  • 1. Data: 2009-08-19 00:33:45
    Temat: Zestaw komputerowy
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...pl>

    Witam, mam pytanie odnośnie zestawu komputerowego. Kiedyś były Optimusy,
    Adaksy itp., teraz z zestawów widzę jakieś parodie Vobisa. A może są inne,
    firmowe zestawy komputerowe? Szukam zestawu w cenie ok. 3000zł, procesor Intel
    (może quad), pamięć 3-4GB w dualu (system 32bitowy, więc nie wiem, czy jest
    sens ładować 4GB?), dysk wystarczy 500GB, grafika cicha (fajnie jakby była
    statycznie chłodzona), zasilacz min. 400W, bez monitora. No i dobra płyta
    (Intel, może Asus albo MSI). Możecie coś polecić? I już tłumaczę, dlaczego
    zestaw - zależy mi na gwarancji i niezawodności. Wiem, że za takie pieniądze
    mogę złożyć wszystko po kolei, ale nie zamierzam biegać z częściami po
    serwisach co kilka tygodni. Z góry dziękuję za sugestie, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-08-19 02:20:12
    Temat: Re: Zestaw komputerowy
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Wed, 19 Aug 2009 00:33:45 +0000 (UTC), Andrzej Kuća wrote:
> [...]
    > firmowe zestawy komputerowe? [..] Wiem, że za takie pieniądze
    > mogę złożyć wszystko po kolei, ale nie zamierzam biegać z częściami po

    Skad przeswiadczenie o niezwyklej niezawodnosci komputerow "markowych"?
    Gwarancja na poszczegolne "skladniki" komputera nie powinna w niczym
    ustepowac tej na caly zestaw (no moze oprocz koniecznesci samodzielnego
    demontazu uszkodzonej czesci, po uprzednim zdiagnozowaniu zrodla problemu).
    A komputery psuja sie raczej rzadko - nie trzeba z tego powodu panikowac.
    Marka Adax nadal istnieje, zmienl sie tylko producent posiadajacy prawa do
    nazwy: www.adax.pl
    www.ntt.pl
    www.actina.pl
    www.ptr.pl
    www.komputronik.pl
    Z serwisem firmy www.arno.pl mam niezbyt mile skojarzenia (choc od tego
    czasu moglo sie wiele zmienic:
    http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/browse_
    thread/thread/2be45408d07ba983
    ).
    W sklepach znajdziesz rowniez urzadzenia takich gigantow, jak Lenovo, HP,
    Dell, Fujitsu, Packard Bell.
    Jedyna zaleta jaka przychodzi mi do glowy sa ciekawe konstrukcje maszyn
    zachodnich koncernow umozliwiajace serwis bez uzycia srubokreta, czasami
    zapewniajace lepszy obieg powietrza. Niestety niestandardowe "puszki" oraz
    plyty glowne dopasowane do nich bardzo utrudniaja dostep do czesci
    zamiennych.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2009-08-19 06:04:40
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapewniajace lepszy obieg powietrza. Niestety niestandardowe "puszki" oraz
    > plyty glowne dopasowane do nich bardzo utrudniaja dostep do czesci

    Potwierdzam - mam Lenovo. Wszystko jest niestandardowe i upgrade komputera
    jest praktycznie niemożliwy. Dodatkowo wydajność z powodu optymalizacji jest
    niższa niż składaka.

    PC

  • 4. Data: 2009-08-19 08:53:55
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Wiem, że za takie pieniądze
    > mogę złożyć wszystko po kolei, ale nie zamierzam biegać z częściami po
    > serwisach co kilka tygodni. Z góry dziękuję za sugestie, pozdrawiam.

    Jeśli w składaku padnie np napęd optyczny, to jesteś jakiś czas bez napędu
    optycznego. Jeśli to samo zdarzy się w komputerze "firmowym" - jesteś
    pozbawiony całego komputera.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2009-08-19 08:59:21
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

> [...]

    >mogę złożyć wszystko po kolei, ale nie zamierzam biegać z częściami po
    >serwisach co kilka tygodni. Z góry dziękuję za sugestie, pozdrawiam.

    Ja mam kilkanaście sztuk nettopów Adaxa do celów biurowych,
    kilkanaście maszyn HP Compaq, kilkadziesiąt Delli, kilkanaście
    składaków różnej maści. Wszystkie psują sie podobnie. Róznia się
    główwnie warunkami gwarancji i tym że "firmówki" mają bardzij
    przemyślaną konstrukcję obudów/elementów pozwalającą na dostanie się
    do wnętrza bez wkrętaka. Zerknij sobiue np. na http://www.dell.pl i na
    ich konfigurator. Wybierz co chcesz i poszukaj firmy która ma w
    ofercie Della - będzie taniej niż na ich stronie ;-)

    Zdrówko

  • 6. Data: 2009-08-19 09:12:30
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 19 sierpień (środa), gdy o godzinie 2:33 *Andrzej Kuća* w pocie
    czoła naskrobał(a):

> [...]
    > mogę złożyć wszystko po kolei, ale nie zamierzam biegać z częściami po
    > serwisach co kilka tygodni. Z góry dziękuję za sugestie, pozdrawiam.

    Komputronik sprzedaję ze swoją nazwą komputery, Proline też sprzedaje
    komputery z jakąś nazwą itd...

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-08-19 11:09:35

  • 7. Data: 2009-08-19 09:33:23
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Michał pisze:

    > Jeśli w składaku padnie np napęd optyczny, to jesteś jakiś czas bez
    > napędu optycznego. Jeśli to samo zdarzy się w komputerze "firmowym" -
    > jesteś pozbawiony całego komputera.

    Właśnie Dell ma najlepsze warunki gwarancyjne możliwe do zapewnienia -
    NBD czyli następny dzień roboczy. Technik przyjeżdża po zgłoszeniu i
    robi na miejscu.

    Ps. Jeśli w składaku padnie płyta, to jesteś bez płyty przez okres
    naprawy gwarancyjnej trwającej średnio 14 dni roboczych w stosunku do np
    Della gdzie trwa to 1 dzień.

  • 8. Data: 2009-08-19 09:35:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BQB napisał(a):

    > Właśnie Dell ma najlepsze warunki gwarancyjne możliwe do zapewnienia -
    > NBD czyli następny dzień roboczy. Technik przyjeżdża po zgłoszeniu i
    > robi na miejscu.

    Owszem ma ale płaci sie za to tyle, że taniej wyszloby kupic i trzymac
    pod reka zapasowy komputer.

    j.

  • 9. Data: 2009-08-19 10:00:12
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-08-19 11:35, Użytkownik januszek napisał:

    > Owszem ma ale płaci sie za to tyle, że taniej wyszloby kupic i trzymac
    > pod reka zapasowy komputer.

    Jeśli masz w firmie 10 takich komputerów to owszem, opłaci się,
    jeśli tylko jeden to nagle przy tej metodzie zaczyna om kosztować
    dwa razy więcej a to już nie jest opłacalne.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-08-19 12:30:19
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-08-2009 o 02:33 Andrzej Kuća napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > mogę złożyć wszystko po kolei, ale nie zamierzam biegać z częściami po
    > serwisach co kilka tygodni. Z góry dziękuję za sugestie, pozdrawiam.

    Nie ma żadnych podstaw do kupowania firmowych komputerów. Tak jak pisali
    koledzy, psują się podobnie, mają niestandardowe części i o wiele większą
    cenę. Do tego "bezkonfliktowość" jest okupiona niższą wydajnością.

    Niekoniecznie trzeba samemu składać komputer. Na stronach sklepów są
    konfiguratory zestawów, można sobie dopasować, złożą nam i mamy cały
    komputer na gwarancji. Można również wybrać sobie już gotowe, takie
    pseudofirmowe, sklepowe zestawy.
    Nie polecam statycznie chłodzonej grafiki. Kupiłem dwie i powiedziałem -
    nigdy więcej.

    --
    Wiesław
    Opera Mail