  • 81. Data: 2013-10-27 20:09:47
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-10-26 12:57, Myjk pisze:

    > Już myślałem... Jeśli jezdnie oczywiście, czy też jak się domyślam, dwa
    > pasy ruchu przeznaczone do jazdy w tym samym kierunku, to pytanie jest
    > bezsensowne.

    Nie - nie rozumiemy się.
    Chodzi mi o sytuację, w której są dwie możliwości pojechania w prawo na
    rondzie. Obrazując zegarem: wjeżdżasz na godz. 6, a zjazdy są na 4 i 2.
    Mając zamiar zjechać na "2" mam się ustawić na prawym, bo jadę w prawo,
    czy na lewym, bo to jest drugi zjazd w prawo?
    Wg. mnie obojętnie, tj. jak mi wygodnie biorąc pod uwagę budowę,
    wielkość ronda i odległość między zjazdami, oraz moje widzimisię.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 82. Data: 2013-10-28 00:16:24
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 24/10/2013 12:52, masti wrote:

    > Chyba, że "rondo" jest wymysłem szalonego inzyniera ruchu, jak to w samym
    > centrum Warszawy. Przyjrzyjcie się jak są wymalowane pasy
    > http://goo.gl/maps/zsSMp
    >
    > a potem zerknijcie na zainstalowane na rondzie sygnalizatory
    >
    > http://goo.gl/maps/zjfL6
    > Tak. To jest sygnalizator do skrętu w lewo na rondzie :)
    > I co teraz ma zrobić ten co jedzie okrężnie zewnętrznym pasem? :)

    "Spadać"z ronda. ;D
    Na moje w zamyśle to coś "ala" "rondo turbinowe".
    BTW. IMO "piękny" przykład na to jak się uczy jeździć po takich. ;D
    http://edroga.pl/images/stories/ir_projektowanie/ron
    da-wplyw-oznakowania-na-zachowania-kierowcow/cz-iii/
    f1.jpg
    Pomijając fakt, że to powyżej IMO "spaprano" nie zmuszając do zjazdu z
    zewnętrznego pasa jak np. tu
    http://www.kocjan.pl/albums/userpics/10001/bielsko_p
    rzebudowa_wyzwolenia_100923_4547.jpg

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 83. Data: 2013-10-28 07:38:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Oct 2013 18:44:06 +0200, JK

    > Czy ja dobrze rozumiem? Nie używasz na skrzyżowaniach kierunkowskazów?

    Źle rozumiesz. Używam do sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku lub zmiany
    pasa ruchu. Przy zjeździe ze skrzyżowania nie uzywam, choć w przypadku
    części rond migam aby ułatwić jazdę wjeżdżającym.

    --
    Pozdor Myjk

  • 84. Data: 2013-10-28 08:03:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Oct 2013 02:52:50 +0100, Karolik

    > Mylisz się. Nie znasz przepisu. Jesteś zobligowany
    > do sygnalizowaniazamiaru.

    Zgadza się. Do sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku lub zmiany pasa
    ruchu.

    > Zamiar zjazdu z ronda (skrzyżowania) TRZEBA sygnalizować
    > zawsze wtedy jeżeli jest zamiar zmiany kierunku jazdy
    > - art. 22, ust. 5. Czyli na rondzie zawsze.

    Dla mnie zamiar zmiany kierunku jest przed skrzyżowaniem i to tam się
    sygnalizuje w którą stronę chce się jechać (łącznie z odpowiednim
    ustawieniem do manewru). Że potem się kręci kółkiem w zupełnie przeciwne
    strony nie ma większego znaczenia -- po prostu tak należy przejechać przez
    to skrzyżowanie a nie że się od razu zmienia kierunek czy też pas ruchu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 85. Data: 2013-10-28 08:10:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Oct 2013 03:11:23 +0100, Karolik

    > Uważam, że traktowanie ronda jako skrzyżowanie jest bez sensu, ale mogę
    > sobie tylko uważać. Znak C-12 jest obowiązujący.

    Bez sensu to będzie gdy w końcu postanie definicja/przepis odróżniający
    rondo od "zwykłego" skrzyżowania. Walczy o to największy bojownik krakowski
    (ma nawet swój program w TV pt. Jedź bezpiecznie) od paru ładnych lat i
    jego koledzy po fachu nie chcą się na takie zmiany zgodzić... Co oczywiście
    nie przeszkadza mu forsować swojej teorii (że rondo to zestaw skrzyżowań) w
    TV.

    --
    Pozdor Myjk

  • 86. Data: 2013-10-28 08:19:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Oct 2013 11:12:35 +0100, Karolik

    > A po wjeździe na skrzyżowanie co dalej ? można zająć dowolny pas,
    > niezależnie od tego w którym kierunku skręca się ?

    Tak samo jak na "normalnym" skrzyżowaniu -- masz kontynuować jazdę tym
    samym pasem na którym znajdowałeś się przed skrzyżowaniem. Wjeżdżasz z
    prawego, masz jechać prawym. Wjeżdżasz z lewego, masz jechać lewym -- aż do
    zakończenia manewru (chyba, że zechce Ci się zmienić pas ruchu na
    skrzyżowaniu). Prościej się tego rozegrać już nie da.

    > Gdyby tak było to art. 22, ust. 2 byłby niepotrzebny.

    Ciekawe.

    --
    Pozdor Myjk

  • 87. Data: 2013-10-28 08:26:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Oct 2013 20:09:47 +0100, LEPEK

> [...]
    > Mając zamiar zjechać na "2" mam się ustawić na prawym, bo jadę w prawo,
    > czy na lewym, bo to jest drugi zjazd w prawo?

    Jeśli nie wiesz kiedy jest na skrzyżowaniu w prawo a kiedy w lewo, to ja
    nic już na to nie poradzę. Abstrahując naturalnie od konieczności robienia
    z takiego skrzyżowania ronda.

    --
    Pozdor Myjk

  • 88. Data: 2013-10-28 15:26:09
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-10-23 19:02, PlaMa pisze:

    > A na rondzie nie jest możliwe skręcenie w lewo.

    Czy aby na pewno?
    Pytanie pomocnicze:
    W którą stronę masz skręconą kierownicę, gdy jedziesz po rondzie (w Polsce)
    i w którą stronę skręca twój samochód gdy masz skręcona kierownicę w lewo?

    --
    pozdro

  • 89. Data: 2013-10-28 15:36:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Oct 2013 23:16:24 +0000, Michal Lukasik

    > Pomijając fakt, że to powyżej IMO "spaprano" nie zmuszając do zjazdu z
    > zewnętrznego pasa

    Ależ zmuszono. Tylko skrajny ignorant przy takim oznakowaniu będzie z
    prawego pasa próbował je okrążać (zawracać). Tak, widzę -- jest przerywana
    linia przy zjeździe, która go "nie zmusza" -- ale przecież ta linia jest
    przerywana dla pojazdów jadących z innego kierunku, a dopuszczalny kierunek
    z poszczególnych pasów został określony przed skrzyżowaniem (jak to w
    większości wypadków ma miejsce).

    Drugie jest oczywiście lepiej zrobione, ale nie zawsze się tak da.

    --
    Pozdor Myjk

  • 90. Data: 2013-10-28 16:10:17
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-28 15:26, robot pisze:

> [...]
    > i w którą stronę skręca twój samochód gdy masz skręcona kierownicę w lewo?

    hmm... touche :)