  • 11. Data: 2018-02-16 15:11:31
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Feb 2018 13:19:12 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Ale jest, że pojazd musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu, i też nie
    > powinno być problemu.

    Są częstsze sytuację w której kierujący nie ma szans zobaczyć
    pieszego, święta zasada że mały ustępuje większemu. Po drugie nikt
    nie powiedział, że samochód ma mieć wtedy pierwszeństwo. Analogia do
    stóp w USA, wszyscy mają sobowiązek sie zatrzymać..

    --
    Marek

  • 12. Data: 2018-02-16 15:49:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.02.2018 o 14:40, J.F. pisze:

    > Pieszemu na przejsciu, nie pieszemu na chodniku.

    A to on pieszego na chodniku pierdolnął czy na przejściu? I jakby na
    chodniku to dawałoby mu pierwszeństwo?

    Shrek

  • 13. Data: 2018-02-16 16:39:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-16 o 14:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Pieszemu na przejsciu, nie pieszemu na chodniku.

    Prof. Vetulani został potracony na przejściu, więc nie wiem czemu
    rozważasz pieszego na chodniku.

    > Co prawda stope na przejsciu postawic latwo ... ale warto sie wczesniej
    > rozejrzec, bo samochod sie w miejscu na pewno nie zatrzyma .

    Oczywiście, nie ma co wpadać na samochód i go taranować. Ale też nie
    można wnioskować, że pierwszeństwo miał ten, kto miał trudniej do
    wyhamowania. Jeśli pieszy wchodzi na przejście, kiedy samochód jest
    jeszcze kilka metrów przed przejściem, to ni jest to "wtargnięcie
    bezpośrednio przed" i fakt, że samochód jechał za szybko nie powinno być
    dla kierowcy okolicznością łagodzącą, tylko przeciwnie.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2018-02-16 16:40:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-16 o 14:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup
    .net...

    > A kierowca to nie musi miec radaru ? Co chwila jakies ustapienie
    > pierwszenstwa.
    >
    > przy 50 droga hamowania na tyle krotka, ze pieszy naprawde nie powinien
    > wchodzic na jezdnie, bo auto jest "tuż".
    > A przy 65 niewiele dalej ...

    Dlaczego zakładasz, że przed przejściem dla pieszych trzeba jechać z
    maksymalną dopuszczalną prędkością?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2018-02-16 17:30:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo nic nie zakazuje jazdy z maksymalna dopuszczalna predkoscia przed przejsciem dla
    pieszych wiejski mundrusiu.

  • 16. Data: 2018-02-16 17:41:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Bo nic nie zakazuje jazdy z maksymalna dopuszczalna predkoscia przed
    >przejsciem dla pieszych wiejski mundrusiu.

    No nie,
    4. Kierujacy pojazdem zblizajacy sie do miejsca
    oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiazany
    zmniejszyc predkosc tak, aby nie narazic na niebezpiecze?stwo
    pieszych lub rowerzystów znajdujacych
    sie w tych miejscach lub na nie wchodzacych lub
    wjezdzajacych.

    J.

  • 17. Data: 2018-02-16 17:44:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Prof. Vetulani został potracony na przejściu, więc nie wiem czemu
    >rozważasz pieszego na chodniku.

    Bo podejrzewam, ze jak byl czas na mozliwe ustapienie pierwszenstwa,
    to byl na chodniku :-)

> [...]
    >bezpośrednio przed" i fakt, że samochód jechał za szybko nie powinno
    >być dla kierowcy okolicznością łagodzącą, tylko przeciwnie.

    Ciagle jeszcze mamy przepisy takie, ze to jest wtargniecie i
    zabronione, wiec jest okolicznoscia lagodzaca, a nawet uniewinniajaca.

    J.

  • 18. Data: 2018-02-16 18:35:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zmniejszenie z 50 na 49,998 spelnia wymogi przepisu jaki dales?

  • 19. Data: 2018-02-16 18:42:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Zmniejszenie z 50 na 49,998 spelnia wymogi przepisu jaki dales?

    Spelnia o tyle, ze zwolniles, jak bedzie policjant czekal, to jednak
    zwolniles, na tyle co uwazales odpowiednio.
    Ale jak policjant bedzie mial kamere z radarem, to bedzie widac, ze
    nie zwolniles, bo tak doklany radar nie jest.
    lepiej zwolnic do 49 czy 48.

    Ale jak do wypadku dojdzie, to widac nieodpowiednio zwolniles :-(

    J.

  • 20. Data: 2018-02-16 18:45:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Feb 2018 09:35:24 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Zmniejszenie z 50 na 49,998 spelnia wymogi przepisu jaki dales?

    Zenek, ty uwielbiasz strugać głupszego niż jesteś :) Na wypadek gdybyś
    jednak był rzeczywiście tak głupi, to ci powiem że masz przed przejściem
    jechać tak wolno żeby nikogo nie przejechać. A jak nie wiesz ile to ma
    być na prędkościomierzu to lepiej nie siadaj za kółko bo kogoś zabijesz.
    --
    Jacek
    I hate haters.