  • 41. Data: 2009-10-11 13:41:06
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Andrzej Kuća pisze:
    > Witam, mam pytanie odnośnie zestawu komputerowego. Kiedyś były Optimusy,
    > Adaksy itp., teraz z zestawów widzę jakieś parodie Vobisa. A może są inne,
    > firmowe zestawy komputerowe? Szukam zestawu w cenie ok. 3000zł, procesor Intel

    Wszystkich poważniejszych firm zachodnich, w stylu HP czy
    Della.

    Polscy producenci (może na szczęście) uświadomili sobie już
    nieco, że w Polsce zestawy "źle" idą i cieszą się generalnie
    marną opinią.

    > (Intel, może Asus albo MSI). Możecie coś polecić? I już tłumaczę, dlaczego
    > zestaw - zależy mi na gwarancji i niezawodności. Wiem, że za takie pieniądze
    > mogę złożyć wszystko po kolei, ale nie zamierzam biegać z częściami po
    > serwisach co kilka tygodni. Z góry dziękuję za sugestie, pozdrawiam.

    Jeżeli poskładasz z *dobrych* części, to uzyskasz niezawod-
    ność *wyższą* niż w przypadku nawet dobrej marki zestawów.

    Powód jest prosty: zestawy wcale nie są poskładane z super
    jakości części. Lepiej jest zrobić tańszy zestaw i sprzedać
    z zyskiem za projekt i montaż, niż mieć marżę na poziomie
    kilku złotych.

    Jedyną zaletą zestawów jest to, że często warunki gwarancji
    obejmują szybką naprawę lub wymianę i nie musisz się sam
    babrać z wyszukiwaniem usterek. To jest istotne, gdy maszyn
    jest 100, a pracownik techniczny jeden. Nie należy jednak
    liczyć na to, że kupione zestawy np. HP będą działały nie-
    zawodnie przez sześć lat. Samo dzwonienie po serwis (i przy-
    wracanie danych na nowej maszynie) potrafi być czasem też
    mocno obciążające.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 42. Data: 2009-10-14 22:39:04
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    I wszystko jasne.

    Stąd posty "Grafa ..xxx.. nie chce mi działać z płytą .yyy. gdy wstawię napęd ..zzz..
    i zasilacz ..xyz.." ;-))
    JaC