  • 31. Data: 2016-11-16 11:44:34
    Temat: Re: Znalezienie przerwy w kablu
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-11-16 11:36, Dariusz Dorochowicz wrote:
    (ciap)
    > Łojejku, a dlaczego nie? Co przeszkadza, bo nie widzę zupełnie związku.
    > Poza tym, że 2N3055 to jednak tranzystor ogólnego przeznaczenia, a nie
    > "dedykowany do audio". Taka raczej próba co się da wycisnąć z
    > technologii, a że wyszła przyzwoicie, no to w różnych miejscach można go
    > spotkać. Nie tylko w audio i zasilaczach liniowych. ZTCP to chyba nawet
    > jakieś oświetlenie kolejowe (świetlówki w wagonach) było na nich zrobione.

    Było i w autobusach tyż!

    Włodek

  • 32. Data: 2016-11-16 13:19:07
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    > Łojejku, a dlaczego nie? Co przeszkadza, bo nie widzę zupełnie związku.
    > Poza tym, że 2N3055 to jednak tranzystor ogólnego przeznaczenia, a nie
    > "dedykowany do audio". Taka raczej próba co się da wycisnąć z

    To niezbyt może szybka, ale odporna na wtórne przebicie mesa...

> [...]
    > jakieś oświetlenie kolejowe (świetlówki w wagonach) było na nich zrobione.

    ...może właśnie ta odporność? To chyba jedyny tranzystor, do spółki z KD502,
    którego nie udało mi się trafić padniętego. Nie mówię, że nie padają,
    wszystko da się zniszczyć, ja jednak nie trafiłem. Czyli - małoobsługowy,
    cenna sprawa. Wytrzymał mi nawet żywe zwarcie zasilacza (full wysterowanie z
    uszkodzonego drivera), z rozgrzaniem się rezystora emiterowego do
    jasnopomarańczowego (0.22 Ohm, 5 W). Grzał się jakieś pół minuty, nawet się
    ciepły nie zrobił, no, na radiatorze był.
    Podobno niektórzy robili na nim wzmacniacze mocy KF na niższe pasma.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 33. Data: 2016-11-16 14:08:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kamil,

    Wednesday, November 16, 2016, 4:39:51 AM, you wrote:

    > Dlatego, że ma za małą moc. A co z 2N3055? Tranzystor w ukladzie mocy WN to
    > musi być dedykowany wysokonapięciowy i szybki. Typu np. BU 208. Z całą
    > pewnościę nie tranzystor przeznaczony do stopni mocy audio.

    Co Ty za bzdury opowiadasz?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2016-11-16 15:49:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F." napisał:
    >Dlatego, że ma za małą moc.

    A jakiej mocy trzeba do usmazenia 1 mm szesciennego plastiku ?

    > A co z 2N3055? Tranzystor w ukladzie mocy WN to musi być dedykowany
    > wysokonapięciowy i szybki. Typu np. BU 208. Z całą pewnościę nie
    > tranzystor przeznaczony do stopni mocy audio.

    No to wyprodukuje nie 20kV, ale 10kV - myslisz, ze nie wystarczy do
    zaiskrzenia ?

    Poza tym - widzialem kiedys 14 calowy telewizor marki Vela (203?)
    samorobka, gdzie ktos wsadzil KD503, i dzialalo.
    To jest w miare odpowiednik 3055 - 150W, 20A, 80V, 2MHz.

    Prawde mowiac, to mnie troche dziwilo jakim cudem dzialalo, te 80V to
    troche malo ... ale obraz byl poprawny.

    J.

  • 35. Data: 2016-11-17 16:40:33
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "John Smith" napisał:

    > W prehistorycznych czasach dokładnie w takiej konfiguracji robiłem
    > generator WN, z trafa od Neptuna 625 i 2N3055. Zasilanie z około 12V.

    Można naginać. Można zasilać napięciem 12V. Tylko jakie napięcie uzyskasz po
    stronie wtórnej? Ja rozpatrywałem typowy układ mocy WN z telewizora, a tam
    jest zasilanie 100 - 200V w zalezności od wielkości i przekątnej kineskopu.
    A wtedy U z powielacza msz ok 15-25 KV. A co uzyskasz przy zasilaniu 12V?

    Pzdr

  • 36. Data: 2016-11-17 19:35:42
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Co Ty za bzdury opowiadasz?

    Odezwał się "kulturalny" bufon. Zęby starłem w serwisie TV i w żadnym
    telewizorze nie widziałem stopnia mocy WN na 2N3055, za to całą masę
    wzmacniaczy akustycznych, w których właśnie siedziały. Jeśli twierdzisz, ze
    do telewizora zamiast np. BU208 mozna wsadzić 2N3055 to Ci nie uwierzę.

    Pzdr

  • 37. Data: 2016-11-17 20:59:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kamil,

    Thursday, November 17, 2016, 7:35:42 PM, you wrote:

> [...]
    > do telewizora zamiast np. BU208 mozna wsadzić 2N3055 to Ci nie uwierzę.

    A ktokolwiek tu pisze o telewizorze, miernoto?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2016-11-17 21:45:17
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ze
    > do telewizora zamiast np. BU208 mozna wsadzić 2N3055 to Ci nie uwierzę.

    Coś nie tak z tymi zębami...
    Elektronika WŁ100 - tranzystor odchylania GT905A - 60V, 7A germanowy.

    --
    Desoft

  • 39. Data: 2016-11-17 22:38:53
    Od: vernon pinkley <v...@g...com>

    użytkownik Kamil napisał:

    > Można naginać. Można zasilać napięciem 12V.

    Jakie jest napięcie na kineskopie w telewizorach turystycznych?
    Przetwornica tam jest jednostopniowa 12V->15kV
    Czy dwustopniowa 12V->150V 150V->15kV?

    Jak działają pastuchy elektryczne?

  • 40. Data: 2016-11-18 00:32:25
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 17-11-2016 16:40, Kamil wrote:

> [...]
    > telewizora, a tam jest zasilanie 100 - 200V w zalezności od wielkości i
    > przekątnej kineskopu. A wtedy U z powielacza msz ok 15-25 KV. A co

    Uzyskałem napięcie 70kV. Zbudowałem jonizator powietrza, działał kilka
    lat, gdy zorientowałem się, że tę gadkę pseudoekologów (i -szamanów)
    o jonach ujemnych w powietrzu można o kant 4 liter potłuc. Jedynym
    efektem było większe zakurzenie pokoju.
    Kłębek waty przyciągał z 20 cm, licząc od dołu elektrody, także "dawał".
    K.