  • 191. Data: 2013-11-11 10:03:22
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-11 09:08, J.F. pisze:

    > Bacznosc!
    >
    > Na rondzie regula prawej reki jak najbardziej obowiazuje, tylko ze u
    > nas sa tylko ronda, gdzie na kazdym wjezdzie jest "ustap
    > pierwszenstwa".

    "Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania"

    Czyli nie obowiązuje po wjeździe na skrzyżowanie.

    --
    Liwiusz

  • 192. Data: 2013-11-11 10:10:20
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-11-11 08:10, Liwiusz pisze:

    > NA rondzie? Nie obowiązuje, tak jak i nie obowiązuje NA każdym innym
    > skrzyżowaniu. Reguła prawej strony obowiązuje przy wjeżdżaniu na
    > skrzyżowanie.

    Niestety, nie jesteś odosobniony w swej nieznajomości zasad ruchu. :(
    Pojazd z prawej strony *zawsze* (o ile znaki nie wskazują inaczej) ma
    pierwszeństwo.
    Jakiś czas temu w Warszawie przy wjeździe na rondo oznaczone znakami
    C-12 (ruch okrężny) musiałem uciekać na chodnik, bo pewien matoł będący
    na rondzie by mnie rozjechał. Policyjny radiowóz akurat przejeżdżał i
    policjanci też uważali, że samochód na rondzie ma pierwszeństwo. Zostali
    wyśmiani przez świadków zdarzenia.
    Jak widać jest jeszcze sporo tępaków, którzy nie powinni poruszać się po
    drogach. :(

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 193. Data: 2013-11-11 10:17:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-11 10:10, Akarm pisze:

    > Niestety, nie jesteś odosobniony w swej nieznajomości zasad ruchu. :(
    > Pojazd z prawej strony *zawsze* (o ile znaki nie wskazują inaczej) ma
    > pierwszeństwo.

    Poproszę o podanie odpowiedniego przepisu. Na przykład na to, że
    włączający się do ruchu z prawej strony ma pierwszeństwo.

> [...]
    > wyśmiani przez świadków zdarzenia.
    > Jak widać jest jeszcze sporo tępaków, którzy nie powinni poruszać się po

    Czego nie zrozumiałeś w tym, co napisałem?

  • 194. Data: 2013-11-11 10:17:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-11-11 08:01, Karolik pisze:
    > Napisałem wyraźnie
    > "JAK JUŻ OBAJ KIEROWCY ZNAJDUJĄ SIĘ NA RONDZIE"
    > a później :
    > "JEŻELI OBAJ KIEROWCY SĄ NA SKRZYŻOWANIU",
    > i pisałem o różnicy w określeniu pierwszeństwa TYLKO NA PODSTAWIE ZNAKÓW,
    > bo tu występuje różnica.

    Jaka różnica? Gdzie masz tę różnicę? Skąd ci się wzięła jakaś różnica?
    Wyobraź sobie, że nie ma żadnej różnicy w określeniu pierwszeństwa TYLKO
    NA PODSTAWIE ZNAKÓW. Ani na żadnej innej podstawie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 195. Data: 2013-11-11 10:18:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie, ponieważ "regułą prawej strony", czyli pierwsza część art. 25
    > określa się zasady przy wjeżdżaniu na skrzyżowanie.

    Ale przeciez rondo to jest skrzyzowanie...
    tylko ze o ruchu okreżnym...

    > I gdzie "na skrzyżowaniu" widzisz zastosowanie "reguły prawej strony"? I
    > zdefiniuj najpierw tę regułę.

    W Polsce praktycznie nie spotykanem bo na wjezdzie na rondo oprócz znaku
    ronda, jest tez trójkąt "ustap pierwszenstwa".
    Gdyby jednak trójkąta nie było, to na rondzie miałby pierwszenstwo zawsze
    ten co wjezdza na rondo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 196. Data: 2013-11-11 10:22:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-11 10:18, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ale przeciez rondo to jest skrzyzowanie...
    > tylko ze o ruchu okreżnym...

    Jest, przecież nie przeczę.

> [...]
    > ronda, jest tez trójkąt "ustap pierwszenstwa".
    > Gdyby jednak trójkąta nie było, to na rondzie miałby pierwszenstwo zawsze

    Zgoda. I tylko do czasu wjazdu na rondo obowiązywała by reguła z art.
    25. Po wjeździe obowiązują już inne przepisy, mimo że skutek może
    wyglądać podobnie lub tak samo.

