  • 31. Data: 2015-01-04 21:58:24
    Temat: Re: Zawali�o si�
    Od: s...@g...com

    > Mnie uczono analizy funkcji.

    Mnie kiedyś powiedział pewien projektant że się liczy liczy i liczy.
    A później i tak mnoży przez współczynik X=1,5

  • 32. Data: 2015-01-04 22:03:20
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 21:58, s...@g...com pisze:

    > Mnie kiedyś powiedział pewien projektant że się liczy liczy i liczy.
    > A później i tak mnoży przez współczynik X=1,5

    A księgowy co na to ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 33. Data: 2015-01-04 22:16:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2015 22:03:20 +0100, PeJot napisał(a):

    > A księgowy co na to ?

    A to masowka ?

    Bo znam przypadek gdy z obliczen wychodzila blacha 1mm, wymagany norma
    wspolczynnik bezpieczenstwa 1.6, a zrobimy z blach 6mm, tak jak
    wszyscy. I zaden ksiegowy nie protestuje.

    J.

  • 34. Data: 2015-01-04 22:32:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 22:16, J.F. pisze:

    > A to masowka ?
    >
    > Bo znam przypadek gdy z obliczen wychodzila blacha 1mm, wymagany norma
    > wspolczynnik bezpieczenstwa 1.6, a zrobimy z blach 6mm, tak jak
    > wszyscy. I zaden ksiegowy nie protestuje.

    To jakaś strasznie stara historia :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 35. Data: 2015-01-04 23:14:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2015 22:32:54 +0100, PeJot napisał(a):

    > To jakaś strasznie stara historia :)

    Mysle ze nie.
    Zbiornik/odwodorniacz oleju do elektrowni, wszyscy wola zeby to bylo
    solidne, a nie w palcach sie gielo :-)

    A i pospawaj potem porzadnie blaszke 1.6mm - choc mig/tig chyba sie da
    :-)

    Podobnie np butle gazowe - tez z solidnej grubej blachy, choc cartuche
    dla turystow niewiele grubsze od piwa :-)

    J.

  • 36. Data: 2015-01-05 01:37:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > Podobnie np butle gazowe - tez z solidnej grubej blachy, choc cartuche
    > dla turystow niewiele grubsze od piwa :-)
    Ale to chyba z racji jednorazowości. Jednak to kiepski powód.

    Robert

  • 37. Data: 2015-01-05 09:33:03
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 23:14, J.F. pisze:

    > Zbiornik/odwodorniacz oleju do elektrowni, wszyscy wola zeby to bylo
    > solidne, a nie w palcach sie gielo :-)
    >
    > A i pospawaj potem porzadnie blaszke 1.6mm - choc mig/tig chyba sie da
    > :-)

    Dochodzą koszty całej technologii. Niedawno przerobiłem pewien projekt z
    ordynarnej, taniej stali na wielokrotnie droższe aluminium, którego
    poszło w sumie kilkadziesiąt kilogramów. Za to maszyna rzeźbiąca w
    aluminium pracowała nieporównywalnie szybciej niż w stali.

    > Podobnie np butle gazowe - tez z solidnej grubej blachy, choc cartuche
    > dla turystow niewiele grubsze od piwa :-)

    A wyobrażasz sobie jak by się sprzedawały takie bezpieczne, a ciężkie
    kartusze :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 38. Data: 2015-01-05 15:49:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Jan 2015 09:33:03 +0100, PeJot napisał(a):

    > A wyobrażasz sobie jak by się sprzedawały takie bezpieczne, a ciężkie
    > kartusze :)

    Kiedys byly takie male butle, litrowe chyba.
    No nie wiem - nie sprzedawaly sie ? Po krajowym przemysle duzo mozna
    sie spodziewac, ale zagraniczny ?

    Tym niemniej ... skoro blaszka kartusza wytrzymuje, to butla jest
    sporo przewymiarowana :-)

    J.

  • 39. Data: 2015-01-05 17:14:49
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-01-05 o 15:49, J.F. pisze:

    > Kiedys byly takie male butle, litrowe chyba.

    I dalej są:

    http://www.interloop.pl/butla-gazowa-turystyczna-3-k
    g.html

    > No nie wiem - nie sprzedawaly sie ?

    Chyba względy praktyczne. Dziś zdaje się że napełnić się tego nie da, a
    kiedyś w wielu miejscach.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem