  • 21. Data: 2017-10-16 00:22:53
    Temat: Re: Znikający obraz z DisplayPort-u (DP)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Oct 2017 20:28:50 +0200, JaNus napisał(a):

    > Po dojrzałym namyślę widzę to, co mi dotąd umykało, no i (jak
    > wspominałem) poszedłem inną, owocniejszą drogą. Port VGA i DP wiszą na
    > tej samej karcie, i *chyba* ona i tak nie obsłużyłaby dwu-monitorowości
    > (pełnej, a nie "klonowej").

    Nie wiemy co masz za karte, ale w laptopach to normalne. Jest
    dwumonitorowosc. Ale trojmonitorowosci to juz raczej nie ma, mimo
    dwoch gniazd i ekranu laptopa.

    > Ale czemu DP się wyłączał po załadowaniu
    > startowych sekwencji OS-a, to już nie dojdę, bo przejściówkę oddałem.

    IMO - bo ja windows niedbale obslugiwal.
    Istone mi sie wydaje, ze jej nawet nie znajdowal, wiec trudno o
    rozdzielczosciach mowic.

    > Natomiast jest na pokładzie karta druga, z jednym tylko wyjściem: DVI-D,
    > i przejściówka na HDMI jest nawet dość tania (acz ja przepłaciłem, bo mi
    > się spieszyło). I teraz już mam dwa pełnogębne pulpity.

    DVI-D ponoc ma dzwiek ... i co, dziala, czy kabelkim mini-jack ?

    > Ta joj, toć nie wiem, jak się w 10-ce uruchamia ten tryb. Czy podobnie
    > jak w XP?

    A nie, niespodzianka - nie da sie.
    tzn sa dwa sposoby - ale wymagaja dzialajacego windows
    https://support.microsoft.com/pl-pl/help/12376/windo
    ws-10-start-your-pc-in-safe-mode

    Jest i trzecia metoda - jak sie G10 trzy razy nie uruchomi, to sam
    wystartuje awaryjnie, wiec trzeba trzy razy przerwac :-)

    J.

  • 22. Data: 2017-10-16 03:35:15
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-16 o 00:22, J.F. pisze:
    > DVI-D ponoc ma dzwiek ...

    Gdzieś usłyszałem, że dźwięku ona nie przenosi, ale jam nie expert...
    Aha, w Wikipedii:
    Niektóre karty graficzne posiadają możliwość przełączenia się w tryb
    HDMI używając złącza DVI co pozwala na przesyłanie dźwięku, jednak nie
    jest to zgodne ze standardem i wymaga zastosowania przejściówki DVI -> HDMI
    Koniec cytatu

    > i co, dziala, czy kabelkim mini-jack ?

    ano to drugie.

    > jak sie G10 trzy razy nie uruchomi, to sam wystartuje awaryjnie, wiec
    > trzeba trzy razy przerwac :-)

    Czy G10 znaczy g***no dziesiąte? ;-)

    Zaś co do:
    https://support.microsoft.com/pl-pl/help/12376/windo
    ws-10-start-your-pc-in-safe-mode
    - to wartościowa rzecz, aby ją zachować wklejam do swojego posta, bo
    wtedy mogę go odnaleźć w folderze Thunderbirda "wysłane". Nie wiem
    czemu, ale jego wyszukiwarka ma mocno ograniczone możliwości w folderach
    grup: nie wyszukuje "po treści"! Niedoróbka, czy też są ku temu ważkie
    powody?

  • 23. Data: 2017-10-16 08:40:44
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Nie wiemy co masz za karte, ale w laptopach to normalne. Jest
    > dwumonitorowosc. Ale trojmonitorowosci to juz raczej nie ma, mimo
    > dwoch gniazd i ekranu laptopa.

    Ale co też opowiadasz. Od 4 generacji iX masz już 3 ekrany na samym
    procku, a w starszych też można było, tylko trzeba było dwie karty mieć.
    Ja mam 3 generację, podłączone 2 monitory i ekran laptopa. Czwartego
    monitora nie podłączam, bo już byłby mało użyteczny (i tak głową muszę
    machać na boki), ale sprawdzałem - działa. A wystarczy jedno
    przestawienie i Windows już widzi tylko jedną kartę. ZTCP nawet nie
    informuje że jest druga.

    > IMO - bo ja windows niedbale obslugiwal.
    > Istone mi sie wydaje, ze jej nawet nie znajdowal, wiec trudno o
    > rozdzielczosciach mowic.

    > DVI-D ponoc ma dzwiek ... i co, dziala, czy kabelkim mini-jack ?

    Ja jeszcze dźwięku przez DVI nie słyszałem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 24. Data: 2017-10-16 08:51:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Oct 2017 08:40:44 +0200, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

    > Ale co też opowiadasz. Od 4 generacji iX masz już 3 ekrany na samym
    > procku, a w starszych też można było, tylko trzeba było dwie karty mieć.

    To widac polepszyli, ja pamietam problemy - hdmi, vga, a trzech
    ekranow jakos nie ma.

> [...]
    > machać na boki), ale sprawdzałem - działa. A wystarczy jedno
    > przestawienie i Windows już widzi tylko jedną kartę. ZTCP nawet nie

    Nie patrzylem, ale istotnie chyba jedna karta.

    Ba - Dell sie chwalil ze ma dwie karty, ta druga wlaczana
    automatycznie w miare potrzeby ... o ile zrozumialem to raczej
    ko-procesor graficzny.

    > Ja jeszcze dźwięku przez DVI nie słyszałem.

    wiki cos pisze, ze dodali w niektorych wersjach.

    J.

  • 25. Data: 2017-10-16 09:01:10
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 16 Oct 2017 08:51:44 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To widac polepszyli, ja pamietam problemy - hdmi, vga, a trzech
    >ekranow jakos nie ma.

    Na jakimś Z-Booku HP ze stacją dokującą to 2x HDIM/DP, 1x VGA plus
    ekran laptopa
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 26. Data: 2017-10-16 09:11:16
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-10-16 o 08:51, J.F. pisze:

    > To widac polepszyli, ja pamietam problemy - hdmi, vga, a trzech
    > ekranow jakos nie ma.

    Ba, zobacz:
    http://accessories.ap.dell.com/sna/productdetail.asp
    x?c=au&l=en&s=dhs&cs=audhs1&sku=452-11522

    > Nie patrzylem, ale istotnie chyba jedna karta.
    >
    > Ba - Dell sie chwalil ze ma dwie karty, ta druga wlaczana
    > automatycznie w miare potrzeby ... o ile zrozumialem to raczej
    > ko-procesor graficzny.

    Przy ekranie laptopa tak (podobno, nie sprawdzałem) działa. Jak masz
    więcej monitorów to ekran laptopa i VGA działa na intelu, a cyfrowe na
    dodatkowej. I od razu widać na zużyciu prądu - bateria znacznie szybciej
    się rozładowuje.

    > wiki cos pisze, ze dodali w niektorych wersjach.

    Może... Ale ja nie widziałem - nie słyszałem w urządzeniu. Z tym, że ja
    DVI nie lubię - wielkie to, sztywne, ciężkie... Właśnie kupiłem
    przejściówki na HDMI żeby w razie czego łatwiej używać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 27. Data: 2017-10-16 09:13:51
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 16.10.2017 o 08:51, J.F. pisze:

    > To widac polepszyli, ja pamietam problemy - hdmi, vga, a trzech
    > ekranow jakos nie ma.

    Nic nie polepszyli. Żeby mieć 3 ekrany jednocześnie, to trzeba mieć
    odpowiedni chipset i procek. O ile z prockiem nie ma problemu, bo teraz
    nawet najtańsze Intele obsługują 3 monitory, to najtańsze chipsety (np.
    H110) mają ograniczenie do 2 monitorów jednocześnie, nawet jak masz 3
    wyjścia na płycie.

    Na stronie intela można to łatwo sprawdzić (# of Displays Supported):
    https://ark.intel.com/compare/90591,90587,90595,9058
    8,90592,90590,98085,98083,90584,90583

  • 28. Data: 2017-10-16 09:28:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Oct 2017 09:01:10 +0200, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > Na jakimś Z-Booku HP ze stacją dokującą to 2x HDIM/DP, 1x VGA plus
    > ekran laptopa

    Ale dzialaja wszystkie naraz, czy jak podlaczysz 3 dodatkowe monitory
    to sie okaze, ze niezbyt ?

    J.

  • 29. Data: 2017-10-16 10:48:04
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 16 Oct 2017 09:28:15 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale dzialaja wszystkie naraz, czy jak podlaczysz 3 dodatkowe monitory
    >to sie okaze, ze niezbyt ?
    >
    >J.
    Kolega pracował na czterech na raz: 2xDP,1xVGA,1xLaptop, ja bez
    laptopa bo trzy mi starczały. Inna rzecz że na taką zabawę trzeba
    sporo miejsca bo monitory warto ustawić półkoliście, aby odległość
    oko-monitor była do każdego taka sama.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 30. Data: 2017-10-16 12:04:18
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-16 o 10:48, Grzegorz Krukowski pisze:
    > na taką zabawę trzeba sporo miejsca bo monitory warto ustawić
    > półkoliście, aby odległość oko-monitor była do każdego taka sama.

    Na którejś grupie wrzucono link do ujęcia, gdzie użyszkodnik wlepia
    gały w 4 monitory, ciekawostką jest, w jakim ustawieniu
    "meblowo-kierunkowym":
    1. na wprost
    2. z lewej
    3. z prawej