  • 1. Data: 2009-08-18 18:25:06
    Temat: Problem z prędkością pracy laptopa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Witam
    Nie mam praktycznie żadnego doświadczenia z laptopami. Jest laptop Acer
    TravelMate seria 2410, procek Celeron 1400. Problem polega na tym że
    pracuje tak wolno jak desktop z prockiem 200MHz. Windows świeżo
    zainstalowany, NOD32 na pokładzie. Powinien IMO pracować szybciej,
    zwłaszcza że pracuje wyłącznie na zasilaczu sieciowym. Podejrzewam że winę
    ponosi obniżone trwale taktowanie procka. Czy mogę mieć rację, jak to
    sprawdzić i czy mogą być inne przyczyny?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-18 18:54:53
    Temat: Re: Problem z prędkością pracy laptopa
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    > ponosi obniżone trwale taktowanie procka. Czy mogę mieć rację, jak to
    > sprawdzić i czy mogą być inne przyczyny?

    Cpu-Z

  • 3. Data: 2009-08-18 19:40:45
    Od: Brodi <m...@i...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:
> [...]
    jeśli to nie ma 512 MB ramu na pokładzie to nie ma się co dziwić,
    opcja nr 2 to padający dysk twardy - HDTUNE powie ci prawde

  • 4. Data: 2009-08-19 06:06:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2009 21:40:45 +0200, Brodi napisał(a):

    > jeśli to nie ma 512 MB ramu

    Faktycznie ma 256, ale porównując tempo pracy do np. PIII 200 wziąłem to
    pod uwagę. Tym niemniej będę rekomendował zwiększenie pamięci.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2009-08-19 10:14:41
    Od: diverek <d...@o...pl>

    Brodi pisze:

    > opcja nr 2 to padający dysk twardy - HDTUNE powie ci prawde

    Też bym to obstawiał. Mam podobny problem w starszym Gericomie, coraz
    więcej bad sectorów i lapek chodzi katastrofalnie wolno :/

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 6. Data: 2009-08-19 11:02:16
    Od: "adym" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" :

    > Faktycznie ma 256, ale porównując tempo pracy do np. PIII 200 wziąłem to
    > pod uwagę. Tym niemniej będę rekomendował zwiększenie pamięci.

    Ram to podstawa. 256MB to za mało dla XP. Minimum to 512. O ile tam jest
    XP(?)

  • 7. Data: 2009-08-19 20:53:37
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "adym" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" :

    > Ram to podstawa. 256MB to za mało dla XP. Minimum to 512. O ile tam jest
    > XP(?)

    Na 64MB ładnie lata :P Co prawda świeży system + Firefox i nic więcej, ale
    daje radę :P

    lamer

  • 8. Data: 2009-08-19 21:53:26
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponosi obniżone trwale taktowanie procka. Czy mogę mieć rację, jak to
    > sprawdzić i czy mogą być inne przyczyny?

    Sprawdź działanie przy wyjętej baterii.
    Zobacz w menedżerze zadań czy może coś obciąża?
    Co pracuje wolno? Otwieranie stron www czy filmy się zacinają?

    Feromon

  • 9. Data: 2009-08-19 21:55:57
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "diverek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Też bym to obstawiał. Mam podobny problem w starszym Gericomie, coraz
    > więcej bad sectorów i lapek chodzi katastrofalnie wolno :/

    Miałem problem podobny z Acerem, test dysku pokazywał prędkość
    10 razy mniejszą od normalnej. Jednak przyczyną była awaria baterii.
    Jakiś problem z przetwornicą i siało zakłócenia. Dodatkowym efektem
    było nie działanie touchpada.

    Feromon

  • 10. Data: 2009-08-20 07:01:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2009 23:53:26 +0200, Feromon napisał(a):

    > Sprawdź działanie przy wyjętej baterii.
    Sprawdzę.

    > Zobacz w menedżerze zadań czy może coś obciąża?
    Nie, nie ma tam nic obciążającego. Na kompie jest niewiele zainstalowanych
    programów.

    > Co pracuje wolno? Otwieranie stron www czy filmy się zacinają?
    Wolno dzieją się rzeczy związane z pracą OS-a: Okna sie otwierają ze
    zwłoką, pogramy wolno startują, reakcje na mysz opóźnione, długi czas
    ładowania systemu. Ogólne wrażenie mułowatości :) Filmy i otwieranie stron
    w normie.

    --
    Jacek