  • 11. Data: 2019-04-30 14:14:07
    Temat: Re: Żółtawy obraz monitora
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "ń" <k...@t...sie> napisał w wiadomości
    news:qa8se7$u4k$1@node2.news.atman.pl...
    >Oczywiście, że jakość kabla ma znaczenie.
    >Jeśli uważasz, że nie ma, to odbieraj telewizję cyfrową na krótkim drucie
    >zamiast anteny lub na kablu antenowym od żelazka.

    ićstont.

    --
    marfi

  • 12. Data: 2019-04-30 20:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ń k...@t...sie ...

    > Bo są gorsze i lepsze, niezależnie od tego, co paru nawiedzeńców tu
    > pisze (w ich przerwie pomiędzy wpier...aniem "parówek" po 2,99
    > zł/kg, po co im przepłacać).

    Ale jak działa to działa.
    To nie tak jak w analogu ze moze działac i siac...

    Ja ostatnio jak chciałem kupic kabel display port to mi w marcie gosc az
    cene musiał sprawdzic czy nei ma błedu - kosztował +-8 razy tyle za ile
    go kupiłem w necie. I działa...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 13. Data: 2019-04-30 21:35:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-30, ń <k...@t...sie> wrote:
    > Oczywiście, że jakość kabla ma znaczenie.
    > Jeśli uważasz, że nie ma, to odbieraj telewizję cyfrową na krótkim drucie zamiast
    anteny lub na kablu antenowym od żelazka.

    Ma znaczenie typu działa nie działa i wyłacznie takie. Kiepski kabel
    może się manifestować w sytuacjach typu długi kabel (spadek sygnału),
    słaba odporność na zakłócenia.

    Połączenie kablem typu hdmi/dvi jest jak ogladanie youtube, z tą
    róznicą, że ponizej pewnej prędkości nie zobacz nic lub odbiornik (tv,
    monitor) będzie tylko informował o próbach synchronizacji.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-04-30 21:51:10
    Od: ń <k...@t...sie>

    Stawiasz tezę, że do oglądania obrazu 4:4:4 4k (UHD) 2160@60p wystarczy ten sam kabel
    co do 4:2:0 1080@50i ?
    Wytłumacz to wielu różnym sprzętom.

    Co rozumiesz przez "słaba odporność na zakłócenia" i jak się ona przejawia na
    obrazie?

  • 15. Data: 2019-04-30 22:03:57
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-30 o 21:51, ń pisze:
    > Stawiasz tezę, że do oglądania obrazu 4:4:4 4k (UHD) 2160@60p wystarczy
    > ten sam kabel co do 4:2:0 1080@50i ?
    > Wytłumacz to wielu różnym sprzętom.

    Słowo klucz: przepustowość

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 16. Data: 2019-04-30 22:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ń k...@t...sie ...

    > Stawiasz tezę, że do oglądania obrazu 4:4:4 4k (UHD) 2160@60p
    > wystarczy ten sam kabel co do 4:2:0 1080@50i ? Wytłumacz to wielu
    > różnym sprzętom.

    Roznie moze byc.

    > Co rozumiesz przez "słaba odporność na zakłócenia" i jak się ona
    > przejawia na obrazie?

    Albo bedzie, albo nie bedzie, albo bedzie przerywał...
    Ale nie bedzie sniezył czy coś w tym stylu... Czy np. zniekształcał
    dzwieku...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 17. Data: 2019-05-01 00:28:34
    Od: ń <k...@t...sie>

    Czyli są różne kable, lepsze i gorsze.

    -----

  • 18. Data: 2019-05-01 00:32:29
    Od: ń <k...@t...sie>

    Bo przecież kwadraciki 2x2 lub 3x3 zamiast 1x1 to nie śnieżenie, prawda?
    Lub skakanie obrazu co druga klatka.
    Eeeh Matejkowie i Szymanowscy...

    -----

  • 19. Data: 2019-05-01 01:02:05
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-01 o 00:28, ń pisze:
    > Czyli są różne kable, lepsze i gorsze.
    >

    > -----

    Na początku była mowa o wpływie jakości kabla na jakość obrazu. Tak
    trudno zrozumieć, że jakość kabla HDMI nie ma wpływu na jakość obrazu?
    Czy niejasno się wyraziłem?

    Nie ma różnicy dla samej jakości obrazu, czy kupisz kabel tego samego
    rodzaju za 100 zł, czy za 20 zł - jakość obrazu pozostanie taka sama. To
    jest sygnał CYFROWY, czyli ZERA i JEDYNKI.

    To o czym zaczynasz mówić to rodzaj kabla (nie chcesz przyznać się do
    błędu, więc przekręcasz swoje stwierdzenie). Tutaj, co jest naturalne,
    mogą być kable lepsze i gorsze: https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Cables

    Także nijak się to ma do dyskusji o wpływie JAKOŚCI WYKONANIA danego
    kabla na jakość przesyłanego obrazu. Nie rób z nas idiotów.
    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 20. Data: 2019-05-01 03:13:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-30, ń <k...@t...sie> wrote:
    > Czyli są różne kable, lepsze i gorsze.
    > -----

    I tak i nie, no chyba, że dla kogoś wyznacznikiem gorszy jest niższej
    przepustowości, ale niekoniecznie przecież mały pomidor to gorszy
    pomidor.

    A teraz wróćmy do tego o co w tej dyskusji chodziło i powtórzmy, że na
    jakość obrazu taki kabel nie ma wpływu. Ta jakość to np. czy obraz jest
    ostry, czy są jakieś zabarwienia, odbicia czy nam się wykrzywia i
    ucieka, czy śnieży (są szumy).

    Kabel ma wyłącznie wpływ na to czy ten obraz tam w ogóle jest. A jak już
    jest to jest identycznej jakości i na gównianym kablu i na takim o super
    przepustowości ze złotymi dzyndzelkami.

    --
    Marcin