  • 11. Data: 2019-10-07 17:35:08
    Temat: Re: Złącze 8 pin na skrętkę - mniejsze od RJ45
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 05.10.2019 um 23:24 schrieb Jakub Rakus:
> [...]
    >
    > Standardowe RJ45 (wtyk+gniazdo) jest jednak dość duże. Kiedyś jakiś tzw.
    > "przedstawiciel" pokazywał mi złączki o wielkości połowy RJ45, które
    > miały być dla nich alternatywą, ale nigdzie nie mogę teraz tego
    > namierzyć. Pamiętam, że wyglądały trochę jak RJ12 ale z 4 stykami na
    > każdej z dłuższych krawędzi.
    >
    > Po przeszukaniu ofert sklepów na chwilę obecną skłaniam się ku złączom
    > micro-match, tylko może się to słabo zaciskać na żyłach drutowych ze
    > skrętki.
    >
    > Może jednak ktoś rzuci czymś fajnym sprawdzonym?

    mogę rzucić, ale nie wiem, czy chcesz za to płacić :-)
    1. Lemo
    2. ODU
    3. Micro Sub-D
    4. Do różnych celów używam Molex Picoblades. Nie są ekranowane, ale
    małe. Mam w aparaturze takowe od 3 pinów, do 8. Ale są też dłuższe.

    Waldek

  • 12. Data: 2019-10-09 21:54:55
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 07.10.2019 o 17:35, Waldemar pisze:

    > mogę rzucić, ale nie wiem, czy chcesz za to płacić :-)
    > 1. Lemo
    > 2. ODU

    Czy ja wiem czy one mniejsze, wtyki na kabel po 3-4 cm długości.

    > 3. Micro Sub-D

    Te wyglądają bardzo fajnie, ale cena jakaś totalnie z kosmosu. 25zł za
    złącze jeszcze by mnie nie zdziwiło, ale 250zł? Do satelity to wkładają
    czy do Lambo dla szejka?

    > 4. Do różnych celów używam Molex Picoblades. Nie są ekranowane, ale
    > małe. Mam w aparaturze takowe od 3 pinów, do 8. Ale są też dłuższe.

    Znam, ale w zasadzie nie dają nic więcej ponad micro-matche, a i przy
    zarabianiu przewodu więcej roboty.

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2019-10-09 22:06:59
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > A tu jeszcze widze coś takiego:
    > https://cdn.ultimateconnector.com/download/dimension
    al/[PID%20106]%20DIM%20Micro%20Circular%20Wired.PDF

    > 9-pin, srednica ca 6.6mm.

    Wyglądają super, tylko kupić tego nie ma gdzie, na alli chińczyki mają
    jakieś podobne, ale niekoniecznie aż tak małe.

    Jakub Rakus

  • 14. Data: 2019-10-15 16:01:45
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.10.2019 um 21:54 schrieb Jakub Rakus:

    > Te wyglądają bardzo fajnie, ale cena jakaś totalnie z kosmosu. 25zł za
    > złącze jeszcze by mnie nie zdziwiło, ale 250zł? Do satelity to wkładają
    > czy do Lambo dla szejka?

    Nie wiem. My mieliśmy je w aparaturze na stacjach MIR i ISS ;-)
    Serio.

    > Znam, ale w zasadzie nie dają nic więcej ponad micro-matche, a i przy
    > zarabianiu przewodu więcej roboty.

    Wybór wtyków to największa szukanina. Np muszę wymienić kabel w pewnym
    urządzeniu. Za same wtyki muszę zapłacić 300EUR, do tego dochodzi
    jeszcze raz tyle, bo kabel kosztuje 20EUR za metr (15 metrów).
    Zastanawiam się, czy przynajmniej na kablu nie zaoszczędzić i dać
    2xCAT6. Potrzebuję 8 par ekranowanych.
    Bywa gorzej.
    A na serio, to przejrzyj katalogi mouser, farnell, digikey, reichelt i
    podobnych, może coś dobierzesz

    Waldek