da
    się coś kupić? Czy lepiej sobie odpuścić, bo się więcej wyda na naprawy itd.

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Piotr

  • 2. Data: 2012-11-15 23:59:31
    Temat: Re: Za ile można kupić samochód?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr" <b...@b...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Wiem, że opis bardzo subiektywny, ale może ktoś wyrazi opinie? Czy za 5
    > tys. zł (łącznie z ubezpieczeniem i jakimiś obowiązkowymi opłatami) da się
    > coś kupić?

    Za identyczną kwotę mój dzieciak nabył Mitsu Colta nastoletniego.
    Jak na razie dokładnie nic mu się nie dzieje.

    I raczej w japoński kierunek bym uderzał z takimi preferencjami.
    Inna droga - jakiś tani Fiat (Seicento, Panda) i odłożyć na kupkę na ew.
    naprawy.

  • 3. Data: 2012-11-16 00:09:37
    Od: Piotr <b...@b...pl>

    Bardzo dziękuję Cavallino za odpowiedz..

    Żeby nie tworzyć osobnego debilnego :) wątku chciałem tutaj podczepić.

    Ile w tym pułapie (do 5000zł) kosztuje obowiązkowe ubezpieczenie (jakieś
    najtańsze), rejestracja i wszystko co potrzebne by legalnie jeździć?
    Takie minimum formalne? Ile trzeba na to mniej więcej przeznaczyć?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2012-11-16 00:25:52
    Od: tÎż

    Cavallino wrote:

    > Za identyczną kwotę mój dzieciak nabył Mitsu Colta nastoletniego. Jak na
    > razie dokładnie nic mu się nie dzieje.

    Nie dalej jak rok temu odmawiałeś ludziom prawa do jazdy takimi
    złomami. :D

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2012-11-16 00:29:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Piotr pisze tak:

    > Czy za 5 tys. zł (łącznie z ubezpieczeniem i jakimiś obowiązkowymi
    > opłatami) da się coś kupić?

    Będzie ciężko. Mozesz np spróbować kupić golfa 2 z 1991 roku.
    Plus 1200zł oc i 100zł przegląd. Tablice i dowód to chyba ze 200zł.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 6. Data: 2012-11-16 08:36:11
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    PiteR nabazgrał(a):

    > Będzie ciężko. Mozesz np spróbować kupić golfa 2 z 1991 roku.
    > Plus 1200zł oc i 100zł przegląd. Tablice i dowód to chyba ze 200zł.

    Ja bym dodał Nissana Micrę, jak trafi dobrą sztukę to pojeździ tym jeszcze
    długo.

  • 7. Data: 2012-11-16 10:39:59
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > 5 tys. zł (łącznie z ubezpieczeniem i jakimiś obowiązkowymi opłatami)
    > da się coś kupić? Czy lepiej sobie odpuścić, bo się więcej wyda na

    Da się, ale trzeba polować i długo szukać. Celuj z takim budżetem w
    okolice matiza, wspomnianego colta lub najmniejszej mazdy. Możesz też
    poszukać seicento - będzie sie psuło, ale naprawialne tanio i prawie
    wszędzie.
    Ale lepiej odłóż drugie tyle, lub prawie drugie tyle i rozejrzyj się za
    corollą z lat 1998-2000 - niezawodne, tanie w eksploatac. Ewentualnie
    punto - analogicznie jak z seicento.
    Kupowałem żonie matiza w 2010 r - kupiłem jedenastego, którego
    obejrzałem, reszta nie warta była nawet wsiadanai na jazdę próbną,
    zrobiłem w tym celu prawie 600 km. Ale trafiłem na ładny egzemplarz na 4
    kafle, z ubezpieczeniem i wszystkimi wymianami tudziez poprwieniem
    tylnych nadkoli kosztował mnie 5200 z hakiem. miał słuzyć do nauki,
    przez rok mnije więcej, ale jest z nami do tej pory, sprzedam go na
    wiosnę albo w lecie, kiedy trafi sie po prostu coś większego, bo żona
    nauczyła się już jeździć ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2012-11-16 10:53:58
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

> [...]
    > najtańsze), rejestracja i wszystko co potrzebne by legalnie jeździć? Takie
    > minimum formalne? Ile trzeba na to mniej więcej przeznaczyć?

    koszt ubezpieczenia uzalezniony od firmy, pojemnosci silnika samochodu i
    posiadanych znizek- jest troche kalkulatorow na stronach TU, mozna sobie
    'poklikac'

    koszty rejestracji ~180zl

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2012-11-16 11:19:56
    Od: Sebastian <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 23:56:42 UTC+1 użytkownik Piotr napisał:
> [...]
    > się coś kupić? Czy lepiej sobie odpuścić, bo się więcej wyda na naprawy itd.

    Kupić się da, ale trzeba być cierpliwym. Z takim budżetem nie nastawiałbym się na
    markę czy model - raczej ogólne założenia czego szukasz.
    IMO powinna to być "benzyna", do pojemności 1.4, dwudrzwiowe.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-11-16 11:35:26
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Czy za 5 > tys. zł (łącznie z ubezpieczeniem i jakimiś obowiązkowymi
    opłatami) da
    > się coś kupić? Czy lepiej sobie odpuścić, bo się więcej wyda na naprawy
    > itd.

    jak zwykle w takich watkach w odpowiedziach dostales samo pierdolenie ze
    sie nie da itp.
    obecnie od jakichs 8 lat kupuje samochody w kwotach 500-1500 i jeszcze
    nigdy z zadnym nie mialem problemu. a sa to "zlomy" typu fiat siena,
    ford escort, daewoo espero nexia itp. podstawa przy kupnie jest dobry
    stan techniczny i brak burdelu w papierach oraz wazne ubezpieczenie i
    opony z bieznikiem. wyglad mnie nie interesuje dlatego kupuje auta w
    takich cenach i moga byc porysowane czy podgnite. Zazwyczaj w takich
    autach koszt pakietu startowego nie przekracza 200 zl, a czesto jest to
    0 zlotych. Uzytkuje je az do skonczenia sie okresu waznosci polisy a
    kupuje tak aby mialy min pol roku jeszcze.