  • 91. Data: 2013-10-28 16:12:17
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-28 08:19, Myjk pisze:

    > Tak samo jak na "normalnym" skrzyżowaniu -- masz kontynuować jazdę tym
    > samym pasem na którym znajdowałeś się przed skrzyżowaniem. Wjeżdżasz z
    > prawego, masz jechać prawym. Wjeżdżasz z lewego, masz jechać lewym -- aż do
    > zakończenia manewru (chyba, że zechce Ci się zmienić pas ruchu na
    > skrzyżowaniu). Prościej się tego rozegrać już nie da.

    hmm... które artykuły PoRD to regulują?

  • 92. Data: 2013-10-28 16:22:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PlaMa,

    > hmm... które artykuły PoRD to regulują?

    Pacjent bzdury pisze - nie ma żadnego obowiązku kontynuowania jazdy
    pasem po skręcie jeśli pas nie jest wyznaczony. A nawet wtedy pas
    można zmienić, oczywiście z zachowaniem ogólnych zasad.

    Często tacy pacjenci wrypują się na skrzyżowaniach z "łamanym"
    pierwszeństwem z podporządkowanej na prawy pas głównej licząc, że
    kierowca nadjeżdżający główną i skręcający w lewo pojedzie pasem
    lewym. A potem kolizja i straszne zdziwienie, że wymusił.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 93. Data: 2013-10-28 18:34:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Oct 2013 16:12:17 +0100, PlaMa

    > hmm... które artykuły PoRD to regulują?

    Ale co regulują? Jak jedziesz lewym, a na obszarze skrzyżowania jakoś
    lądujesz na prawym, to znaczy że zmieniasz "gdzieś" pas ruchu (i taki
    manewr jest w przepisach łącznie z konsekwencjami).

    --
    Pozdor Myjk

  • 94. Data: 2013-10-28 18:47:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 28 Oct 2013 16:10:17 +0100 osobnik zwany PlaMa napisał:

    > hmm... touche :)

    O;RLY? Jedziesz drogą lewym łukiem, a w prawo odchodzi lokalna ulica.
    Włączasz lewy kierunkowskaz?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 95. Data: 2013-10-28 21:20:43
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-28 18:47, masti pisze:

    > O;RLY? Jedziesz drogą lewym łukiem, a w prawo odchodzi lokalna ulica.
    > Włączasz lewy kierunkowskaz?

    touche <tusz> do "jeździsz na rondzie z kierownicą skręconą w lewo"

  • 96. Data: 2013-10-28 22:08:59
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-10-28 07:38, Myjk pisze:
    > Sat, 26 Oct 2013 18:44:06 +0200, JK

    > Źle rozumiesz. Używam do sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku lub zmiany
    > pasa ruchu. Przy zjeździe ze skrzyżowania nie uzywam, choć w przypadku
    > części rond migam aby ułatwić jazdę wjeżdżającym.

    Czyli na *niektórych* rondach (pomińmy tu wielopasmowe), z dobrego serca
    używasz kierunkowskazów, chociaż (wg. ciebie) nie ma takiego obowiązku.
    Zaś na skrzyżowaniach włączasz kierunkowskaz zawsze gdy zmieniasz kierunek.

    Z tego wynika, że na rondzie nigdy nie zmieniasz kierunku, no bo
    przecież rondo to takie samo skrzyżowanie jak inne.

    JK

  • 97. Data: 2013-10-28 22:12:56
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-10-28 08:03, Myjk pisze:

    > Dla mnie zamiar zmiany kierunku jest przed skrzyżowaniem i to tam się
    > sygnalizuje w którą stronę chce się jechać (łącznie z odpowiednim
    > ustawieniem do manewru).

    Wyobraźmy sobie proste jednopasmowe rondo, z pięcioma zjazdami.Jak
    sygnalizujesz zamiar zjechania trzecim zjazdem. A czwartym albo piątym?

    JK

  • 98. Data: 2013-10-28 22:26:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Oct 2013, Myjk wrote:

    > Sat, 26 Oct 2013 15:27:09 +0200, RoMan Mandziejewicz

    > Sygnalizuję jeśli to ma wg mnie sens
    [...]
    > Zjazdu ze skrzyżowania NIE TRZEBA sygnalizować, bo to zwykły zjazd ze
    > skrzyżowania a nie manewr skrętu w rozumienu PoRD.

    Ale Ty popełniasz błąd gruby w zupełnie innym miejscu, nie
    związanym z dyskusją nad skrzyżowaniami.
    Art.22 *W OGÓLE* nie dotyczy skrzyżowania!

    On odwołuje się do:
    - zmiany pasa
    - zmiany kierunku jazdy, co ma FIZYCZNĄ interpretację, chyba że przepis
    stanowi inaczej, a inaczej stanowi tylko jeden wytknięty mi kilka
    lat temu przepis - a jest to przepis konwencji, że jazdę po łuku
    drogi uważa się za jazdę prosto, koniec znanej listy.

    Zamiar wyjechania kiedyś gdzieś na czymś (np. na tworze nazywanym
    "skrzyżowaniem") w ogóle nie wchodzi w zakres przepisu art.22,
    tam jest mowa o zamiarze "tu i teraz" bez względu na otoczenie
    (z wyłączeniem ww. łuku drogi)

    Sygnalizacja w lewo na rondzie (konstrukcja) SORO (oznakowanie)
    oznacza albo zamiar jazdy pod prąd, albo zamiar wjazdu na
    wysepkę, zależnie od miejsca w którym jest sygnalizujący.

    Owszem, IMO oba zamiary należy sygnalizować - dla bezpieczeństwa
    swojego i innych. I bez względu na praworządność i poziom
    głupoty takiego manewru :>

    pzdr, Gotfryd

  • 99. Data: 2013-10-28 22:33:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Oct 2013, Myjk wrote:

    > Sun, 27 Oct 2013 11:12:35 +0100, Karolik

    > Tak samo jak na "normalnym" skrzyżowaniu -- masz kontynuować jazdę tym
    > samym pasem na którym znajdowałeś się przed skrzyżowaniem.

    Przecież to stoi w sprzeczności z samym założeniem "przecięcia
    się lub rozwidlenia dróg".

    I oczywiście prowadzi do kolejnego mającego długą tradycję flejmu:
    "czy ważniejsze jest skrzyżowanie na łuku drogi z pierwszeństwem
    czy droga z pierwszeństwem na skrzyżowaniu", a ściślej jaki jest
    przebieg pasów przy tej konstrukcji (o ile nie są wyznaczone) :)

    pzdr, Gotfryd

  • 100. Data: 2013-10-28 22:43:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Oct 2013, Myjk wrote:

    > Sat, 26 Oct 2013 13:25:14 +0200, RoMan Mandziejewicz

    > Może on (jak i ja) z tych, co po prostu zjeżdżają ze skrzyzowania kończąc
    > tam manewr rozpoczęty przed skrzyżowaniem

    Pic w tym, że w art.22 nie ma odesłania do skrzyżowania!
    On dotyczy każdego miejsca na drodze, nieważne, czy kierowca skręca
    na chodnik, z chodnika, na chodniku, po pasach ruchu czy w poprzek:
    ma sygnalizować zamiar SKRĘTU.

    > -- to że się kręci przy tym
    > kierownicą nie oznacza jeszcze że się wykonuje manewr skrętu w rozumieniu
    > PoRD.

    Ależ właśnie oznacza.
    Z wyjątkiem jazdy po łuku. Stanowiącej lukę w PoRD (trzeba się
    posilić konwencją). Bo wtedy jest to "jazda prosto", nawet jeśli
    stanowi wężyk na Alei Wilanowskiej w W-wie.

    pzdr, Gotfryd