  • 11. Data: 2014-09-21 14:10:17
    Temat: Re: Zasilanie układów z sieci elektrycznej
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-21 12:45, Dariusz K. Ładziak pisze:

    > Bardzo wysokiego to nie maja bo by za żarówki robiły. Mają w sumie
    > niewielki - ale procentowo w porównaniu z roboczym to spory. Znaczy -
    > jeden 1W transformatorek będzie miał prąd jałowy mniejszy niż
    > transformator 100 W - ale sto jednowatowych razem to już wielokrotnie
    > więcej niż pojedynczy stuwatowy.

    Ma na tyle duży prąd jałowy, że łatwo można dać ciała przy doborze
    transformatora podczas projektowania urządzenia. Parę razy spotkałam się
    z usterkami polegającymi na tym, że fabryczne urządzenia automatyki
    notorycznie uszkadzały się przez przegrzanie transformatora w warunkach
    podwyższonej temperatury (ale mieszczące się w dopuszczalnym zakresie).
    Wstawienie identycznego transformatora nie pomagało na długo. Na
    szczęście udawało się np znaleźć 8W w identycznej obudowie co oryginalny 6W.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2014-09-21 19:00:59
    Od: Jawi <t...@p...com>

    > Ale dlaczego mnie o to pytasz?
    A przepraszam, jakoś tak mi się omskneło
    > Jasne. Made in China.
    I co z tego? Skoro działa jak należy. Są i po 5, 7 czy 9pln. nie sądzę
    by się różniły w środku wiele,
    i na pewno jakość nie idzie za ceną.

  • 13. Data: 2014-09-21 19:02:43
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-09-21 12:48, Dariusz K. Ładziak pisze:
    > Pojemnościowy ogranicznik prądu (czytaj - kondensator foliowy) dioda
    > Zenera, może (ale tylko może) dodatkowy stabilizator liniowy. Nie
    > spodziewaj się w najtańszej chińszczyźnie nie wiadomo jakiej techniki.
    Ale niedawno rozebrałem jakieś badziewie chińskie właśnie i jednak
    przetwornica była. Fakt kiedyś tam kupiłem w podróży na szybko i wydałem
    10pln.

  • 14. Data: 2014-09-21 20:03:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jawi,

    Sunday, September 21, 2014, 7:00:59 PM, you wrote:

    > A przepraszam, jakoś tak mi się omskneło
    > I co z tego? Skoro działa jak należy. Są i po 5, 7 czy 9pln. nie sądzę
    > by się różniły w środku wiele,
    > i na pewno jakość nie idzie za ceną.

    Widziałem film, jak nawijają w Chinach transformatory impulsowe.
    Widziałem w Polsce na własne oczy jak to robi się poprawnie. Nigdy nie
    zaufam zasilaczowi za 3PLN. Tyle netto w małym hurcie kosztuje sam
    BEZPIECZNY transformator impulsowy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-09-21 20:41:57
    Od: Jawi <t...@p...com>

> [...]
    > Widziałem w Polsce na własne oczy jak to robi się poprawnie. Nigdy nie
    > zaufam zasilaczowi za 3PLN. Tyle netto w małym hurcie kosztuje sam
    A widziałeś jak szybko to robią?
    Jak maszyna u nas :)

  • 16. Data: 2014-09-21 23:41:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jawi,

    Sunday, September 21, 2014, 8:41:57 PM, you wrote:

    > A widziałeś jak szybko to robią?

    Normalnie robią - żadnych rewelacji.

    > Jak maszyna u nas :)

    Ale nikt na świecie nie nawija już ręcznie transformatorów przy
    produkcji seryjnej. A teraz powoli wkraczają pełne automaty nawijające
    i tego żaden Chińczyk nie przeskoczy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2014-09-22 00:07:03
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 września 2014 23:41:49 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Normalnie robi� - �adnych rewelacji.

    > Ale nikt na �wiecie nie nawija ju� r�cznie transformator�w przy
    >
    > produkcji seryjnej. A teraz powoli wkraczaj� pe�ne automaty nawijaj�ce
    >
    > i tego �aden Chi�czyk nie przeskoczy.
    >

    > --
    >
    > Best regards,
    >
    > RoMan
    >
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

    po co ma Chińczyk przeskakiwać automaty które są u niego?

  • 18. Data: 2014-09-22 09:16:46
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-09-21 19:02, Jawi pisze:
    > Ale niedawno rozebrałem jakieś badziewie chińskie właśnie i jednak
    > przetwornica była. Fakt kiedyś tam kupiłem w podróży na szybko i wydałem
    > 10pln.

    Kupiłem za 17zł myśląc, że będzie lepszy od tych za 5zł. 12V, 1A,
    impulsowy. Nawet bez obciążenia się grzeje. Podobne od Nokii z końca lat
    90 na biegu jałowym są zimne.

    --
    Michał

  • 19. Data: 2014-09-22 14:45:52
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Atlantis wrote:

    > Teraz tylko zastanawiam się jaki typ zasilacza wybrać. Na dobrą sprawę
    > można by zrobić prosty układ na transformatorze, np. jakieś maleństwo na
    > 3VA, z dwoma uzwojeniami wtórnymi po 6V/250mA.

    3VA to nie maleństwo tylko całkiem spore trafko. Maleństwa mają 0,5W.

    > Drugie uzwojenie można by zastosować do stworzenia izolowanego zasilania
    transoptorów.

    Transoptory są już troszkę nie tego... Zainteresuj
    się mikromagnetycznymi separatorami z rodziny iCoupler.
    Niektóre mają nawet izolowaną przetworniczkę. :-)

    > Może lepie zastosować jakiś moduł przetwornika impulsowego 230V -> 5V, a
    > za nim stabilizator LDO 3,3V? Tylko cóż... takie moduły do najtańszych
    > nie należą i są robione z myślą o nieco większych prądach, niż potrzebne
    > w moim przypadku.

    A dlaczego w ogóle chcesz zasilać z sieci 230V? U siebie zasilam takie
    moduły kabelkiem sygnałowym, w którym jedna para niesie ok. 8V.

    > 1) Wydajność energetyczna - jak najmniej marnowanego prądu.

    No to zasilacza centralnego nie pobijesz.

    > 2) Niezawodność.

    No to nie impulsowy (czyt. elektrolity).

    > 3) Bezpieczeństwo - np. kwestia "samozapłonu". ;)

    Centralny: robisz raz, a dobrze.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2014-09-22 14:48:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, September 22, 2014, 2:45:52 PM, you wrote:

    > 3VA to nie maleństwo tylko całkiem spore trafko. Maleństwa mają 0,5W.

    Maleństwa mają 80mW - najmniejsze trafo na 220V jakie mam. rdzeń z
    blach E20.

    [...]

    --
    Best regards,