  • 31. Data: 2019-05-01 21:11:44
    Temat: Re: Żółtawy obraz monitora
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-01 o 09:36, ń pisze:
    > Np. powtarzanie ramek lub interpolację ramek.
    > W skrajnym przypadku potrafi wyjść kompletna kasza na monitorze.
    >

    > -----

    Fajne banialuki opowiadasz. Jak sobie ustawię 1080i to będzie 1080i z
    interpolacją, jak jej nie ustawię, to jej nie będzie.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 32. Data: 2019-05-01 21:41:25
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-01 o 09:31, ń pisze:
    > Ma wpływ, tyle że większość z nas tego nie wyłapuje, bo są układy
    > korekcji błędów.
    > Podobnie jak np. w płytach CD czy DVD.
    > Głuchym i ślepym to wszystko jedno na jakim nośniku i jaką wypalarką
    > była nagrana płyta i jakiego napędu używają do odtwarzania, ale tu jest
    > przecież pl.comp.pecet
    > Specyfikacja HDMI:
    > https://web.archive.org/web/20160305072940/http://ww
    w.microprocessor.org/HDMISpecification13a.pdf

    > - przeszukaj w dokumencie np. słowa 'error'.
    >
    > Generalnie odnoszę się do materiału wideo, bo przy obrazie statycznym
    > jakiegoś MS Worda to zwykle pies drapał...
    >

    > -----

    Przestań uparcie stać przy swoim bo zwyczajnie nie masz racji.

    I nie porównuj kabli do płyt CD bo to w Twoim wykonaniu zwykła parodia -
    sam pewnie codziennie słuchasz utworów 128kbps na YouTube.

    https://www.cnet.com/news/why-all-hdmi-cables-are-th
    e-same/

    Audio
    Several companies claim that their HDMI cables sound better than other
    HDMI cables. One in particular claims this is because there is no error
    correction on the audio and its cables are more likely to transmit all
    the data.

    First of all, this is untrue. Audio over HDMI actually has more error
    correction than the video signal. But even if this weren't the case,
    it's still utter nonsense. Dolby has extensive error correction built
    into its codecs. In other words, if you are sending the Dolby Digital
    Plus, TrueHD, or whatever bitstream over HDMI from your Blu-ray player,
    the data going into the DAC in your receiver is bit-for-bit the same as
    what's on the disc. DTS presumably works in the same way, though the
    company ignored my repeated requests for info. Cheap or expensive, the
    cable is irrelevant when it comes to transmitting Dolby or DTS.

    If the cable is faulty or if there is some cataclysm causing data to be
    lost between the player and the receiver, the decoders are designed to
    mute instead of blasting out compromised data. There is no such thing as
    an audio version of "sparkles." Instead, you just get a total dropout of
    the audio. So if you're getting audio dropouts, it's possible it's the
    HDMI cable. But if you're not getting video issues as well, the problem
    is likely elsewhere. If the audio isn't muting, then as long as you're
    outputting an audio codec, you're getting exactly what's on the disc.

    If you're playing a CD on a Blu-ray player, the output is PCM to the
    receiver. This data is packetized, just like the rest of the audio and
    video signal. As such, it is error-corrected. However, jitter is far
    more likely than with an optical or coax connection. In discussions with
    several audio equipment manufacturers since the original publication of
    this article, I've been told by all of them that the DAC in the receiver
    is going to have a far greater effect on the sound than the jitter in
    the transmission. Before you leap on that, keep in mind that the DAC has
    a smaller effect on the sound than the amp, the speakers, and definitely
    less than the room itself.

    Oh, and in case that wasn't clear, the jitter is inherent in the HDMI
    transmission itself.

    INNYMI SŁOWY: THE CABLE IS NOT GOING TO HAVE ANY EFFECT.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 33. Data: 2019-05-01 21:50:34
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-01 o 09:04, ń pisze:
    > Pecety zeszły pod strzechy...
    > Twoja własna broń:
    > "Many HDMI cables under 5 meters of length that were made before the
    > HDMI 1.3 specification can work as Category 2 cables"
    > Te "many" to te lepsze, te co były/są poza "many" to te gorsze, poniał??
    > cbdu (jeśli ktoś wierzy wikipedii)
    >

    > -----

    Przypominam Twój post, szkoda mi strzępić klawiatury na Twoje wypociny.

    > Oczywiście, że jakość kabla ma znaczenie.
    > Jeśli uważasz, że nie ma, to odbieraj telewizję cyfrową na krótkim drucie zamiast
    anteny lub na kablu antenowym od żelazka.

    Czyli przechodzisz z wpływu JAKOŚCI KABLA (CZYT. JEGO BUDOWY) NA JAKOŚĆ
    OBRAZU do wpływu DŁUGOŚCI KABLA na PRZEPUSTOWOŚĆ.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 34. Data: 2019-05-01 21:54:22
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Filip, czego się spodziewałeś po facecie który uparcie pisze nad
    > cytatem? Jakiegoś rozumu? Przecież to typowy pieniacz.

