  • 91. Data: 2018-02-19 12:38:55
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: p...@g...com

    --Pieszy powinien sie zatrzymac na chodniku i przepuscic samochody, bo go to znacznie
    mniej kosztuje.

    mniej czego ? i gdzie sa te *miliardowe* straty ktore ponosza kierowcy w np Niemczech
    ?

    --A Niemczech czy Wloszech tego wielkiego szacunku dla pieszego nie zauwazylem.pare
    razy dawalem przyklady, jak to u nich duzo przejsc bez
    swiatel :)

    nie chodzi o swiatla tylko o pasy czyli pieszy ma bezwarunkowe pierwszenstwo
    zblizajac sie do przejscia

  • 92. Data: 2018-02-19 13:43:06
    Temat: Re: Zapie.
    Od: "Polwyk" <f...@d...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > pieszy ma bezwarunkowe
    > pierwszenstwo zblizajac sie do przejscia

    A na jakiej podstawie tak piszesz ?
    Podaj link do niemieckiego PoRD i ewentualnie
    nr artykułu/paragrafu.

  • 93. Data: 2018-02-19 13:53:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Pieszy powinien sie zatrzymac na chodniku i przepuscic samochody,
    >bo go to znacznie mniej kosztuje.
    >mniej czego ?

    Wszystkiego. Energii, paliwa, czasu, pieniedzy. A w koncu i zdrowia,
    jak kierowca nie zauwazy :-)

    > i gdzie sa te *miliardowe* straty ktore ponosza kierowcy w np
    > Niemczech ?

    No coz, jak pisalem - respektu dla pieszych to ja u nich tak bardzo
    nie widze.
    Moze dlatego, ze najpierw jade np 500km autostrada, potem glownymi
    ulicami w miescie - ze swiatlami, a na koniec to oni wcale tak duzo
    tych przejsc nie maja.

> [...]
    swiatel :)

    >nie chodzi o swiatla tylko o pasy czyli pieszy ma bezwarunkowe
    >pierwszenstwo zblizajac sie do przejscia
    Czy aby na pewno takie bezwarunkowe - czy jednak ich w szkole ucza -
    stan na chodniku i sie obejrzyj.

    W kazdym badz razie raczej nie widac, aby samochody stawaly przed
    przejsciami, a kierowca sie rozgladal czy nikt nie idzie schowany za
    kioskiem.

    J.

  • 94. Data: 2018-02-19 14:59:13
    Od: p...@g...com

    --A na jakiej podstawie tak piszesz ? Podaj link do niemieckiego PoRD i ewentualnie
    nr artykułu/paragrafu.

    https://www.gesetze-im-internet.de/stvo_2013/index.h
    tml#BJNR036710013BJNE001000000

    In § 26 StVO steht, dass Autofahrer stehen bleiben müssen, wenn ein Fußgänger den
    Überweg "erkennbar" benutzen will.

  • 95. Data: 2018-02-19 15:06:14
    Od: p...@g...com

    --Wszystkiego. Energii, paliwa, czasu, pieniedzy.

    zapomniales jeszcze o tarczach i klockach hamulcowych, plynie hamulcowym ktory trzeba
    zmieniac duzo czesciej przy tak intensywnej eksploatacji i oczywiscie przyspieszonym
    zuzyciu opon

    --Moze dlatego, ze najpierw jade np 500km autostrada, potem glownymi
    ulicami w miescie - ze swiatlami, a na koniec to oni wcale tak duzo
    tych przejsc nie maja.

    wow jak zwykle celna ocena sytuacji :-)

    --Czy aby na pewno takie bezwarunkowe - czy jednak ich w szkole ucza - stan na
    chodniku i sie obejrzyj.

    tak slyszalem o tym ale to specjalne kursy przygotowawcze przed wyjazdem na wschod
    :-)

    --W kazdym badz razie raczej nie widac, aby samochody stawaly przed przejsciami, a
    kierowca sie rozgladal czy nikt nie idzie schowany za kioskiem.

    ziew ale zaklinaj dalej rzeczywistosc :-)

  • 96. Data: 2018-02-19 15:46:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Wszystkiego. Energii, paliwa, czasu, pieniedzy.

    >zapomniales jeszcze o tarczach i klockach hamulcowych,

    O wszytkim juz nie chcialem pisac, ale nie narzekajcie potem, ze smog
    w miescie :-)

    >plynie hamulcowym ktory trzeba zmieniac duzo czesciej przy tak
    >intensywnej eksploatacji

    IMO nie.

    > i oczywiscie przyspieszonym zuzyciu opon

    I znow ten smog :-)

> [...]

    >kioskiem.
    >ziew ale zaklinaj dalej rzeczywistosc :-)

    Znajomi Niemcy lubia tez wyprzedzac na przejsciach.
    Tzn - jakby nie zwracali uwagi ze akurat przejscie jest.

    J.

  • 97. Data: 2018-02-19 16:16:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >In § 26 StVO steht, dass Autofahrer stehen bleiben müssen, wenn ein
    >Fußgänger den Überweg "erkennbar" benutzen will.

    Tylko jak to rozumiec ?
    Bo doslownie, to "kiedy pieszy chce skorzystac z przejscia z
    rozpoznawalny sposob".

    Czyli ... np stoi na chodniku przy przejsciu i czeka az sie samochody
    zatrzymaja :-)

    A czy sie liczy ze "idzie pewnym krokiem w strone przejscia" ?

    J.

  • 98. Data: 2018-02-19 17:04:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2018 o 10:32, WS pisze:

    > No OK, pieszy ma to pierszenstwo, ale zlamal zakaz wejscia bezposrednio przed
    pojazd. W wyniku wypadku mamy 2 osoby, ktore zlamaly przepisy, skutiem czego jest ten
    wypadek. Pieszy zakaz wejscia na jezdnie bezposrednio przed, kierowca nie ustapil
    pierszenstwa. Kto winny spowodowania takiego wypadku (i w jakim procencie?)

    Ale ja nie o tym a o jakimś mitycznym pierwszeństwie kierowcy nad
    pieszym dopóki nie wejdzie na przejście - nie ma takiego przepisu ani
    takiego pierwszeństwa. Kierowca nie ma nad pieszym pierwszeństwa ani na
    przejściu ani tym bardziej na chodniku. Co ciekawe wielu kierowców tą
    bzdurę powtarza, co jest po prostu niebezpieczne.

  • 99. Data: 2018-02-19 17:08:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2018 o 12:04, J.F. pisze:

    > Troche powatpiewam.
    > Bo jaki przepis zlamal kierowca, zanim pieszy wszedl na przejscie ?

    A jakie to ma znaczenie? Ważne jest jaki złamał w momencie kiedy
    pierdolnął pieszego na przejsciu. A złamał przepis o ustąpieniu
    pierwszeństwa.

    Shrek

  • 100. Data: 2018-02-19 17:15:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2018 o 16:16, J.F. pisze:

    > Czyli ... np stoi na chodniku przy przejsciu i czeka az sie samochody
    > zatrzymaja :-)
    >
    > A czy sie liczy ze "idzie pewnym krokiem w strone przejscia" ?

    Sprawdź przy ichnym polizei to się może dowiesz:P

    Shrek