  • 1. Data: 2009-08-18 18:27:44
    Temat: Celeron 1.7 (Willamette) i anty-OC :)
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam taki procesorek jak w tytule i chcialbym wiedziec, czy moge, nie bojac
    sie o jego prawidlowe dzialanie, zmniejszyc mu napiecie (z 1.7V) tak by nie
    musial pracowac z pelna jego predkoscia, bo az tyle nie jest mi potrzebne?
    (Z logicznego pkt widzenia powinien spokojnie dzialac sobie na mniejszym
    taktowaniu i napieciu). Chcialbym zmniejszyc mu i taktowanie i napiecie,
    takie anty-OC :) Oczywiscie podejrzewam ze plyta musi miec troche funkcji
    umozliwiajacych takie operacje. Plyta do tego procesora to model Shuttla
    (model AV40SV1.0) na ukladzie VIA P4X266A.

    Dzieki za wypowiedzi

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-08-18 18:45:08
    Temat: Re: Celeron 1.7 (Willamette) i anty-OC :)
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Gamariel pisze:
> [...]
    > umozliwiajacych takie operacje. Plyta do tego procesora to model Shuttla
    > (model AV40SV1.0) na ukladzie VIA P4X266A.

    Mozesz. Tylko nie pytaj o ile, bo tego CI nikt nie powie.

  • 3. Data: 2009-08-18 20:55:50
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Wlasnie przegladam sobie taka aplikacje on-line "eXtreme Power Supply
    Calculator Lite v2.5" i tu wprowadzilem pewne informacje... czyli vcore cpu
    z 1.75V domyslnego zmienilem na 1.2V oraz zmienilem z 1.7GHz na 1.2GHz -
    oczywiscie o ile mobo mi na to pozwoli - a to sprawdze dopiero jutro, tak mi
    sie wydaje.

    Tych starszych procesorow nigdy wczesniej w ten sposob nie ustawialem... ja
    pracuje na pentium dual-core e5200 i wczesniej na e2140 i wiem, ze te
    procesory mozna spokojnie ustawiac na mniejszy vcore i nic sie specjalnego
    nie dzieje, o ile sie nie przesadzi, wowczas restart biosu i tyle. Ale z
    tymi starszymi intelami to nie wiem szczerze mowiac jak to jest, bo z reguly
    jak ktos kombinuje w biosie, to stara sie wyciskac ile wlezie ze sprzetu, a
    nie zmniejszac u niego pobor pradu haha...

    Gdyby ktos bawiacy sie w ten sposob intelami, tymi starszymi, moze cos
    jeszcze dopowiedzial bylbym wdzieczny... ja swoja droga za ten temat napewno
    sie wezme, jesli nie jutro to na dniach.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-08-18 22:04:56
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Gdyby ktos bawiacy sie w ten sposob intelami, tymi starszymi, moze cos
    > jeszcze dopowiedzial bylbym wdzieczny... ja swoja droga za ten temat
    > napewno sie wezme, jesli nie jutro to na dniach.

    trzeba pobawić się metodą prób i błędów. Swoją drogą tak downclockowany
    celek i tak będzie brał dużo więcej prądu od E5200 a przy tym zaoferuje
    wydajność może Pentiuma III 700. Wilamette i netburst to nie były zbyt
    szczęśliwe rozwiązania. Duży krok wstecz w historii procesorów intela po
    udanych Tualatinach do których intel powrócił z C2D.

  • 5. Data: 2009-08-18 22:21:01
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Celka 1700 nie da się spowolnić. Mnożnik FSB miał zablokowany na stałe 17x,
    a FSB niżej niż defaultowe 100MHz (400 QPB) już nie da się zejść. Conajwyżej
    można zmniejszyć vcore.
    A, cache L2 pewnie można wyłączyć w biosie :)

    > Duży krok wstecz w historii procesorów intela po udanych Tualatinach do
    > których intel powrócił z C2D.

    I jeszcze te poczatkowe pomysły Intela z s423 i RDRAM ...

  • 6. Data: 2009-08-19 15:08:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gamariel" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > troche funkcji umozliwiajacych takie operacje. Plyta do tego procesora to
    > model Shuttla (model AV40SV1.0) na ukladzie VIA P4X266A.

    Czytałem o przypadkach uszkodzenia się procesora. Niestety nie pamiętam
    gdzie to było, więc nie mogę zweryfikować.