  • 31. Data: 2017-10-16 12:28:10
    Temat: Re: Znikający obraz z DisplayPort-u (DP)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-10-16 o 08:51, J.F. pisze:

    >Przy ekranie laptopa tak (podobno, nie sprawdzałem) działa. Jak masz
    >więcej monitorów to ekran laptopa i VGA działa na intelu, a cyfrowe
    >na
    >dodatkowej. I od razu widać na zużyciu prądu - bateria znacznie
    >szybciej
    >się rozładowuje.

    Opis tego byl tak tajemniczy, ze nic pewnego powiedziec sie nie dalo.
    Druga karta miala sie aktywowac automatycznie dla niektorych
    aplikacji.
    Nie bardzo to sobie wyobrazam - polowa okienek w jednej karcie, polowa
    w drugiej ?

    Byla tez opcjonalna ... czyli system mogl dzialac bez niej, a gniazd
    mial tyle samo.
    MIeliby przelaczane wyjscia video miedzy kartami?
    W sumie - czemu nie.

    Zgaduje, ze to jednak bylo tak, ze pamiec RAM byla w komputerze jedna,
    w niej wydzielony obszar do grafiki, za wyswietlanie z niej odpowiadal
    chipset intela,
    ale do rysowania w niej byly dwa akceleratory - jeden w chipsecie
    intela, drugi dodatkowy.

    O, windows pokazuje karty Intel HD Graphics 4000 i AMD Radeon HD
    7670M, te druga wylaczam i nic sie nie dzieje, dwa monitory nadal
    pracuja...

    J.

  • 32. Data: 2017-10-16 14:04:58
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-10-16 o 12:28, J.F. pisze:

> [...]
    > chipset intela,
    > ale do rysowania w niej byly dwa akceleratory - jeden w chipsecie

    Raczej jednak nie, bo u mnie pracują równolegle obie karty - jak
    pisałem. Cyfrowe (ze stacji dokującej) na nVidii a VGA i ekran laptopa
    na Intelu. Chyba nie próbowałem odpalać na portach laptopa wszystkich
    wyjść i ekranu, ale HDMI leci normalnie z Intela IODP. Jakoś tak całkiem
    sensownie to wszystko działa.

    > O, windows pokazuje karty Intel HD Graphics 4000 i AMD Radeon HD 7670M,
    > te druga wylaczam i nic sie nie dzieje, dwa monitory nadal pracuja...

    U mnie jak wyłączyłem intela to po restarcie chyba też był obraz na obu
    wyjściach, tzn na ekranie laptopa i chyba nawet na VGA (a może jednak na
    cyfrowym?), ale że parę lat minęło to nie pamiętam jak to faktycznie
    było. A teraz sprawdzać nie mam ochoty.

    Pozdrawiam

    DD

  • 33. Data: 2017-10-17 14:47:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    > Na którejś grupie wrzucono link do ujęcia, gdzie użyszkodnik wlepia
    > gały w 4 monitory, ciekawostką jest, w jakim ustawieniu
    > "meblowo-kierunkowym":

    Nie znam, więc pogdybam.

    > 1. na wprost
    > 2. z lewej
    > 3. z prawej
    > 4. i... ? Zgadujcie!

    Na logikę wypadało by z tyłu lusera, ale kojarząc niezwykłość niektórych
    układów, to bym czwarty umieścił w górze, ale jako, że to raczej mało
    wygodne, to bym dał łatwiejsze w kręceniu głową - pod spodem...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 34. Data: 2017-10-18 00:34:40
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-17 o 14:47, HF5BS pisze:
    > kojarząc niezwykłość niektórych układów, to bym czwarty umieścił w
    > górze, ale jako, że to raczej mało wygodne, to bym dał łatwiejsze w
    > kręceniu głową - pod spodem...

    Był nad głównym, co (nie wiem czemu) wprawiło w owym wątku wielu
    dyskutujących w spore zdumienie. Nie pamiętam już, czy (tak jak bym to
    zrobił) był on nachylony tak, aby widzieć ekran prostopadle do jego
    powierzchni?

    Dlaczego uważasz, że na górze to "mało wygodne"? Wydaje mi się, że
    łatwej spojrzeć (zapewne raczej tylko od czasu, do czasu) w górę, niż
    wpychać któryś z monitorów sobie między nogi...

  • 35. Data: 2017-10-18 08:04:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Oct 2017 00:34:40 +0200, JaNus napisał(a):

> [...]
    > dyskutujących w spore zdumienie. Nie pamiętam już, czy (tak jak bym to
    > zrobił) był on nachylony tak, aby widzieć ekran prostopadle do jego

    Jeszcze kwestia myszkowania - 4 monitory tej samej wielkosci i
    rozdzielczosci rozmieszczone w prostokat 2x2 obsluguje sie naturalnie.
    4 obok siebie ... nie uzywalem - chyba trzeba miec szeroka podkladke
    :-)

    A jakies takie uklady z lukami, to winda ma klopoty :-)

    J.

  • 36. Data: 2017-10-18 14:41:17
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Dlaczego uważasz, że na górze to "mało wygodne"? Wydaje mi się, że

    Kwestia osobnicza, mnie by łeb rozbolał i dostałbym pewnie vertigo (zawrotów
    głowy).

    > łatwej spojrzeć (zapewne raczej tylko od czasu, do czasu) w górę, niż
    > wpychać któryś z monitorów sobie między nogi...

    To też zależy od obecnego zadania, rzeczywiście, czasem wygodniej spojrzeć w
    górę, a czasem w dół, ale, to takie moje trochę zboczenie zawodowe, różne
    przyrządy pomiarowe różnie wygodnie było obserwować, nie zawsze na górę na
    stojak dało się wtargać. A czasem z góry mierząc nie zawsze dało się
    przyrząd postawić na podłodze. A jak wybór był, to jak wspomniałem, zależy
    od sytuacji. Częściowo też to kwestia przyzwyczajenia. Niekiedy wymuszana
    długością przewodów pomiarowych, albo kabla zasilającego.

  • 37. Data: 2017-10-26 12:22:36
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > To widac polepszyli, ja pamietam problemy - hdmi, vga, a trzech
    > ekranow jakos nie ma.

    Właśnie mam na biurku laptopa z prockiem 4 generacji. Ekran laptopa i
    dwa monitory zewnętrzne, jeden na VGA, drugi na cyfrowym, działa
    wszystko na jednym Intelu. Tak zresztą pisali że tak ma być. Jak jeszcze
    gdzieś pod rękę wpadnie drugi monitor z cyfrówką to jeszcze tak
    sprawdzę, ale swojego nie chce mi się odłączać.

    Pozdrawiam

    DD