  • 21. Data: 2015-09-06 09:10:23
    Temat: Re: Zabrane PJ
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-06 o 09:07, Artur Miller pisze:

> [...]
    > DK92 pomiędzy Wrześnią a Koninem. Skrzyżowania, które teoretycznie
    > powinny być bezpieczne, poprzedzone są ok 20-ma odblaskowymi znakami, na
    > długości 300m po obu stronach drogi są gęsto ustawione równie odblaskowe
    > słupki, do tego pomarańczowe flashe skutecznie oślepiające i na koniec
    > swiatła, które w nocy napierdalają (bo świeceniem tego ne można nazwać)
    > tak samo jak w słoneczny dzień. Dojeżdżając do skrzyżowania nie widzisz
    > kompletnie nic co się na nim dzieje, nawet jak się zatrzymasz. Wszystko
    > wali Ci w oczy ostrzegając o super niebezpieczeństwie.

    zapomniałem o zygzakach (w sensie kształt drogi, nie malowanych) przed
    skrzyżowaniami, jak już jesteś ślepy kompletnie, to żebyś chociaż w
    barierkę przywalił dla porządku...

    @

  • 22. Data: 2015-09-06 11:06:37
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Sep 2015 22:18:30 +0200, Shrek napisał(a):

    > W temacie to z najprostszych rozwiązań przychodzi mi do głowy, gdzie
    > teren zabudowany nie jest zabudowany.

    Znasz ten teren i wiesz, ze tam jest kompletnie pusto? A wiec powinienes
    tez wiedziec, czy lubia tam suszyc.
    Jesli nie znasz, to nie wiesz tak naprawde, czy jest to kompletna pustynia
    bez domow, ruchu pieszych itp.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 23. Data: 2015-09-06 11:07:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2015 07:00:37 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Nawet jak przepis bedzie mówil, ze masz pocałowac co drugie drzewo jak
    > idziesz na spacer?

    To nie jest ta skala absurdu.

    > Albo jak przepis bedzie mówił, zwolnij, bo jest dziura a dziura bedzie
    > zakopana i załatana pół roku temu?

    Patrz moj poprzedni post.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 24. Data: 2015-09-06 11:10:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2015 09:07:54 +0200, Artur Miller napisał(a):

    > I jak tu szanować przepisy, skoro ewidentnie niektóre są z dupy?

    Trzeba zmieniac przepisy, a nie przymykac oko na olewanie, bo co najmniej
    1/3 kierowcow to kompletni debile, na dodatek aroganccy, wobec ktorych
    dziala tylko jeden model postepowania - polityka zerowej tolerancji. Jak
    takiego nauczysz, nie trzeba KAZDEGO przepisu przestrzegac slepo i co do
    joty, to bedzie olewal wszystkie rowno.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 25. Data: 2015-09-06 11:34:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Sep 2015 18:55:27 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > Moje wrazenia z krotkiego pobytu na Slowacji:
    > - brak zielonych strzalek - sa "bypasy", wiec nie ma sytuacji, ze
    > zielona strzalka gasnie tuz przed zmiana swiatel (Ch' wie po co).

    Akurat dosc rozsadne.
    Stoja piesi na krawezniku i gapia sie w sygnalizator.
    Zapali sie zielone, to wejda.
    A ty akurat bedziesz nadjezdzal, zblizales sie za nimi, wiec cie nie
    zauwazyli.

    > - w prawie kazdej miejscowosci chodnik oddzielony od drogi. Nie dosc, ze
    > chodnik jest, to jeszcze zwykle za rowem.

    No, nie wszedzie, w Nowej Lesnej nie ma, w Lomnicy nie zawsze,

    A przez ten cholerny trawniczek nie ma gdzie zaparkowac :-)

    Ale czy to jakis zarzut lub pochwala ?
    Warunki zastane u nas takie, ze czesto nie ma miejsca na chodnik, a co
    dopiero na separacje.

    > - jezdzi sie spokojnie

    No coz, gorskie drogi do szalenstw nie zachecaja, a nawet jak ktos
    zaszaleje, to szybko trafi na spokojnego.

    > - drogi rowne, to tez szokujace

    No coz, ja sie przyzwaczailem, ale znajomi kiedys zwrocili uwage - to
    czuc, jak sie do Polski wjezdza :-(

    >i rzecz absolutnie w Polsce
    > niedopuszczalna - wlazy do kanalow na chodniku, a nie na drodze.

    Faktycznie u nas kanalizacja zwykle pod droga. Czemu nie pod
    chodnikiem ?

    > - znakow tyle co trzeba, nie taka sraczka jak u nas

    U nas niby sraczka, ale prawde mowiac te znaki u nas stoja przepisowo.
    Usuniesz znaki, to usuniesz to, co one nakazuja, zakazuja, informuja.
    No to co chcesz usunac ?

    Mozna te "ostry zakret", na Slowacji widac wszystkie sa ostre, i nie
    trzeba przed tym ostrzegac.

    > - parking przy miejscach turystycznie waznych zwykle bezplatny.

    Oj, Wysokich Tatr nie dotyczy :-(

    > - nie spotkalem FR i progow zwalniajacych, raz spotkalem miskow z
    > suszarka - suszyli w terenie na prawde zabudowanym.
    > Nic dziwnego, ze wypadkow jest mniej u nich, szczegolnie, ze maja
    > chodniki, wiec malo prawdopodobne wjechanie w pieszego.

