  • 51. Data: 2011-11-15 22:27:30
    Temat: Re: Żywotność żarówek
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Update:
    > Na wyłączonym silniku napięcie ciut poniżej 12V, na włączonym 14,08V przez
    > 30 sekund, zimno więc dłużej nie sprawdzałem :)

    Dlatego ja odpalam silnik na wlaczonych swiatlach. Robilem tak przez
    ostatnia zime i nie wymienialem zarowek, wczesniej sie bawilem
    przelacznikiem.

    sz.

  • 52. Data: 2011-11-16 08:00:24
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Natomiast zastanawiam się czy jest róznica pomiędzy długością życia H7 a
    > H4, bo z dotychczasowych doświadczeń mam wrażenie że H4 świecą dłużej.

    Potwierdzam, H4 świecą dłużej, w poprzednim aucie przez 2,5 roku i 35kkm nie
    spaliła się żadna z nich a były na pewno dłużej, bo kupiłem i sprzedałem
    auto na tych samych żarówkach.

  • 53. Data: 2011-11-16 13:54:45
    Temat: Re: Zywotnosc zarowek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek P." napisał w wiadomości grup
    >U mnie gdy kręci rozrusznik wył?czne jest wiele urz?dzeń min ?wiatła.
    >Żarówki w większo?ci (myslę że w 90%) przepalaj? sie podczas szoku
    >temperatury przy zapalaniu (studz? się o wiele wolniej niż
    >rozgrzewaj?). Więc jak ci przygasaj? swiatła to masz więcej cykli
    >zapalania więc i prawdopodobieństwo przepalenia jest większe.

    Mocno watpie.
    Owszem - wylaczane sa - raczej po to zeby nie obciazac akumulatora w
    tak dramatycznej chwili.

    Na sama zywotnosc zarowek podejrzewam ze nie ma to zadnego wplywu.

    >Dodaj układ łagodnego startu i będzie ok.

    A to owszem tak ... choc te samochodowe grube, solidne i halogenowe,
    to nie jestem taki pewien.

    >Np Ford aby zminimalizować to zjawisko przy automatycznym zapalniu
    >?wiateł daje mniejsze napięcie na żarówkę niż jak wł?czysz ?wiatła
    >ręcznie.

    Nie bardzo rozumiem - w pierwszej chwili tak, taki lagodny start, czy
    na dluzej to zostaje ?

    I jak to zrealizowane - bo to juz trzeba troche elektroniki dolozyc,
    czyzby tam wszystko i tak CAN ? .

    J.

  • 54. Data: 2011-11-16 16:15:55
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.11.2011 13:54, schrieb J.F:

> [...]
    > dluzej to zostaje ?
    >
    > I jak to zrealizowane - bo to juz trzeba troche elektroniki dolozyc,

    Co prawda mam osobiście lampy łukowe, też jako dzienne, ale w nowszych
    Oplach z halogenami jest instalacja po pierwsze powolnego załączania
    lamp (wszystkich chyba), a po drugie pracy pod obniżonym napięciem w
    przypadku dziennego oświetlenia. Jak na razie wymieniłem u siebie lampy
    tylne (stop/cofanie/kierunkowskaz/przeciwmgielna) oraz tablicy, z przodu
    kierunkowskazy i postojowe. Długie, zakrętowe, przeciwmgielne i palniki
    mijania są jeszcze oryginalne. Samochód ma 7 lat i 120Mm przebiegu.

    Waldek

  • 55. Data: 2011-12-28 14:36:51
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "R" <...@w...niemam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Uwaga wstępna: nie mam zamiaru dyskutować 1000. raz o sensie lub jego
    > braku w obowiązku jazdy w dzień na światłach. Stan faktyczny jest jaki
    > jest i tyle.
    >
    > A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania
    > (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę głownie z/do
    > pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki jaką
    > znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?
    >
    > Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak
    > samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie

    przez lata jezdze na Philips vision Plus
    swiezo zamontowana swieca tak intensywanie iz kierujacy z przodu musza
    regulowac
    lusterko wsteczne, zasieg mocny i daleki az do samej krawedzi swiatla,
    teraz pewnie maja nastepce, tylko ktore? x-treme vision?

    szybko sie wypalaja
    po 2-3 miesiacach juz nie jest to samo
    zxreszta to normalne, az ostatecznie padaja
    max dla tycvh zarowek to 6-12/18msc

  • 56. Data: 2011-12-28 19:29:46
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 14:36:51 +0100, Kris_Poland napisał(a):

> [...]
    > lusterko wsteczne, zasieg mocny i daleki az do samej krawedzi swiatla,
    > teraz pewnie maja nastepce, tylko ktore? x-treme vision?

    Ty samoloty nimi oświetlasz? Spróbuj może ustawić je w kierunku asfaltu.
    Pomijając którąś wersję Fabii żaden samochód z porządnymi homologowanymi
    reflektorami nikogo nie oślepia.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 57. Data: 2011-12-28 20:09:53
    Temat: Re: ?ywotno?? ?ar?wek
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2011-11-15 11:21, szufla pisze:

    > Potrafisz to poprzec naukowo czy tylko tak pitolisz bez sensu ?

    ja potrafie - to juz lepiej zapalac swiatla przed odpaleniem silnika i
    przy nizszym napieciu.

  • 58. Data: 2011-12-28 20:44:28
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
> [...]

    a co tu popierać - spadki napięć, a w przypadku uruchomiania silnika nagłe,
    duże zmiany prądu i napięcia na zaciskach żarówki napewno dobrze jej nie
    robią.

    > ja potrafie - to juz lepiej zapalac swiatla przed odpaleniem silnika i
    > przy nizszym napieciu.

    ale zdajesz sobie sprawe, ze własnie niższe niż nominalne napięcie dla
    żarówek halogenowych to wlasnie skrócona ich żywotność?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 59. Data: 2011-12-29 09:24:49
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > ale zdajesz sobie sprawe, ze własnie niższe niż nominalne napięcie dla
    > żarówek halogenowych to wlasnie skrócona ich żywotność?

    zamiast powielac grupowe farmazony to wez do reki zarowke i przeczytaj
    co na niej napisali. znawco.