  • 181. Data: 2013-11-09 17:59:30
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: "Karolik" <n...@j...pl>

    news:1f4ilxowan7bi.dlg@myjk.org...
    > Sat, 26 Oct 2013 15:27:09 +0200, RoMan Mandziejewicz

    > Sygnalizuję jeśli to ma wg mnie sens -- głównie po to, by ułatwić jazdę
    > tym
    > kierowcom, którzy chcą na skrzyżowanie wjechać. By nie musieli czekać na
    > co zrobię, a nie dlatego że jestem do tego zobligowany przez przepisy.
    > Zjazdu ze skrzyżowania NIE TRZEBA sygnalizować, bo to zwykły zjazd ze
    > skrzyżowania a nie manewr skrętu w rozumienu PoRD.
    > --
    > Pozdor Myjk

    Większej bzdury już dawno nie było na tej grupie.
    Czy ty masz PJ ?
    Ty nie masz pojęcia co to znaczy zmiana kierunku jazdy.
    Jak już wjechałeś na rondo to masz tylko dwa kierunki :
    jazda na wprost, czyli wokół ronda lub zjazd z ronda, czyli skręt w prawo.
    PoRD nakłada obowiązek sygnalizacji zamiaru zmiany kierunku
    jazdy i ma to trwać odpowiednio dlugo.
    Czyli zjazd z ronda MUSISZ sygnalizować.
    Cały czas mówimy o rondzie bez sygnalizacji i bez wyznaczonych pasów
    nakazujących jazdę w odpowiednim kierunku.

  • 182. Data: 2013-11-10 02:02:14
    Od: "Karolik" <b...@j...pl>

    > Przejazd przez obszar skrzyżowania to nie jest
    > typowa jazda po łuku, a zjazd ze skrzyżowania nie równa się automatycznie
    > skrętowi. Przecież jeśli pominąć konieczność pokręcenia kierownicą jaki
    > wymusza na mnie wyspa centralna, jadę prosto.

    Tak jest, zgadza się, jedziesz prosto, wokół wyspy. Kierunek jazdy jest na
    wprost. A jak zjeżdżasz z ronda to kierunek jest w prawo. I ty twierdzisz że
    ty nie skręcasz.
    No to ciekawego dowodu dostarczyleś. Chyba przypadek dla lekarza.

    > Dlatego po raz kolejny
    > powtarzam, jeśli masz wątpiwości usuń tą problematyczną wyspę, skasuj
    > nawet
    > wszystkie znaki i przejedź. To takie proste.

    Oczywiście, że proste. Przejazd przez rondo jak i przez zwykłe skrzyżowanie
    zazwyczaj jest prosty, gdy nie mam pomyłek w oznakowaniu.
    Tylko po usunięciu ruchu okrężnego inaczej będzie się sygnalizować kierunki,
    inne będą zasady ustalania pierwszenstwa. Bo rondo to nie to samo co zwykle
    skrzyżowanie.

    > Co do jednego mogę się zgodzić. KW nakazuje użycie prawego kierunkowskazu
    > przypadku ZJAZDU z ronda, ale nie dlatego że jest to skręt w prawo. Ot, po
    > prostu, tak nakazuje przy zjeździe z SoRO. Ja wiem czemu, by przyśpieszyć
    > jazdę -- inni się doszukają tutaj skrętu w prawo.

    Dlaczego ty nie widzisz skrętu w prawo ? Sam napisałeś, że jadąc rondem
    kierunek jazdy jest na wprost. To zjazd z ronda musi być w prawo.

    > Dla mnie stosunkowo
    > ważna jest sygnalizacja manewru "w lewo" PRZED skrzyżowaniem, ponieważ
    > umożliwia mi podjęcie decyzji czy chcę jechać za tym pojazdem, czy lepiej
    > jednak zmienić pas na sąsiedni (bo jadę przez skrzyżowanie "prosto").

    Wprowadzasz przed rondem sygnalizacje zamiaru zmiany kierunku w przyszłości
    (po przejechaniu odcinka ronda czasami dość długiego). PoRD tego nie
    przewiduje.
    Wszyscy wiedzą, że aby wjechać na rondo musisz skręcić w prawo,
    więc sygnalizowanie kierunkowskazem przed rondem może tylko oznaczać
    zamiar zmiany pasa już, teraz, a nie w jakiejś tam odleglej przyszłości.

    > I co
    > z tego że za chwilę być może ten kierunkowskaz zniknie po wjeździe na SoRO
    > -- ja już wiem jaki zamiar miał kierowca przede mną i więcej mi nie
    > potrzeba wiedzieć. Wiem że skręca w lewo lub zawraca. Jeśli dla Ciebie to
    > jest głupota...
    > --
    > Pozdor Myjk

    Jeżeli kierunkowskaz "zniknie" po wjeździe na SoRO to oznacza to tylko tyle,
    że kierowca nie ma zamiaru zmieniać ani kierunku, ani pasa, czyli jedzie
    wokół wyspy po tym samym pasie. Nic więcej nie znaczy.

  • 183. Data: 2013-11-10 09:45:09
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-11-10 02:02, Karolik pisze:
    > inne będą zasady ustalania pierwszenstwa. Bo rondo to nie to samo co zwykle
    > skrzyżowanie.

    A niby jak mogą się zmienic te zasady?
    Nie pisz bzdur, najpierw zapoznaj się z PoRD.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 184. Data: 2013-11-10 10:12:32
    Od: "Karolik" <g...@j...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A niby jak mogą się zmienic te zasady?
    > Nie pisz bzdur, najpierw zapoznaj się z PoRD.
    > Akarm

    Ja już o tym pisałem w poscie 8 listopada 2013 07:09,
    ale specjalnie dla ciebie powtórzę :
    Jest zasadnicza różnica w "ruchu" na zwykłym skrzyżowaniu i na rondzie.
    Jak już obaj kierowcy znajdują się na rondzie, każdy na innym pasie,
    to o pierwszeństwie decyduje art. 22 o zmianie kierunku lub pasa.
    Na zwykłym skrzyżowaniu, jeżeli obaj kierowcy są na skrzyżowaniu
    to o pierwszeństwie nadal decyduje oznakowanie przed skrzyżowaniem
    lub reguła prawej strony przy braku oznakowania.

  • 185. Data: 2013-11-10 11:11:09
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-11-10 10:12, Karolik pisze:
    > Jak już obaj kierowcy znajdują się na rondzie, każdy na innym pasie,
    > to o pierwszeństwie decyduje art. 22 o zmianie kierunku lub pasa.

    Czyżbyś uważał, że na klasycznym skrzyżowaniu art. 22 już nie obowiązuje?
    Powtórzę: nie pisz bzdur. Zapoznaj się z PoRD.

    > Na zwykłym skrzyżowaniu, jeżeli obaj kierowcy są na skrzyżowaniu
    > to o pierwszeństwie nadal decyduje oznakowanie przed skrzyżowaniem
    > lub reguła prawej strony przy braku oznakowania.

    Na skrzyżowaniach z ruchem okrężnym oznakowanie przed skrzyżowaniem nie
    obowiązuje? Reguła prawej strony też nie obowiązuje?
    Wyobraź sobie, że te same zasady obowiązują na *każdym* skrzyżowaniu.
    Zatem powtórzę kolejny raz: nie pisz bzdur. Zapoznaj się z PoRD.
    Ze szczególnym uwzględnieniem art. 22.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 186. Data: 2013-11-11 08:01:04
    Od: "Karolik" <g...@d...pl>

    > Czyżbyś uważał, że na klasycznym skrzyżowaniu art. 22 już nie obowiązuje?
    > Powtórzę: nie pisz bzdur. Zapoznaj się z PoRD.

    Czytaj bardziej uważnie, bo wyciągasz niezasadne wnioski.
    Ja nigdzie nie pisałem tak jak mi wmawiasz. Oczywiście, że art. 22 też
    obowiązuje.

> [...]

    Czytaj bardziej uważnie, bo wyciągasz niezasadne wnioski.
    Ja nigdzie nie pisałem tak jak mi wmawiasz.
    Napisałem wyraźnie
    "JAK JUŻ OBAJ KIEROWCY ZNAJDUJĄ SIĘ NA RONDZIE"
    a później :
    "JEŻELI OBAJ KIEROWCY SĄ NA SKRZYŻOWANIU",
    i pisałem o różnicy w określeniu pierwszeństwa TYLKO NA PODSTAWIE ZNAKÓW,
    bo tu występuje różnica. Nie pisałem o art. 22, bo on oczywiście
    obowiązuje i tu i tu, zarówno przed skrzyżowaniem jak i na skrzyżowaniu
    jakiekolwiek by ono nie było.

    > Wyobraź sobie, że te same zasady obowiązują na *każdym* skrzyżowaniu.

    Nic nowego nie odkryłeś. Gdybyś czytał post bez pośpiechu to wyciągnąłbyś
    prawidłowe wnioski.

    > Zatem powtórzę kolejny raz: nie pisz bzdur.
    >
    > Akarm

    Zatem powtórzę kolejny raz : CZYTAJ BEZ POŚPIECHU.

  • 187. Data: 2013-11-11 08:10:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-10 11:11, Akarm pisze:
    > Reguła prawej strony też nie obowiązuje?

    NA rondzie? Nie obowiązuje, tak jak i nie obowiązuje NA każdym innym
    skrzyżowaniu. Reguła prawej strony obowiązuje przy wjeżdżaniu na
    skrzyżowanie.

    --
    Liwiusz

  • 188. Data: 2013-11-11 09:08:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Nov 2013 08:10:07 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > NA rondzie? Nie obowiązuje, tak jak i nie obowiązuje NA każdym innym
    > skrzyżowaniu. Reguła prawej strony obowiązuje przy wjeżdżaniu na
    > skrzyżowanie.

    Bacznosc!

    Na rondzie regula prawej reki jak najbardziej obowiazuje, tylko ze u
    nas sa tylko ronda, gdzie na kazdym wjezdzie jest "ustap
    pierwszenstwa".

    Ale trzeba na to zwracac uwage, bo kiedys drogowcy moga nas zaskoczyc,
    albo wyjedziemy do innych krajow.

    Oczywiscie to dotyczy wjazdu na rondo, bo zmiana pasa to juz raczej
    inny paragraf.

    J.

  • 189. Data: 2013-11-11 09:37:00
    Od: "Karolik" <g...@d...pl>

    > NA rondzie? Nie obowiązuje, tak jak i nie obowiązuje NA każdym innym
    > skrzyżowaniu. Reguła prawej strony obowiązuje przy wjeżdżaniu na
    > skrzyżowanie.
    >
    > Liwiusz

    Po wjechaniu na skrzyżowanie też obowiazuje regula prawej strony.
    Nie ma przepisu znoszącego dzialanie tej reguły.
    Oczywiście w pierwszej kolejności obowiązuje hierarchia znakow i sygnałów.

  • 190. Data: 2013-11-11 09:55:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-11 09:37, Karolik pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Po wjechaniu na skrzyżowanie też obowiazuje regula prawej strony.

    Nie, ponieważ "regułą prawej strony", czyli pierwsza część art. 25
    określa się zasady przy wjeżdżaniu na skrzyżowanie.

    > Nie ma przepisu znoszącego dzialanie tej reguły.

    I gdzie "na skrzyżowaniu" widzisz zastosowanie "reguły prawej strony"? I
    zdefiniuj najpierw tę regułę.

    --
    Liwiusz