  • 31. Data: 2023-01-01 11:12:49
    Temat: Re: Zagadka świateczna - WN533
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Jan 2023 10:39:40 +0100, Janusz wrote:

    > Faktycznie, ja też już się nie interesowałem.

    > miało, w układach logiki, dekodowania rozkazów w procesorach robionych
    > na piechotę np odra czy mera. Monitory do mery 9150 też miały taki
    > prosty procek na bramkach zrobiony.

    > Tak, mera 9150 była zrobiona, 180 to były alu 4 bity a 181 to generator
    > przeniesień jednoczesnych, dzięki niemu mógł się ustawić carry wg bitów
    > wyniku w tym samym cyklu.

    No ale w roku 92 to juz chyba Mer nie produkowano?

    Wiec kiedy by musieli to w CEMI zamowic - 85 ?
    Produkcja Mery-400 sie zakonczyla w 1987 w/g wiki, podejrzewam ze
    wtedy juz byla schylkowa ...

    J.

  • 32. Data: 2023-01-01 11:54:26
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 01.01.2023 10:39, Janusz wrote:
    > W dniu 2022-12-31 o 13:42, J.F pisze:
    [...]
    > Faktycznie, ja też już się nie interesowałem.
    No ja też się nie interesowałem bo w 92 to kostki z Zapadu można było w
    miarę bezproblemowo kupić. Albo przynajmniej Tesli. W każdym razie
    wydaje mi się, że CEMI LS-y jeszcze w latach 80. klepało.

    Hehe, a pamiętacie kostki (ale też i półprzewodniki dyskretne)
    ,,niepełnowartościowe"? :-) Np. takie jak niektóre z wymienionych na w/w
    stronie. Ja u siebie w elektronicznym gruzie znalazłbym pewnie jeszcze z
    garść nieużywanych C107 - wizualnie od normalnych BC107 różnią się tym,
    że wyprowadzenia i spód obudowy były srebrzone a nie złocone.

  • 33. Data: 2023-01-01 13:19:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-01 o 11:12, J.F pisze:
> [...]
    >>> 51 2 bramki AND-OR-NOT

    > No ale w roku 92 to juz chyba Mer nie produkowano?
    No chyba już nie.

    > Wiec kiedy by musieli to w CEMI zamowic - 85 ?
    Te które ja widziałem w środku były na zachodnich scalakach.

    > Produkcja Mery-400 sie zakonczyla w 1987 w/g wiki, podejrzewam ze
    > wtedy juz byla schylkowa ...
    Ale mera 400 a 9150 to zupełnie co innego. Z Merą 9150 było jak z
    Fergusonem, kupili licencję i przemianowali na Ursus coś tam, a Mera
    9150 to Seecheck 1200 w Anglii kupiony.

    --
    Janusz

  • 34. Data: 2023-01-01 13:19:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Jan 2023 11:54:26 +0100, JDX wrote:
    > [...]
    > No ja też się nie interesowałem bo w 92 to kostki z Zapadu można było w
    > miarę bezproblemowo kupić. Albo przynajmniej Tesli. W każdym razie

    Ja raczej juz TTL prawie nie uzywalem, a jesli cos bylo potrzebne,
    to sie zamawialo HC-costam czy LS-costam, i nie pytalo o producenta.

    > wydaje mi się, że CEMI LS-y jeszcze w latach 80. klepało.

    No wlasnie sobie nie przypominam, ale może.

    > Hehe, a pamiętacie kostki (ale też i półprzewodniki dyskretne)
    > ,,niepełnowartościowe"? :-) Np. takie jak niektóre z wymienionych na w/w

    No ba - na uczniowska kieszen swietne.

    > stronie. Ja u siebie w elektronicznym gruzie znalazłbym pewnie jeszcze z
    > garść nieużywanych C107 - wizualnie od normalnych BC107 różnią się tym,
    > że wyprowadzenia i spód obudowy były srebrzone a nie złocone.

    Ale co - podejrzewasz jakąs gorszą produkcje?

    To mialy byc odpady z normalnej produkcji.

    J.

  • 35. Data: 2023-01-01 14:06:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-01 o 11:54, JDX pisze:
> [...]
    >
    > Hehe, a pamiętacie kostki (ale też i półprzewodniki dyskretne)
    > ,,niepełnowartościowe"? :-) Np. takie jak niektóre z wymienionych na w/w
    No pewnie, sam takie kupowałem w bomisie w latach '80 jak nic nie było.
    Scalaki cyfrowe to były UC xxxx, a tranzystory tak jak napisałeś np C147
    były.
    Jeszcze gdzieś nawet je mam.

    > stronie. Ja u siebie w elektronicznym gruzie znalazłbym pewnie jeszcze z
    > garść nieużywanych C107 - wizualnie od normalnych BC107 różnią się tym,
    > że wyprowadzenia i spód obudowy były srebrzone a nie złocone.
    Widać że złocenie robili na końcu po testach, pytanie czemu samych
    struktur nie testowali.

    --
    Janusz