    --
    Liwiusz

  • 197. Data: 2013-11-11 10:26:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Nov 2013 10:03:22 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > "Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania"
    > Czyli nie obowiązuje po wjeździe na skrzyżowanie.

    Bacznosc!

    Jesli masz na mysli zmiane pasa, to oszem nie (chyba ze dwoch chce na
    srodkowy), ale wjechales na rondo, jedziesz po obwodzie, dojezdzasz do
    kolejnego wjazdu ... i tu czas sobie przypomniec jakie znaki byly tam
    gdzie wjezdzales, bo moze ten z prawej ma pierwszenstwo.
    Alternatywnie mozna spojrzec na jego znaki, czy tam jest taki
    charakterystyczny trojkat, nie wiedziec czemu zwany odwroconym :-)

    J.

  • 198. Data: 2013-11-11 10:34:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-11 10:26, J.F. pisze:
> [...]
    > Alternatywnie mozna spojrzec na jego znaki, czy tam jest taki
    > charakterystyczny trojkat, nie wiedziec czemu zwany odwroconym:-)

    No wiesz, równie dobrze można twierdzić, że przy przecinaniu 10-pasmowej
    jezdni, przy 8. pasie musisz sobie "przypomnieć" czy masz temu z prawej
    ustąpić, czy nie. To oczywistość. Tylko jakie ma znaczenie w dyskusji? :)

    --
    Liwiusz

  • 199. Data: 2013-11-11 10:39:55
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-11-11 10:17, Liwiusz pisze:

    > Poproszę o podanie odpowiedniego przepisu. Na przykład na to, że
    > włączający się do ruchu z prawej strony ma pierwszeństwo.

    Wydawało mi się, że rozmawiamy tutaj o zasadach poruszania się na
    skrzyżowaniu.

    > Czego nie zrozumiałeś w tym, co napisałem?
    > "Reguła prawej strony obowiązuje przy wjeżdżaniu na
    > skrzyżowanie."

    No właśnie zrozumiałem wszystko, stąd mój wpis odnoszący się do tej
    niedorzeczności:
    > NA rondzie? Nie obowiązuje, tak jak i nie obowiązuje NA każdym innym
    > skrzyżowaniu. Reguła prawej strony obowiązuje przy wjeżdżaniu na
    > skrzyżowanie.

    Przez kretynów podobnie myślących jest sporo wypadków. Co i rusz
    pokazują jak to samochód na skrzyżowaniu skręcający w lewo dostaje w
    prawy bok od innego samochodu jadącego na tym skrzyżowaniu. Ba, są nawet
    wypadki, kiedy na skrzyżowaniu samochody jadące w tym samym kierunku na
    sąsiednich pasach spychają się z jezdni.
    Pewnie dlatego, że debile uważały, że pojazdy będące na skrzyżowaniu nie
    obowiązuje reguła prawej strony. :(

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 200. Data: 2013-11-11 10:48:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-11 10:39, Akarm pisze:
> [...]
    > pokazują jak to samochód na skrzyżowaniu skręcający w lewo dostaje w
    > prawy bok od innego samochodu jadącego na tym skrzyżowaniu.

    To nie jest reguła prawej ręki, tylko obowiązek ustąpienia przy skręcie
    pojazdowi, którego drogę się przecina. To może być nawet jadący "z tyłu"
    (czyli z lewej strony) pojazd.

    > Ba, są nawet
    > wypadki, kiedy na skrzyżowaniu samochody jadące w tym samym kierunku na
    > sąsiednich pasach spychają się z jezdni.

    Tu też nie ma zastosowania reguła prawej ręki, tylko zasada, że przy
    wjeżdżaniu z obu stron na środkowy pas, pierwszeństwo ma ten z prawej.

    > Pewnie dlatego, że debile uważały, że pojazdy będące na skrzyżowaniu nie
    > obowiązuje reguła prawej strony. :(

    Reguła prawej ręki to obrazowe, jak dla przedszkolaków, opisanie zasady
    "Kierujący pojazdem, *zbliżając się do skrzyżowania*, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony".

    Właściwie używanie tego terminu w poważnych dyskusjach nie powinno mieć
    miejsca. Zasadniczo bowiem reguła taka, jej zakres i nazwa, nie wynika z
    żadnych przepisów, to zwrot potoczny.

    --
    Liwiusz