    To jest mniej więcej ten sam typ, który potrafi usłyszeć zakłócenia w
    głośnikach, spowodowane nieuziemieniem gniazdka w budynku 3 przecznice
    dalej, podczas słuchania swojego najlepszego sprzętu audiofilskiego za
    kilkaset tysięcy ^^

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 35. Data: 2019-05-02 02:17:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-01, ń <k...@t...sie> wrote:
    > Ma wpływ, tyle że większość z nas tego nie wyłapuje, bo są układy
    > korekcji błędów.
    >
    > -----
    obrazu taki kabel nie ma wpływu.

    No dobrze, podałem co sam, i wydaje się większość osób w tej dyskusji
    rozumie przez jakość obrazu. Możesz zaproponowac jakiś mechanizm, który
    z powodu złej jakości kabla hdmi wyświetli np. zażółcony obraz? Albo
    nieostry? Albo czesciowo zaszumiony?

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2019-05-02 06:37:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-05-01 o 21:11, Filip454 pisze:

    > Fajne banialuki opowiadasz. Jak sobie ustawię 1080i to będzie 1080i z
    > interpolacją, jak jej nie ustawię, to jej nie będzie.

    "i" oznacza "interlaced" a nie "interpolated".

    Coraz dziwniejsze rzeczy czytam w tym wątku.
    Prawda jest taka, że sygnał cyfrowy jest bardzo odporny na błędy.
    Protokół HDMI (i inne) potrafi dokonać detekcji (wykrycia) błędów w
    przesyle i w małym zakresie potrafi te błędy skorygować, a jeśli nie da
    się skorygować - to żąda ponownego wysłania, a jeśli i to nie pomoże to
    ostatecznie wyświetli obraz z błędami, co na ogół oznacza czarny ekran.
    Bardzo, ale to bardzo rzadko pojawia się zamrożona ramka z artefaktami.
    Przy czym nie są to ledwo dostrzegalne błędy - widać je na pierwszy rzut
    oka.

    Jeśli więc "na oko" wydaje się, że obraz jest ok - to znaczy, że jest
    idealnie taki, jaki został nadany a kabel za 10 zł, którym został ten
    obraz przesłany - jest sprawny w 100%.

    Piszę to jako inżynier telekomunikacji od przesyłania sygnałów cyfrowych.

    --
    MN

  • 37. Data: 2019-05-02 14:11:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-02 o 06:37, Marcin N pisze:

> [...]
    > obraz przesłany - jest sprawny w 100%.
    >
    > Piszę to jako inżynier telekomunikacji od przesyłania sygnałów cyfrowych.

    I zdusiłeś w zarodku pomysł pomysł rozszerzenia wiary w "audio voodo"
    na przesył cyfrowy obrazu. Ale zwolennicy tego i tak swoje wiedzą.
    Kabelek za 100zł musi być lepszy do tego za 10zł i już.
    O całe 90zł. :-)

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2019-05-02 14:13:58
    Od: Filip454 <f...@g...com>

> [...]
    > obraz przesłany - jest sprawny w 100%.
    >
    > Piszę to jako inżynier telekomunikacji od przesyłania sygnałów cyfrowych.

    Tak, tu akurat się przyznaję do błędu. Napisałem totalny debilizm i
    wytłumaczę to zwyczajnym zmęczeniem.

    Pomylił mi się przeplot z interpolacją.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 39. Data: 2019-05-02 14:22:02
    Od: Filip454 <f...@g...com>

> [...]
    > obraz przesłany - jest sprawny w 100%.
    >
    > Piszę to jako inżynier telekomunikacji od przesyłania sygnałów cyfrowych.

    Cały ten techniczny bełkot inżyniera, dla użytkownika końcowego
    sprowadza się do jednego - droższe kable HDMI nie oferują wcale lepszej
    jakości obrazu.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 40. Data: 2019-05-02 14:50:36
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-02 o 14:13, Filip454 pisze:

    > Tak, tu akurat się przyznaję do błędu. Napisałem totalny debilizm i
    > wytłumaczę to zwyczajnym zmęczeniem.
    >
    > Pomylił mi się przeplot z interpolacją.

    Tak czy inaczej. Kompletna kasza na HDMI zazwyczaj wychodzi w jednym
    wypadku - kabel jest fizycznie uszkodzony. Wiem bo mam taki kabel i
    widzę co się dzieje. Obraz zanika, zabarwiony jest na fioletowo itp.

    To jest tak jak z CD - jeśli płyta jest zepsuta i ma za dużo błędów to
    po wielu próbach napęd się poddaje i nie odtwarza płyty. Oczywiście
    generalizuję bez zgłębiania się w techniczne szczegóły bo dla końcowego
    użytkownika jest to naprawdę mało ważne.

    Jeśli płyta się odtwarza, to użytkownik otrzymuje 44100kHz takie jakie
    jest nagrane, bit do bitu. Jeśli ktoś jest w stanie usłyszeć jakieś
    przekłamania to zwyczajnie kłamie albo jest ufoludem.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]