    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Date: Mon, 10 Dec 2018 22:04:34 +0100

    Witam,

    Rozważam zmianę auta za jakiś czas, ale już muszę zacząć zbierać
    informacje. Lubię ciche i mocne maszyny, które da się naprawić bez
    większego problemu. Na nówkę mnie stać. Myślę o 4roletnim Mercu CLS 550
    4matic. Jest taka nagonka na Diesle, że trzeba kupić auto przyjazne dla
    środowiska :-D Nie chcę jednak wpakować się na minę. Poniżej moje
    wątpliwości, potwierdźcie lub rozwiejcie je.

    1. Auto posiada dwie turbiny więc przypuszczam, że można spodziewać się
    finansowych efektów specjalnych. W swoim życiu już 3x turbinę
    zajechałem. Żadna nie dotrwała 200-250 tys. km więc muszę prawdopodobnie
    uwzględnić koszt naprawy.

    2. Jeśli regeneracja powyższych - z praktyki wiem, że może się zdarzyć,
    że auto na regenerowanych już nie pojeździ bo ze sterownikiem nie będzie
    chciała tak współpracować jak nowa. Więc tu jest też jakieś ryzyko, choć
    może nie ogromne.

    3. Klimatyzacja - tam chyba już leją nowy czynnik? Czy koszt dopełnienia
    ubytków idzie w astronomiczne kwoty relatywnie do R-134a?

    4. Blacharka. Słyszałem, że Merc daje dupy i korozja po 5ciu latach nie
    jest niczym niezwykłym.

    5. Jaka jest trwałość automatu? Wydaje się, że przy dużej mocy może z
    tym być kiepsko.

    6. Często jest tak, że zdarzają się wady elektroniki charakterystyczne
    dla konkretnego modelu. Czy coś wiecie o tym modelu?

    7. Czy znacie jakieś inne mankamenty? Typu (autentycznie w jednym
    modelu), distronic łapie pobocze i potrafi gwałtownie przyhamować gdy
    krzak będzie się czaił by rzucić się pod koła itp :-) Albo duże koszty
    czegoś tam.

    Ponadto mam pytania natury ogólnej.

    1. W sieci publikowane są raporty spalania. Ponoć przy delikatnej
    jeździe miejskiej auto pali mniej niż 8l. Przy ostrzejszej 20l nie jest
    niczym niezwykłym. Jednakże przy tym pierwszym, to łzy ze śmiechu mi po
    plecach pociekły. Jaka jest prawda?

    2. Czym różni się klasa C od E? Wymiary mają podobne. Wyposażenie raczej
    też.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek