  • 21. Data: 2018-03-11 21:40:12
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 13:29:13 +0100, Marek S napisał(a):
    > Skąd bierze się powszechny problem niedokładności zegarków w AGD gdy
    > częstotliwość sieci pływa? Mam na myśli ostatnio dobrze znany problem
    > wpływu energetyki Kosowa na sieć EU.
    >
    > Problem okiem laika wydaje się absurdalny. Gdyby ktoś kazał mi
    > oprogramować sterownik np. piekarnika i uwzględnić funkcję zegarka, to
    > dałbym stabilny kwarc na CPU i wykorzystałbym wewnętrzne timery do
    > generowania przerwań. Po co bawić się w pobieranie częstotliwości sieci?
    > Ani to dokładne,

    Dokladne. Kwarc jest niedokladny.

    > wymaga dodatkowego kodu, pewnie jakiś pin CPU też
    > trzeba zaangażować.

    Albo nic, jesli uzywasz gotowej kosci sterujacej, bo po cholere cos
    programowac.

    J.

  • 22. Data: 2018-03-11 22:17:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 11 Mar 2018 20:48:04 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Jak to skąd?! Przecież obowiązkowo powinien mieć GPS!

    Ej GPS to trochę przeżytek, i do tego różnie łapie pod dachem.

    AGD powinno mieć kamerkę, i być w stanie zerknąć na gazetę leżącą na
    stole by dowiedzieć się gdzie jest, i jaki jest dzień tygodnia. Każdy
    inny sposób to zwyczajna fuszerka.

    Mateusz

  • 23. Data: 2018-03-11 22:23:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > na stole by dowiedzieć się gdzie jest, i jaki jest dzień tygodnia.
    > Każdy inny sposób to zwyczajna fuszerka.

    A gazety to nie przeżytek? Może oceerować napisy na homogenizowanym
    serku, gdy go gdzieś zobaczy, analizować dźwięki mowy ludu lokalnego
    itd.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2018-03-11 22:29:39
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 11 Mar 2018 21:01:15 +0100, Sebastian Biały wrote:
    > Wywóz AGD poza jakies 100km od miejsca kupna to raczej wyjątek.
    > Wystarczy więc że producent dostarczy do sklepu z prawidłowo ustawionym
    > i da możliwośc zmiany userowi w tych tysięcznych promila przypadkach.
    > EEPROM chyba jest obecnie za friko w kazdym uC ;)

    Technicznie wszystko się da, tylko komuś (producentowi) musi się chcieć w
    to bawić - i przede wszystkim ma się opłacać. A tutaj mamy już układ
    DCF77, EPROM, oprogramowanie (i support) tego ustrojstwa, i jeszcze
    zarządzanie logistyką związaną z różnymi strefami. O komplikacjach z
    durnym DST nawet nie wspomnę.
    A wszystko to dla rynku ograniczonego do kilku europejskich krajów, bo
    dla reszty świata i tak trzeba zrobić całkiem inaczej działający system.

    Mateusz

  • 25. Data: 2018-03-12 08:43:18
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    falcon.lasek.waw.pl
    *Jarosław Sokołowski* napisał(-a):

    > Jak to skąd?! Przecież obowiązkowo powinien mieć GPS!

    Albo dostęp do Internetu (a to już się podobno zdarza w AGD) i
    synchronizację z serwerem NTP :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 26. Data: 2018-03-12 09:07:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.03.2018 o 18:21, Marek S pisze:
    > Jako użytkownik
    > takowego podejścia - poddałem się. Ustawiam zegar w piekarniku bo
    > inaczej nie da się go włączyć.
    zrób proszę jeszcze jeden eksperyment. Sprawdź sobie ile prądu bierze
    nieużywana kuchenka/piekarnik. Tak jakby sam zegar w gotowości do pracy
    ToMasz

  • 27. Data: 2018-03-12 09:25:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 12 Mar 2018 08:43:18 +0100, Big Jack wrote:
    > Albo dostęp do Internetu (a to już się podobno zdarza w AGD) i
    > synchronizację z serwerem NTP :)

    No ale w czym to załatwia temat strefy czasowej? NTP tak samo jak DCF nie
    wie gdzie jest.

    Mateusz

  • 28. Data: 2018-03-12 09:32:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    .

    >No ale w czym to załatwia temat strefy czasowej?
    >NTP tak samo jak DCF nie wie gdzie jest.

    Modna geolokalizacja, moze wiedziec z dokladnoscia co do metrow.
    No i lokalny router moglby jakos rozglaszac.

    J.

  • 29. Data: 2018-03-12 10:40:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Modna geolokalizacja, moze wiedziec z dokladnoscia co do metrow.
    > No i lokalny router moglby jakos rozglaszac.

    Wie z dokładnością do metrów, o ile wcześniej coś z tego IP i AP
    zeznało swoją pozycję GPS. Ale racja, już same numery IP mają
    narodowość, da się z nich określić strefę czasową.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2018-03-12 11:25:24
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 12 Mar 2018 10:40:01 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Wie z dokładnością do metrów, o ile wcześniej coś z tego IP i AP zeznało
    > swoją pozycję GPS. Ale racja, już same numery IP mają narodowość, da się
    > z nich określić strefę czasową.

    Jeden kraj może mieć kilka różnych stref. I niezależnie od tego
    geolokalizacja po IP to daremna sprawa, bo VPNy, tunele GRE, łącza 4G,
    łączność satelitarna, itd itp. O mobilnym IPv6 nawet nie wspomnę. Poza
    tym ktoś te całe bazy geolokalizacji musi utrzymywać, a ktoś inny płacić
    za dostęp do nich.

    Nie ma łatwo, lodówka musi mieć wbudowaną kamerkę i widzieć gazetę na
    stole (bądź kefir w lodówce, aby tylko nie importowany).

    Mateusz