  • 41. Data: 2016-11-18 01:02:33
    Temat: Re: Znalezienie przerwy w kablu
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Kamil" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:o0kta7$kj3$2@node1.news.atman.pl...

    > Odezwał się "kulturalny" bufon. Zęby starłem w serwisie TV i w żadnym
    > telewizorze nie widziałem stopnia mocy WN na 2N3055, za to całą masę
    > wzmacniaczy akustycznych, w których właśnie siedziały. Jeśli twierdzisz,
    > ze
    > do telewizora zamiast np. BU208 mozna wsadzić 2N3055 to Ci nie uwierzę.

    Panie kolego.
    Romanowi może można to i owo zarzucić, ale na pewno nie to, że nie wie, o
    czym mówi.
    A od siebie dodam - to, że czegoś nie widziałeś, to nie znaczy, że nie
    istnieje.
    To ci tylko tyle powiem - wzmacniaczem Meluzyna/Kleopatra, pędziłem cewki
    odchylające poziomo w telewizorze Elektronika WL-100 i obraz był taki jak
    trzeba.
    A zgadnij, jakie tam są tranzystory w końcówce? :)

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 42. Data: 2016-11-18 01:06:37
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Elektronika WŁ100 - tranzystor odchylania GT905A - 60V, 7A germanowy.

    Ja wprawdzie tylko cewki, tego telewizora, ale wzmacniaczem hifi pędziłem i
    musiałem przykręcać głosność, bo się obraz za szeroki robił. Liniowość
    wprawdzie była deko niestabilna, ale to z tego powodu, że to była tylko
    chwilowa próba i efekt zależał nieco od ułożenia przewodów po drodze. Udało
    mi się jednak uzyskać obraz w zupełności nadający się do oglądania. KD502 w

  • 43. Data: 2016-11-18 15:48:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vernon pinkley" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik Kamil napisał:
    >Jakie jest napięcie na kineskopie w telewizorach turystycznych?
    >Przetwornica tam jest jednostopniowa 12V->15kV
    >Czy dwustopniowa 12V->150V 150V->15kV?

    Czesto jednostopniowa - uklad odchylania poziomego z 12V robi sie cala
    mase napiec, 15kV dla kineskopu, siatkowe, 30V do odchylania pionowego
    itp

    Tu np schemat monitora Neptun 150 - kiepskiej jakosci, ale widac, ze
    innych prze
    http://schematy.tripod.com/tv/neptun150.zip

    >Jak działają pastuchy elektryczne?

    Dawno nie rozbieralem, ale tu koncepcje mozliwe sa dwie. I trudno
    powiedziec, ktora lepsza ..

    J.

  • 44. Data: 2016-11-18 15:53:41
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > A ktokolwiek tu pisze o telewizorze, miernoto?

    "generatrorek WN zrobiony z trafa z starego TV"

    Czytałeś to bucu? Do tego się odnosiłem. Czy Twoje chamstwo wynika ze
    szkolenia moderatorów Elektrody? Bo tam działają wyjątkowe mendy. A Twoje
    zachowanie znamionuje prostaka. mozna wszystko ująć argumentami rzeczowymi,
    ale Ty stosujesz ataki personalne. Po co? Dowartościowujesz się w ten
    sposób?

    BZPZDR

  • 45. Data: 2016-11-18 16:00:55
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-09-20 o 15:12, Adam Wys
    > Próbowałem podłączyć do jednej żyły przebieg ok. 150 kHz i chodzić z
    > odbiornikiem, ale nawet na końcu kabla jest silny sygnał (tak samo po
    > podłączeniu do drugiej żyły). Widocznie zerwany jest tylko jeden przewód,
    > a pojemność między przewodami (albo pojemność samej przerwy) jest tak
    > duża, że się sprzęga...

    Doświadczenie pokazuje, że ADSL na linii telefonicznej działa nawet jak
    przerwana jest pętla prądu stałego.

    Więc raczej podłącz 50 Hz i próbuj takim wykrywaczem przewodów w ścianie.

  • 46. Data: 2016-11-18 16:01:17
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał:

    > Romanowi może można to i owo zarzucić, ale na pewno nie to, że nie wie, o
    > czym mówi.

    Doceniam wiedze Romana, ale jego zgryźgliwość i złosliwość nie pasuje do
    grupy dyskusyjnej. Różni ludzie zadaja pytania. Mają różną wiedzę. Również
    Ci odpowiadający. Ja przyjąłem, przyznaję punkt widzenia ograniczony do
    układu WN telewizora. Są jednak inne rozwiązania, co uświadomili mi inni
    grupowicze. Zrobili to jednak kulturalnie, bez wyzwisk i buractwa, jakie
    pokazuje Roman.

    Pzdr

  • 47. Data: 2016-11-18 18:06:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    >Odezwał się "kulturalny" bufon. Zęby starłem w serwisie TV i w żadnym
    >telewizorze nie widziałem stopnia mocy WN na 2N3055, za to całą masę
    >wzmacniaczy akustycznych, w których właśnie siedziały.

    To, ze nie widziales, nie znaczy ze bzdur nie napisales.
    I tu RoMan bardzo zasadnie odpowiedzial.

    J.

  • 48. Data: 2016-11-18 18:08:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" napisał:

    >Można naginać. Można zasilać napięciem 12V. Tylko jakie napięcie
    >uzyskasz po stronie wtórnej? Ja rozpatrywałem typowy układ mocy WN z
    >telewizora, a tam jest zasilanie 100 - 200V w zalezności od wielkości
    >i przekątnej kineskopu. A wtedy U z powielacza msz ok 15-25 KV. A co
    >uzyskasz przy zasilaniu 12V?

    Tylko ze jesli chodzi o WN, to jest przetwornica zaporowa/fly-wheel.

    I takie 100V 3055 prawdopodobnie osiagnie.
    200V juz nie powinien.

    J.

  • 49. Data: 2016-11-18 23:27:15
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > I takie 100V 3055 prawdopodobnie osiagnie.
    > 200V juz nie powinien.

    Tak mi mętnie chodzi po łbie, że było kilka odmian tegoż, różniących się
    głównie tym napięciem właśnie...?

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 50. Data: 2016-11-19 00:07:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, November 18, 2016, 3:48:43 PM, you wrote:

    [...]

    > Dawno nie rozbieralem, ale tu koncepcje mozliwe sa dwie. I trudno
    > powiedziec, ktora lepsza ..

    W pastuchach zasilanych z 12V jest przetwornica ładująca kondensator
    do napięcia kilkuset woltów a za tym transformator w.n. na rdzeniu
    z blach, włączany zazwyczaj tyrystorem.
    W pastuchach jest ograniczona (prawem!) energia pojedynczego
    wyładowania, stąd najtaniej jest to zrobić na przetwornicy ładującej
    kondensator do ściśle określonego napięcia.

    --
    Best regards,
    RoMan