  • 91. Data: 2019-10-02 05:24:23
    Temat: Re: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
    Od: "Ejkolt" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kk" <k...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:qmlsve$b2m$1@news.icm.edu.pl...

    > Była święcie przekonana, że ja mam się przed przejściem zatrzymać.

    Takich świętych krów jest dużo.
    Jeszcze więcej jest kierowców debili, którzy zatrzymują się przed
    przejściem dla pieszych, bo pieszy stoi na chodniku.
    Za debilem nikt nie jedzie, z naprzeciwka też nikt nie jedzie.
    W ten sposób uczą święte krowy, że gdy stoi na chodniku to ma pierwszeństwo.

  • 92. Data: 2019-10-02 06:53:40
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 05:24:48 UTC+2 użytkownik Ejkolt napisał:
    > Użytkownik "kk" <k...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Takich świętych krów jest dużo.
    > Jeszcze więcej jest kierowców debili, którzy zatrzymują się przed
    > przejściem dla pieszych, bo pieszy stoi na chodniku.

    Ja dodam od siebie, że takie zachowanie powoduje mnóstwo niebezpiecznych sytuacji, bo
    inni kierowcy w dużej części po prostu się tego nie spodziewają. No i mamy dużo
    wypadków najechania na tył takiego pojazdu, czy też wyprzedzania a cierpią na tym
    głównie piesi.
    Ja osobiście uważam, że w PORD powinien być literalnie dodany przepis zakazujący
    zatrzymywania się przed przejściem, gdy pieszy stoi na chodniku, skoro powoduje to
    tyle niebezpiecznych sytuacji. Kompletnie, ale to kompletnie nie pojmuję, dlaczego
    tych wszystkich ekspertów od ruchu na drogach ogarnęła jakaś patologiczna poprawność
    polityczna. Nie wiem, może uważają, że mamy za dużo ludzi w Polsce i trzeba część w
    ten sposób eksterminować?
    CTP

  • 93. Data: 2019-10-02 08:12:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 06:53, CTP pisze:

> [...]
    wypadków najechania na tył takiego pojazdu, czy też wyprzedzania a cierpią na tym

    Tak - wypadki mamy dlatego, że ktoś ustąpił pierwszeńtwa a nie dlatego,
    że się na przejściu dla pieszych spodziawał wszystkiego tylko nie
    samochodu przepuszczającego pieszego i nie zachował odstępu.

    --
    Shrek

  • 94. Data: 2019-10-02 08:44:33
    Od: Kviat

    > Ja dodam od siebie, że takie zachowanie powoduje mnóstwo niebezpiecznych sytuacji,
    bo inni kierowcy w dużej części po prostu się tego nie spodziewają.

    To niech oddadzą prawo jazdy i niech nie wsiadają do samochodu, skoro
    takie sytuacje ich zaskakują.

    > No i mamy dużo wypadków najechania na tył takiego pojazdu,

    Jazda na zderzaku powoduje mnóstwo niebezpiecznych sytuacji.

    > czy też wyprzedzania a cierpią na tym głównie piesi.

    Wyprzedzanie przed i na przejściu powoduje mnóstwo niebezpiecznych sytuacji.

    Zatrzymywanie się przed przejściem nie powoduje niebezpiecznej sytuacji,
    wręcz przeciwnie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 95. Data: 2019-10-02 08:47:57
    Od: "Ejkolt" <b...@w...pl>

    Użytkownik "CTP" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    > zatrzymywania się przed przejściem, gdy pieszy stoi na chodniku,
    > skoro powoduje to tyle niebezpiecznych sytuacji.

    W PoRD jest przepis zakazujący zatrzymywania się przed przejściem
    dla pieszych.
    Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w
    odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze
    dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym
    przejściem lub przejazdem;

  • 96. Data: 2019-10-02 09:04:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Oct 2019 21:53:40 -0700 (PDT), CTP napisał(a):

> [...]
    polityczna. Nie wiem, może uważają, że mamy za dużo ludzi w Polsce i trzeba część w

    Więc proponujesz żeby obecny model zastąpić zatrzymywaniem się przed
    przejściem dla pieszych dopiero gdy pieszy postawi na nim nogę? Albo
    może dwie? Wytłumacz mi, proszę, czym z punktu widzenia kierowcy te
    modele się różnią?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 97. Data: 2019-10-02 09:28:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 08:47, Ejkolt pisze:

> [...]
    > drodze
    > dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym

    Nie udawaj debila. Jest też zakazujący zatrzymywania się przed
    skrzyżowaniem.

    --
    Shrek

  • 98. Data: 2019-10-02 09:43:03
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 2, 2019 at 9:28:06 AM UTC+2, Shrek wrote:

    > Nie udawaj debila. Jest też zakazujący zatrzymywania się przed
    > skrzyżowaniem.

    Przeceniasz go. On nie udaje debila.

  • 99. Data: 2019-10-02 10:11:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Tue, 1 Oct 2019 21:53:40 -0700 (PDT), CTP napisał(a):

    >Więc proponujesz żeby obecny model zastąpić zatrzymywaniem się przed
    >przejściem dla pieszych dopiero gdy pieszy postawi na nim nogę?

    Eee - obecny model wlasnie taki jest.

    >Albo może dwie? Wytłumacz mi, proszę, czym z punktu widzenia kierowcy
    >te
    >modele się różnią?

    Istotne jest, zeby pieszy poczekal na chodniku i samochod/y
    przepuscil.
    I obecne zapisy w zasadzie cos takiego mowia.

    J.

  • 100. Data: 2019-10-02 10:36:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Oct 2019 10:11:11 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Eee - obecny model wlasnie taki jest.

    > Istotne jest, zeby pieszy poczekal na chodniku i samochod/y
    > przepuscil.
    > I obecne zapisy w zasadzie cos takiego mowia.

    To jak, ma postawić nogę na jezdni, potem z powrotem na chodniku i tak
    czekać aż kierowca stanie i dopiero przechodzić? Czy ma postawić nogę na
    jezdni i w tej pozycji czekać aż kierowca stanie?
    --
    Jacek
    I hate haters.