    No, u nas prawde mowiac to malo spotyka sie juz pieszych na jezdni.
    Z rzadka ktos tam w poslizg wpadnie i na chodnik wjedzie, wjedzie,
    wiec i ten row nie pomaga ...
    A teraz tak: w 2010 Slowacja miala 9.4 ofiar smiertelnych na 100 tys
    mieszkancow i 22 na 100 tys samochodow.
    My 10.9 i 17.6 (choc to niby z 2012, a rzetelnosc duskusyjna)
    Czesi 7.1 i 13,
    Niemcy 4.3 i 6.9,
    Francja 4.9 i 8.5,
    Anglia 3.5 i 6.2.
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_t
    raffic-related_death_rate

    Slowacy jezdza wiec niebezpiecznie i niewiele lepiej niz my.
    Ale to bylo dawniej, bo miedzy 2010 i 2013 smiertelnych im spadlo 37%
    http://etsc.eu/slovakia-leads-on-cutting-road-deaths
    /
    (a u nas 14%)

    A to bardzo ciekawe, bo przeciez w miedzyczasie ani tych rowow przy
    chodnikach nie wykopali, ani znakow nie usuneli, ani kanalizacji nie
    przeniesli, ani dziur nie zalatali (dawniej tez mieli mniej).

    Wiec albo mandatami i radarami uspokoili, albo wymienili stare skody
    na nowsze samochody ...

    J.

  • 26. Data: 2015-09-06 11:34:32
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Z tym rowem to chyba przesadziłeś;)

    Na przejezdzie kolejowym? Ani troche. Wieczorem postaram sie odnalezc
    filmik, bo az sie zatrzymalem (w szoku lepiej nie prowadzic;-)) i
    postawilem kamere na torach. Akurat jechali rowerzysci i normalnie bez
    zwalniania przejechali.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 27. Data: 2015-09-06 11:46:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Sep 2015 16:26:28 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

    Tak spogladajac na biezace dane - to nic.
    Niby "pijani uczestnicza w 10% wypadkow", ale pijani kierowcy
    samochodow to tylko 3%. Jakby je wyeliminowac czy podwoic - znikoma
    roznica.

    Ale efekt psychologiczny moglby byc - skoro podniesli limit i teraz
    mozna wypic ... to by skoczyla ilosc tych z 1 i wiecej promilem ..
    Ale tak stopniowo, po 0.1 promila mozna by podnosic.

    > Nie dramatyzuj - jest coraz lepiej.
    > Paradoksalnie - mam wrażenie że czym jestesmy bogatsi tym rozsadniejsi.
    > Ludzie maja po co zyc to i tak nie zapierdalaja.

    Eee tam. Myslisz ze ktos za kierownica mysli "chce dozyc emerytury i
    zakosztowac zycia" ? :-)

    Poza tym zapraszam do Niemiec - jak myslisz, kto tam jezdzi
    najszybciej, wlasciciele przerdzewialych golfow ?

    > Policja powinna teraz przede wszystkim wyłapać ten promil debili ktorzy
    > nadal nie zrozumieli, ze jak jedzie 50 samochodów bo jest tłok to nie ma
    > sensu wyprzedzac na powójnych ciagłych, gwaltownie przyspieszajac i
    > hamujac, bo i tak nic sie nie pospieszą...

    No wiesz, jak wracam z Klodzka, to tak mysle. Ale ja do domu mam juz
    30km (wczesniej zatory krotsze). A jak jedzie warszawiak, co ma do
    domu 350km, to wyprzedzenie tych 50 ma sens :-)

    J.

  • 28. Data: 2015-09-06 11:54:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Sep 2015 15:57:58 +0200, Maciek napisał(a):
> [...]
    z-prawie-10-tys-praw-jazdy/9t7ze1

    > Naprawde potrzebujesz statystyki, zeby wiedziec, ze zapierdalanie 100 km/h
    > droga przez wies jest niebezpieczne?

    A jak sie okaze, ze to polepszenie bezpieczenstwa jest tylko doraznym
    wymyslem policjantow, i po 18 maja jest tak samo niebezpiecznie jak
    rok wczesniej ? :-P

    J.

  • 29. Data: 2015-09-06 12:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

    > Patrz moj poprzedni post.

    Czyli odnosząc się do Twojego poprzedniego postu - jak jestem pewien, ze
    dziury nie ma, policja tam nie suszy a jednak pierwszy raz w zyciu sie
    ustawią to mogę się odwoływac?
    Wybacz, nigdy nie zgodze sie z podejsciem, ze głupie prawo nalezy z pokorą
    akceptowac.

  • 30. Data: 2015-09-06 12:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > dziala tylko jeden model postepowania - polityka zerowej tolerancji. Jak
    > takiego nauczysz, nie trzeba KAZDEGO przepisu przestrzegac slepo i co do

    Masz jakis pomysł, jak zmienic przepis, ze policjant ci bierze na miejscu
    prawko bez mozliwosci odwołania sie?

    A co z tymi, co straca prawko, prace etc. w okresie kiedy ten przepis nie
    zostanie jeszcze uchylony?