  • 11. Data: 2019-01-21 11:48:47
    Temat: Re: Zamknięta bramka SMS Play
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 20.01.2019 Adam <a...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Routery, switche, NASy, oraz jeszcze kilka innych typów aktywnych urządzeń.

    No i jaki jest problem wysłać sms z modemu wpiętego do serwera
    nagios monitorującego to powyższe? :-)

    Tym bardziej, że możesz dostać powiadomienie o braku dostępu
    do Internetu, co bramką ciężko by było raczej osiągnąć ;-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 12. Data: 2019-01-21 12:31:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-21 o 11:48, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    >
    > Tym bardziej, że możesz dostać powiadomienie o braku dostępu
    > do Internetu, co bramką ciężko by było raczej osiągnąć ;-)

    O, dzięki za podpowiedź :)
    Nie znałem Nagiosa.

    Ale też nie bardzo wyobrażam sobie (na chwilę obecną) instalowanie u
    klientów dodatkowych serwerów i zostawianie sprzętów, typu modem USB,
    jeśli przykładowo tylko chcę uzyskać komunikat o braku zasilania z UPS.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2019-01-21 13:27:23
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 21.01.2019 Adam <a...@p...onet.pl> napisał/a:

    > O, dzięki za podpowiedź :)
    > Nie znałem Nagiosa.

    Ogarniasz monitoring i nie znasz Nagiosa? Cóż Waść za herezje
    opowiadasz :-) Od razu polecam zainteresować się OMD.

    > Ale też nie bardzo wyobrażam sobie (na chwilę obecną) instalowanie u
    > klientów dodatkowych serwerów i zostawianie sprzętów, typu modem USB,
    > jeśli przykładowo tylko chcę uzyskać komunikat o braku zasilania z UPS.

    Czego klient wymaga, za to klient płaci. Sam Nagios może być
    na wirtualce (z dostępem do modemu może być ciut kombinacji).

    Ale monitoring może wysyłać Ci maile, a Raspberry Pi z modemem
    zajmie się wysłaniem esemesa stosownie do wagi problemu :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 14. Data: 2019-01-23 10:48:54
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-18 o 20:24, Ircys pisze:
    > Korzystałem z Bramki Play i chwaliłem to sobie, aż tu nagle komunikat na stronie
    https://www.play.pl/errors/bramkaSMS/index.html "Informujemy, że z dn. 14.01.2019
    zamknęliśmy usługę "Bramka SMS".
    > Ktoś, coś wie dlaczego?

    Od lat korzystam z bramki Plusa a w zasadzie z funkcji email/sms
    http://www.plus.pl/uslugi/e-mail-przez-sms
    Proste i nieskomplikowane, dostępne praktycznie na każdym sprzęcie
    (powiadomienie email). Jedyne to mieć kartę SIM z Plusa.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 15. Data: 2019-01-23 12:21:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-01-19 o 10:48, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > Proste i nieskomplikowane, dostępne praktycznie na każdym sprzęcie
    > (powiadomienie email). Jedyne to mieć kartę SIM z Plusa.

    A działa to u osób, które mają kartę w innej sieci? Bo ja z tego
    korzystam chyba kilkanaście lat, ale w drugą stronę, czyli
    przekierowując e-maile na SMS-y. Teraz to nieistotne, ale kiedyś, jak
    telefon e-maili nie obsługiwał, to dobrze to działało.

  • 16. Data: 2019-01-23 14:50:58
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 10:49:55 UTC+1 użytkownik LordBluzg(R) napisał:
> [...]

    > Proste i nieskomplikowane, dostępne praktycznie na każdym sprzęcie
    > (powiadomienie email). Jedyne to mieć kartę SIM z Plusa

    Ja też od lat korzystam z bramki Plusa, ale też i z bramki Play. Moje
    pytanie było o powód zamknięcia tej usługi w Play, ale widzę, że nikt,
    oprócz własnych przemyśleń, nie ma wiarygodnej wiedzy dlaczego Play to
    zrobił.

    Ircys

  • 17. Data: 2019-01-23 16:10:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-01-19 o 14:50, Ircys pisze:

> [...]
    > pytanie było o powód zamknięcia tej usługi w Play, ale widzę, że nikt,
    > oprócz własnych przemyśleń, nie ma wiarygodnej wiedzy dlaczego Play to

    Pewnie na grupie nie ma nikogo, kto by miał taką wiedzę. Ja jedynie
    zaryzykuję przypuszczenie, że pewnie niewiele osób z tego korzystało.

  • 18. Data: 2019-01-23 17:47:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > A działa to u osób, które mają kartę w innej sieci?

    Nie.

    > Bo ja z tego
    > korzystam chyba kilkanaście lat, ale w drugą stronę, czyli
    > przekierowując e-maile na SMS-y.

    Dokładnie o to mi chodzi, zebyś zrozumiał: Urządzenie (jakieś) wysyła
    maila na adres +48xxxxxx x...@t...plusgsm.pl i odbiorcą SMS może być
    tylko karta SIM z sieci Plus. Całość darmowa.

    > Teraz to nieistotne, ale kiedyś, jak
    > telefon e-maili nie obsługiwał, to dobrze to działało.

    Yyy, wysłać email na email? :)

  • 19. Data: 2019-01-23 17:48:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-23 o 14:50, Ircys pisze:
> [...]
    > pytanie było o powód zamknięcia tej usługi w Play, ale widzę, że nikt,
    > oprócz własnych przemyśleń, nie ma wiarygodnej wiedzy dlaczego Play to

    Może zapytaj w Play?

  • 20. Data: 2019-01-24 08:00:31
    Od: p...@g...com

    https://www.telepolis.pl/wiadomosci/taryfy-promocje-
    uslugi/play-wylacza-usluge-bramka-sms

    tak wiem nie moglem znalezc w google :-)