    From: Roman Tyczka <n...@b...no>
    Subject: Zasilacz, gdzie kupić?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Sender: r...@t...no.found
    Date: Wed, 23 May 2018 12:46:01 +0200

    Jestem zielony, więc przepraszam za głupie pytania.
    Mam pewnie urządzenie, coś w rodzaju "odkurzacza" do dna akwarium, zasilane
    bateryjnie, ale ma też wejście na zasilacz, wg. informacji producenta
    3V/500mA. Tenże odkurzacz ma wewnątrz silniczek z wirnikiem. Na bateriach
    (2xR14) słabo to działa i baterie padają szybko, ale ostatnio podłączyłem
    zasilacz 3,7V od innego urządzenia i wtedy poczułem w "odkurzaczu" moc ;-)
    Chciałbym go wyposażyć w zasilacz na stałe.
    Pytania:
    - do jakich wartości napięcia nie muszę się obawiać o spalenie silnika?
    - czy większa moc zasilacza niż zalecane 500mA zostanie przez silnik
    wykorzystana (np. będzie silniejszy gdy w "tryby" wejdzie mu kawałek
    rośliny)?
    - czy zasilacz impulsowy nadaje się do napędzania takiego silnika?
    - gdzie najlepiej kupić w dobrej cenie zasilacz tego typu, czyli około 3,5V
    z wtykiem 3,5mm? (na allegro za cholerę nie potrafię wyfiltrować niczego, a
    na przeglądanie całej oferty szkoda życia)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka